Odblokowanie programu PIKO Analyst polega na tym, że po instalacji program jest w wersji demo i aby odblokować do pełnej wersji musimy do PIKO przesłać (poprzez formularz na stronie lub e-mail) wygenerowany przez program "Hardware ID" oraz numer rejestracyjny z zakupionej płyty. Następnie na e-mail dostajemy od PIKO "Unlock Key" który wpisujemy w programie i mamy full wersję. Niby wszystko ok, ale:
1) na "Unlock Key" czekamy w zależności od dnia tygodnia, pory dnia nawet do kilku dni bo pracownik PIKO musi wygenerować numer i go nam wysłać,
2) po formacie dysku i zainstalowaniu od początku legalnego Windows 10 i legalnego programu PIKO okazuje się, że program PIKO Analyst generuje nowy "Hardware ID" i otrzymanym wcześniej od PIKO "Unlock Key" nie można już odblokować programu,
3) zgłaszając się do PIKO po nowy "Unlock Key" PIKO warunkuje uzyskanie kolejnego "Unlock Key" od podania danych adresowych,
4) po podaniu danych adresowych po kilku dniach dostajemy drugi "Unlock Key",
5) gdy po raz kolejny z dowolnych powodów sformatujemy dysk po zainstalowaniu PIKO Analyst generuje znów inny "Hardware ID" i wtedy zaczyna się kuriozum bo od PIKO dostałem informację, że muszę podać nowy numer rejestracyjny !!! czyli w domyśle mam kupić nową płytę ???
Mamy legalny komputer, legalny Windows 10, legalną płytę PIKO Analyst i jesteśmy po 2 legalnych formatach dysku i PIKO mówi "nowa płyta"
Po rozmowie z pomocą techniczną Microsoft wytłumaczono mi, że po każdym formacie dysku i zainstalowaniu na komputerze Windows 10 system nadaje "Device ID" i za każdym razem po nowej instalacji "Device ID" jest inne ale jest to kombinacja prawidłowa tylko dla jedynego komputera i przy aktywacji ten numer jest weryfikowany a Microsoft w ten sposób wie jaki jest to konkretnie komputer i aktywuje system.
Zwracając się do oficjalnego przedstawiciela PIKO w Polsce (Grzegorz Gransicki) o pomoc w odblokowaniu a dokładniej prosząc o interwencję w PIKO, nie dość, że nie ma zielonego pojęcia jakie są etapy odblokowania i na czy polega oraz jakie jest prawo konsumenta najpierw odsyła mnie do sklepu w którym zakupiłem płytę, później robi wywody na temat legalności oprogramowania, zadaje mi pytania po co formatowałem dysk i że jest to dziwne, że formatuję i że nie może zweryfikować z kim rozmawia i czy mam legalne oprogramowanie oraz czy kupione w legalny sposób Tłumacząc, że żadnych kodów/numerów od niego nie chcę tylko aby przekazał PIKO w czym problem, że mają moją korespondencję, że formatowanie dysku w żaden sposób nie narusza umowy licencyjnej i legalności oprogramowania i problem w tym, że PIKO ma "durnowaty" sposób odblokowania programu, że po każdym formacie jest problem bo muszę się zgłaszać kolejny raz po "Unlock Key" tracić czas i do tego doszło, że PIKO nigdzie nie wspomina o ograniczeniach np. formatowaniu, zakończył rozmowę, że nie ma czasu i mam przesłać dowód zakupu a bez tego nie będzie interweniował w mojej sprawie bo cytuję: "steki płyt sprzedało się w Polsce i jestem pierwszy który ma jakiś problem z odblokowaniem"
Uważam, że ze względu na poziom programu PIKO Analyst (dużo niedoróbek) cenę, oraz bardzo wąskie zastosowanie, sposób odblokowania w dzisiejszych czasach to jakieś kuriozum
