• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO Analyst - kuriozalne odblokowanie programu

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 18 15
#1
Odblokowanie programu PIKO Analyst polega na tym, że po instalacji program jest w wersji demo i aby odblokować do pełnej wersji musimy do PIKO przesłać (poprzez formularz na stronie lub e-mail) wygenerowany przez program "Hardware ID" oraz numer rejestracyjny z zakupionej płyty. Następnie na e-mail dostajemy od PIKO "Unlock Key" który wpisujemy w programie i mamy full wersję. Niby wszystko ok, ale:

1) na "Unlock Key" czekamy w zależności od dnia tygodnia, pory dnia nawet do kilku dni bo pracownik PIKO musi wygenerować numer i go nam wysłać,
2) po formacie dysku i zainstalowaniu od początku legalnego Windows 10 i legalnego programu PIKO okazuje się, że program PIKO Analyst generuje nowy "Hardware ID" i otrzymanym wcześniej od PIKO "Unlock Key" nie można już odblokować programu,
3) zgłaszając się do PIKO po nowy "Unlock Key" PIKO warunkuje uzyskanie kolejnego "Unlock Key" od podania danych adresowych,
4) po podaniu danych adresowych po kilku dniach dostajemy drugi "Unlock Key",
5) gdy po raz kolejny z dowolnych powodów sformatujemy dysk po zainstalowaniu PIKO Analyst generuje znów inny "Hardware ID" i wtedy zaczyna się kuriozum bo od PIKO dostałem informację, że muszę podać nowy numer rejestracyjny !!! czyli w domyśle mam kupić nową płytę ???

Mamy legalny komputer, legalny Windows 10, legalną płytę PIKO Analyst i jesteśmy po 2 legalnych formatach dysku i PIKO mówi "nowa płyta" :mad::X3:

Po rozmowie z pomocą techniczną Microsoft wytłumaczono mi, że po każdym formacie dysku i zainstalowaniu na komputerze Windows 10 system nadaje "Device ID" i za każdym razem po nowej instalacji "Device ID" jest inne ale jest to kombinacja prawidłowa tylko dla jedynego komputera i przy aktywacji ten numer jest weryfikowany a Microsoft w ten sposób wie jaki jest to konkretnie komputer i aktywuje system.

Zwracając się do oficjalnego przedstawiciela PIKO w Polsce (Grzegorz Gransicki) o pomoc w odblokowaniu a dokładniej prosząc o interwencję w PIKO, nie dość, że nie ma zielonego pojęcia jakie są etapy odblokowania i na czy polega oraz jakie jest prawo konsumenta najpierw odsyła mnie do sklepu w którym zakupiłem płytę, później robi wywody na temat legalności oprogramowania, zadaje mi pytania po co formatowałem dysk i że jest to dziwne, że formatuję i że nie może zweryfikować z kim rozmawia i czy mam legalne oprogramowanie oraz czy kupione w legalny sposób :X3: Tłumacząc, że żadnych kodów/numerów od niego nie chcę tylko aby przekazał PIKO w czym problem, że mają moją korespondencję, że formatowanie dysku w żaden sposób nie narusza umowy licencyjnej i legalności oprogramowania i problem w tym, że PIKO ma "durnowaty" sposób odblokowania programu, że po każdym formacie jest problem bo muszę się zgłaszać kolejny raz po "Unlock Key" tracić czas i do tego doszło, że PIKO nigdzie nie wspomina o ograniczeniach np. formatowaniu, zakończył rozmowę, że nie ma czasu i mam przesłać dowód zakupu a bez tego nie będzie interweniował w mojej sprawie bo cytuję: "steki płyt sprzedało się w Polsce i jestem pierwszy który ma jakiś problem z odblokowaniem" :mad:

Uważam, że ze względu na poziom programu PIKO Analyst (dużo niedoróbek) cenę, oraz bardzo wąskie zastosowanie, sposób odblokowania w dzisiejszych czasach to jakieś kuriozum o_O

Napisałem do PIKO, zobaczymy co odpowiedzą, ale ostrzegam użytkowników PIKO Analyst przed problemem. Osobny temat to w/w przedstawiciel, jeśli będzie wola większości to również i w tym temacie nie odpuszczę. Zapraszam do wypowiedzenia się w ankiecie Przedstawiciel PIKO Polska p. Grzegorz
 
Ostatnio edytowane:

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
637 9 1
#2
Po rozmowie z pomocą techniczną Microsoft wytłumaczono mi, że po każdym formacie dysku i zainstalowaniu na komputerze Windows 10 system nadaje "Device ID" i za każdym razem po nowej instalacji "Device ID" jest inne ale jest to kombinacja prawidłowa tylko dla jedynego komputera i przy aktywacji ten numer jest weryfikowany a Microsoft w ten sposób wie jaki jest to konkretnie komputer i aktywuje system.
Po co sie kopać z koniem? Jeśli pamiętasz poprzedni vol id, to po prostu użyj takiego małego narzędzia z sys internals: https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/volumeid

a tak btw - to jeśli licencja jest przypięta do vol id to wystarczy ustawic sobie to samo vol id na dowolnej liczbie innych komputerów - można to zrobic w każdej chwili. Trochę jednak to takie dziadowskie - bierze się za wogon pomiarowy 800 złotych, to już mozna by te 20 EUR odpuścić... (i nie robic sobie problemów z np. dystrybucją kluczy).
 
Ostatnio edytowane:

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
637 9 1
#4
Mądrego aż miło posłuchać :LOL: Jakie "vol id"? Coś gdzieś słyszałeś ale nie do końca wiesz "gdzie dzwony dzwonią" ;)
Uwierz, że wiem. To co robi MS to jedno, a volume id dysku jest powszechnie używane do przypisywania licencji przez róznych producentów oprogramowania, Jeśli robisz tylko format, nie zmieniając nic w hardware komputera, to jedyną zmianą jaka następuje jest właśnie zmiana vol id dysku. Chociaż rzeczywiście vol id jest tylko komponentem wyliczanego numeru, więc na inny komputer rzeczywiście licencji się nie przeniesie.
 
OP
OP
Andrzej B

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 18 15
#5
Z tego co piszesz wynikało by, że za każdym razem musiałbym kombinować z Volume ID :niepewny: Przecież dysk twardy jako sprzęt też ma swoje stałe ID to troszkę nie rozumiem dlaczego nie można brać stałych ID do ustalenia zabezpieczenia.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Andrzej B

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 18 15
#6
Przykro mi, że wystawiłem negatywną reakcję :( ale poza lamerskim stwierdzeniem co do robienia formatu nic Panowie nie wnieśliście do tematu. Tak samo się dziwił p. Grzegorz po co formatowałem dysk twardy. Odpowiadam, mam prawo, bo lubię, bo miałem takie widzimisię, bo coś tam jeszcze. Najważniejsze, że wszystko zgodnie z literą prawa, legalne programy a wasze "mądre" uwagi są nie na miejscu :confused:
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
#7
Statens Järnvägar - tak z ciekawości * , do czego służy ten program PIKO Analyst? Nie można go zastąpić czymś innym?

* - "lamerskie" pytanie bo nieszczególnie chce mi się szukać ;)
 

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.827 235 3
#9
Przykro mi, że wystawiłem negatywną reakcję :( ale poza lamerskim stwierdzeniem co do robienia formatu nic Panowie nie wnieśliście do tematu. Tak samo się dziwił p. Grzegorz po co formatowałem dysk twardy. Odpowiadam, mam prawo, bo lubię, bo miałem takie widzimisię, bo coś tam jeszcze. Najważniejsze, że wszystko zgodnie z literą prawa, legalne programy a wasze "mądre" uwagi są nie na miejscu :confused:
Wnieśliśmy bardzo dużo do tematu. Wykazaliśmy, że błąd leży w ciągłych formatach i mówiąc moim zawodowym językiem jest to lamerskie. Pozwoliłem sobie ocenić Ciebie taj jak Ty oceniasz Pana Grzegorza i tutaj mamy sedno sprawy: Ty masz problem z przyjęciem krytyki ale smarować i pisać głupie porównania w stosunku do innego człowieka przychodzi Ci z łatwością, nie wspomnę o chęci pozbawienia go pracy.
Główny problem to ciągłe formaty, do których masz prawo i jak już wspomniałeś lubisz je, ale nie przerzucaj swoich upodobań na innego człowieka a tym bardziej nie krzywdź go.
Rozwiązanie jakie widzę to np:
- zainstalowanie softu od Piko na innym sprzęcie.
- robienie formatu na wirtualnej maszynie (możesz formatować dowolnie bez obawy o utratę pików).
- na "świeżym" systemie zainstalowanie softu od Piko i zrobienie obrazu aby po ulubionym formacie przywrócić go.
- przywracać system do stanu fabrycznego z zachowaniem plików.
Jest jeszcze masa innych rozwiązań ale obecnie piję kawę i uważam, że jest to lepsze od pisania dalszych wskazówek, a i forum nie o tej tematyce.

PS. Nie wypisuj mi głupot na PW.
Rozluźnij się, wyjdź na spacer i tak po prostu się uśmiechnij. Na 100% poczujesz się lepiej czego Tobie życzę.
 
OP
OP
Andrzej B

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 18 15
#10
- zainstalowanie softu od Piko na innym sprzęcie.
To nie rozwiązuje problemu bo na nowym sprzęcie będzie inne Hardware ID i znów potrzebny nowy "Unlock Key"
robienie formatu na wirtualnej maszynie (możesz formatować dowolnie bez obawy o utratę pików).
1) format to format, wyjaśnij jak po formacie nie utracę plików?
2) wirtualna maszyna? po co dodatkowo obciążać system i do tego jakieś kombinacje na zasadzie komputer w komputerze i dopiero w nim program PIKO? Nie słyszałem aby ktoś tak robił aby kożystać z programów.
na "świeżym" systemie zainstalowanie softu od Piko i zrobienie obrazu aby po ulubionym formacie przywrócić go
Nie za bardzo wiem i mam czas aby się bawić w takie rzeczy, po formacie i zalogowaniu do komputera (Windows 10) wszystkie programy sie aktywują i mogę raz zakupiony w Microsoft Store program pobrać i zainstalować w dowolnej chwili.
- przywracać system do stanu fabrycznego z zachowaniem plików
Kiedyś tego spróbowałem i trwało wieki.

Zapomniałem dodać, że przy dużej aktualizacji (np. Fall Creators Update, April 2018 Update, October 2018 Update) czasami są problemy i po to m.in. Microsoft udostępnia pełny obraz systemu do pobrania aby zainstalować go zupełnie od nowa.

Czy nie było by prościej jak program PIKO Analyst można było by pobrać z Microsoft Store i aktywować jak inne programy?
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
62 0 0
#11
Witam, opis pominiętych istotnych faktów w wątku Pana, który utworzył ten wątek.
1. 21.02.2019. Nie odmówiłem temu Panu pomocy, a jedynie po stwierdzeniu iż temat wymaga kontaktu z odpowiednim działem w centrali, poprosiłem ze względu na późną porę (było koło 21) o napisanie do mnie e-maila z krótkim opisem problemu i dołączenie kopii potwierdzenia zakupu programu.
Dodatkowo, aby czuł się dowartościowany obiecałem następnego dnia zadzwonić do PIKO w celu wyjaśnienia i przyspieszenia rozwiązania Jego problemu. Podałem ponadto nazwiska osób z działu reklamacji w Niemczech z którymi będę się kontaktował. Poprosiłem o przesłanie zgłoszenia reklamacyjnego z kopią potwierdzenia zakupu, aby szybko dotrzeć do osób zajmujących się konkretnie tą Jego sprawą. Na liczne wątpliwości dotyczące potrzeby posiadania przeze mnie tych informacji odpowiadałem wyczerpująco i spokojnie.

2. 22.02.2019. Nie otrzymałem maila ze zgłoszeniem i z potrzebnymi danymi , a jedynie telefon w którym koncentrował się nadal na krytykowaniu sposobu realizacji zgłoszeń reklamacyjnych w firmie PIKO oraz braku posiadanej przeze mnie wiedzy dotyczącej postępowania w przypadku wielokrotnego formatowania dysku systemowego w Jego komputerze.

3. 23.02.2019. W związku z brakiem maila z danymi umożliwiającymi rozpoczęcie procedury reklamacyjnej, wysłałem SMS-em do tego Pana przypomnienie z prośbą o te dane.
Otrzymałem odpowiedz, również SMS'em iż po rozmowie ze mną doszedł do wniosku iż najrozsądniej było jednak napisać bezpośrednio do PIKO.
Przyznałem rację i zaproponowałem gdyby do wtorku (26.02.2019) nie otrzymał odpowiedzi, dodatkową pomoc z mojej strony, czyli wykonanie telefonów do Niemiec do kompetentnych w tym temacie osób i wyjaśnienie problemu.

To nie jest pierwszy klient z trudnym tematem. Dlaczego zatem akurat temu miałbym nie pomóc?
Nie tak dawno podobnie bezinteresownie pomogłem klientowi z USA.
Pomaganie to nie kwestia chęci tylko charakteru o czym zapewne wielu z Was mogło się już przekonać.

Na koniec dodam Panie Statens Järnvägar, że nadal możesz do mnie napisać na g.gransicki@piko-polska.pl lub info@piko-polska.pl a ja zajmę się tematem podobnie jak zrobiłbym to po naszej rozmowie tydzień temu i wtedy będziesz miał pełne prawo oceniać naszą skuteczność oraz potrzebę i sens istnienia PIKO Polska. Niestety muszę dodać, iż będzie potrzebna mi kopia potwierdzenia zakupu programu (lub rozsądne wytłumaczenie jego braku i przynajmniej link niemieckiego sklepu w którym był kupiony, nie mogę zagwarantować, że wystarczy), za to nie potrzebuję oczywiści opisu problemu.

Pozdrawiam Grzegorz Gransicki
 
Reakcje
62 0 0
#12
PIKO Analyst - odblokowanie programu jest bezproblemowe
Całą sytuację opisuję aby potencjalni klienci nie mieli wątpliwości co do rzetelności działań ze strony PIKO i jej pracowników. W temat zaangażował się sam szef sprzedaży, czyli najważniejsza osoba w firmie, prawa ręka właściciela PIKO.

Pan Statens Järnvägar napisał do mnie w poniedziałek (4.03.2019) SMS podając adresy pod które wysłał zgłoszenie reklamacyjne. Już po 59 minutach byliśmy w stanie jako PIKO wygenerować kod odblokowujący o czym został poinformowany z braku adresu e-mail, SMS'em. Kod do tej pory nie został jednak wygenerowany ponieważ Pan Statens Järnvägar nie przesłał numeru ID swojego komputera oraz numeru rejestracyjnego programu PIKO Analyst, które są niezbędne i o który prosiłem. Zamiast tego obecnie wyznacza nam kolejne zadania / pytania typu jak będzie zachowywał się PIKO Analyst w kwietniu 2019 i co zrobi PIKO, gdy zostanie wydana aktualizacja Windows 10, gdy on dokona kolejnego formatowania dysku. Temat trudy, ale zapewniam iż zajęliśmy się nim w miarę obecnych merytorycznych możliwości. Aby tym razem uniknąć jakichkolwiek niedomówień oraz bezpodstawnych oskarżeń, cała wymiana informacji z tym Panem, odbywała się w formie pisemnej o konieczności której (formy pisemnej), został przed rozpoczęciem dyskusji poinformowany. Pozdrawiam Grzegorz Gransicki
 
Reakcje
62 0 0
#14
PIKO Analyst - odblokowanie bezproblemowe także po zmianie Hardware ID
W przypadku zmiany Hardware ID które ma miejsce np. przy wspominanym formatowaniu dysku systemowego, konieczne jest wygenerowanie w PIKO tzw. Freischalt-Key. Po wprowadzeniu aktualizacji Systemu Windows 10 może być wymagane wygenerowanie w PIKO nowego Freischalt-Key.
Kod ten otrzymuje się standardowo wysyłając zgłoszenie do PIKO dołączając:
1. Numer rejestracyjny Programu PIKO Analyst
2. Nowy numer Hardware ID

Uwaga!
Przy próbie aktywacji Tego samego Freischalt Key na kolejnym komputerze, lojalnie informujemy, że program PIKO Analyst będzie aktywny w pełnej wersji tylko na jednym komputerze, ponieważ jest licencją na jedno stanowisko.

Pozdrawiam Grzegorz Gransicki
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.161 68 6
#15
Nie lepiej i prościej wprowadzić w programie funkcję deaktywowania licencji? Przed formatem deaktywuje się licencję, po reinstalu aktywuje się go na nowo.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
#17
Małe uaktualnienie :)

Odblokowanie programu PIKO Analyst polega na tym, że po instalacji program jest w wersji demo i aby odblokować do pełnej wersji musimy do PIKO przesłać
Przy pierwszej instalacji nie trzeba. Wystarczy wybrać "aktywuj online", wpisać osobisty kod dostarczony razem z CD, wtedy zostaną wynegerowane klucze.


Schody zaczynają się, jak chcesz przenieść software na inny komputer.

1) Po zainstalowaniu, program ma nadane nowe "Hardware ID" (w formacie XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX).

2) Po podaniu w/w ID, PIKO Hotline odpowiada podając użytkownikowi klucz w formacie "YYYY-YYYY-YYYY-YYYY". Ten klucz wpisuje się w programie i po kłopocie.

3) Proces nie trwa kilka dni, tylko 2 miesiące. Pierwszy mail wysłałem do hotline@piko.de dokładnie 19 sierpnia. Po kilku przypomnieniach (i prawdopodobnie interwencji @PIKO Polska, bo pisałem do nich na fb i odpowiadali mailem), w końcu dzisiaj dostałem właściwy klucz.

W międzyczasie PIKO Hotline przysyłali różne bzdury, najwyraźniej nie rozumiejąc procesu.
PIKO Polska też prawdopodobnie nie zna procesu, bo na moje pytania o kolejne kroki następowało tylko przesyłanie maili dalej.

Ostatecznie nikt mi nie wyjaśnił procesu, w/w opis jest mój empiryczny.

4) Wszelkie problemy zniknęłyby, gdyby PIKO sprzedawało ten produkt razem z wagonem. Przecież bez wagonu i tak do niczego nie służy - więc po co te hece z zabezpieczeniami, które potem trzeba ręcznie obsługiwać?

Jeśli nie chcecie obciążać każdego nabywcy tą licencją, to możecie spowodować, że dana licencja będzie przywiązana do wagonu właśnie, a nie do komputera. Niech program, po zakupie i aktywacji, działa z tym wagonem. Choćby na 100 komputerach - ale tylko z tym jednym wagonem. Komputer zmienia się częściej niż wagon.

Albo jeśli już trzeba przywiązywać licencję do komputera, to dlaczego nie można dezaktywować licencji i potem aktywować jej gdzie indziej całkowicie online bez udziału ludzi?

Np. firma Synology potrafi swoje licencje na kamery aktywować/dezaktywować online, można je wtedy przenosić do woli. A tu trzeba się użerać z PIKO Hotline, które raczy ignorować zgłoszenia całymi tygodniami, a później parę razy myli się przy rozwiązywaniu, jakby robili to pierwszy raz.

Notabene, licencja jest ograniczona nie tylko do 1 komputera, ale wręcz do 1 użytkownika. Jak zaloguję się na tym samym komputerze jako inny użytkownik, to już nie działa. Nie przesadzacie, drogie PIKO?


Dziękuję @PIKO Polska za interwencję, bo inaczej pewno do teraz na PIKO Hotline nie przeczytaliby mojego maila.
Dziękuję też za to, że Wasze odpowiedzi są praktycznie natychmiastowe. Co prawda nie byliście w stanie rozwiązać problemu, ale przynajmniej wiedziałem, że żyjecie. PIKO Hotline sprawiało wrażenie, jakby dawno temu ostatni zgasił światło :(


błąd leży w ciągłych formatach i mówiąc moim zawodowym językiem jest to lamerskie
No nie. Akurat u kolegi był format (nie osądzałbym z góry, czy potrzebny) - ale co by było, gdyby użytkownik zmienił komputer, tak jak ja?

Błąd leży w całej koncepcji, która jest z XX wieku. Ja też wtedy zabezpieczałem programy w taki sposób, że bez ręcznej interwencji nie szło ich przenieść. Lamerskie jest tkwienie w XX wieku 21 lat po tym, jak się skończył :p
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Andrzej B

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 18 15
#18
Minęło 2,5 roku i moja teza o kuriozalnym odblokowaniu programu została potwierdzona.

PP1970 trzeba uważać co się pisze bo zaraz pomyje na nas polecą ;) i cały temat sprowadzi się do tego, że źle użytkujemy komputer lub jesteśmy piratami :LOL:. Przy okazji pozdrowienia dla p. Grzesia, który w jednym z postów powyżej napisał wyssaną z palca bajeczkę.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 16
DCC 3
DCC 3
DCC 18
DCC 9

Podobne wątki