Napisałem do PIKO, zobaczymy co odpowiedzą, ale ostrzegam użytkowników PIKO Analyst przed problemem. Osobny temat to w/w przedstawiciel, jeśli będzie wola większości to również i w tym temacie nie odpuszczę. Zapraszam do wypowiedzenia się w ankiecie Przedstawiciel PIKO Polska p. Grzegorz
1) na "Unlock Key" czekamy w zależności od dnia tygodnia, pory dnia nawet do kilku dni bo pracownik PIKO musi wygenerować numer i go nam wysłać,
2) po formacie dysku i zainstalowaniu od początku legalnego Windows 10 i legalnego programu PIKO okazuje się, że program PIKO Analyst generuje nowy "Hardware ID" i otrzymanym wcześniej od PIKO "Unlock Key" nie można już odblokować programu,
3) zgłaszając się do PIKO po nowy "Unlock Key" PIKO warunkuje uzyskanie kolejnego "Unlock Key" od podania danych adresowych,
4) po podaniu danych adresowych po kilku dniach dostajemy drugi "Unlock Key",
5) gdy po raz kolejny z dowolnych powodów sformatujemy dysk po zainstalowaniu PIKO Analyst generuje znów inny "Hardware ID" i wtedy zaczyna się kuriozum bo od PIKO dostałem informację, że muszę podać nowy numer rejestracyjny !!! czyli w domyśle mam kupić nową płytę ???
Mamy legalny komputer, legalny Windows 10, legalną płytę PIKO Analyst i jesteśmy po 2 legalnych formatach dysku i PIKO mówi "nowa płyta"
Po rozmowie z pomocą techniczną Microsoft wytłumaczono mi, że po każdym formacie dysku i zainstalowaniu na komputerze Windows 10 system nadaje "Device ID" i za każdym razem po nowej instalacji "Device ID" jest inne ale jest to kombinacja prawidłowa tylko dla jedynego komputera i przy aktywacji ten numer jest weryfikowany a Microsoft w ten sposób wie jaki jest to konkretnie komputer i aktywuje system.
Zwracając się do oficjalnego przedstawiciela PIKO w Polsce (Grzegorz Gransicki) o pomoc w odblokowaniu a dokładniej prosząc o interwencję w PIKO, nie dość, że nie ma zielonego pojęcia jakie są etapy odblokowania i na czy polega oraz jakie jest prawo konsumenta najpierw odsyła mnie do sklepu w którym zakupiłem płytę, później robi wywody na temat legalności oprogramowania, zadaje mi pytania po co formatowałem dysk i że jest to dziwne, że formatuję i że nie może zweryfikować z kim rozmawia i czy mam legalne oprogramowanie oraz czy kupione w legalny sposób Tłumacząc, że żadnych kodów/numerów od niego nie chcę tylko aby przekazał PIKO w czym problem, że mają moją korespondencję, że formatowanie dysku w żaden sposób nie narusza umowy licencyjnej i legalności oprogramowania i problem w tym, że PIKO ma "durnowaty" sposób odblokowania programu, że po każdym formacie jest problem bo muszę się zgłaszać kolejny raz po "Unlock Key" tracić czas i do tego doszło, że PIKO nigdzie nie wspomina o ograniczeniach np. formatowaniu, zakończył rozmowę, że nie ma czasu i mam przesłać dowód zakupu a bez tego nie będzie interweniował w mojej sprawie bo cytuję: "steki płyt sprzedało się w Polsce i jestem pierwszy który ma jakiś problem z odblokowaniem"
Uważam, że ze względu na poziom programu PIKO Analyst (dużo niedoróbek) cenę, oraz bardzo wąskie zastosowanie, sposób odblokowania w dzisiejszych czasach to jakieś kuriozum
Napisałem do PIKO, zobaczymy co odpowiedzą, ale ostrzegam użytkowników PIKO Analyst przed problemem. Osobny temat to w/w przedstawiciel, jeśli będzie wola większości to również i w tym temacie nie odpuszczę. Zapraszam do wypowiedzenia się w ankiecie Przedstawiciel PIKO Polska p. Grzegorz
Ostatnio edytowane: