• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Piko 5/6220/001] E499.2026 (ČSD)

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#1
Lokomotywa elektryczna:

E499.2026 (lub E499.2 026)

Informacje o modelu:
Nr inwentarzowy: E499.2026
Zarząd: ČSD
Zakład: RD Praha
Napr.rev.: 09.1979
Epoka: IVb
Nr katalogowy: Piko 5/6220/001
Waga netto: 365 g
Długość: 195 mm
Ilość osi: 4

Informacje dodatkowe:
Model czechosłowackiej lokomotywy elektrycznej typu E499.2 (řada 150), wyprodukowanej w 1978 roku z przeznaczeniem przewozów pasażerskich (do 140 km/h). Lokomotywy wyprodukowane zostały w ilości 27 sztuk. Lokomotywa oznaczona jest jako E499.2026. Pierwszy człon numeru E499.2 oznacza serię lokomotywy, zaś drugi 026 numer inwentarzowy.
Model lokomotywy E499.2 (na bazie konstrukcji ES499.0) wyprodukowanej w latach 80-tych przez firmę PIKO.
Produkt PIKO jak na lata 80-te jest odwzorowany bardzo realistycznie i szczegółowo. Wyposażony jest w oświetlenie czołowe białe, zgodne z kierunkiem jazdy (oświetlone są wszystkie reflektory). Posiada jeden silnik umieszczony na wózku przy kabinie numer 1. Ma możliwość zasilania przez pantografy.
Firma PIKO wyprodukowała trzy wersje tego modelu w malowaniu kolei ČSD (niebieska i czerwona jako ES499 oraz zielona jako E499). Zostało również wyprodukowanych kilka innych przemalowanek, m.in. [DB] City Bahn w zestawie z czerwonymi wagonami pasażerskimi.

Zalety:
• jak na produkcję z lat 80-tych, model jest zrobiony bardzo szczegółowo
• cena (ok 150-200 zł z drugiej ręki w dobrym stanie)

Wady:
• buda modelu przedstawia lokomotywę serii ES499.0
• brak kabiny maszynisty

E499-2026_Piko-56220001_01.jpg E499-2026_Piko-56220001_02.jpg E499-2026_Piko-56220001_03.jpg E499-2026_Piko-56220001_05.jpg E499-2026_Piko-56220001_06.jpg E499-2026_Piko-56220001_09.jpg E499-2026_Piko-56220001_10.jpg E499-2026_Piko-56220001_11.jpg E499-2026_Piko-56220001_12.jpg E499-2026_Piko-56220001_17.jpg E499-2026_Piko-56220001_20.jpg E499-2026_Piko-56220001_21.jpg

więcej zdjęć...
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#6
E - wersja na 3kV DC
ES - wersja na 3kV DC/ 25kV AC (zasadniczo południowe Czechy i południowa Słowacja)

Przyzwyczaiłem się do elektrowozów Roco ważących ponad 500g. :)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#7
Proszę o radę.
Znajomy dał mi model lokomotywy ES499 od Piko w celu sprawdzenia czy w ogóle działa.
Po sprawdzeniu okazało się, że przy pewnej prędkości model zaczyna wyć. Można to usłyszeć na tym filmie:
Kiedyś miałem kilka modeli Piko i pamiętam że to było typowe dla nich.
Czy ktoś zna powód tego? Co się dzieje z silnikiem że takie dźwięki wydaje, oraz czy można temu zaradzić?
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#8
Rzeczywiście z tymi silnikami coś takiego się działo.
Kiedyś w mojej BR 130 również był podobny efekt, ale nie tak intensywny jak tutaj.
Niestety mały byłem to nie interesowałem się tak jak dzisiaj. Dla mnie wygląda jakby silnik wpadał w jakiś rezonans/ocierał o coś wewnątrz, musisz go wymontować.
 
Reakcje
8 0 0
#10
Kiedyś przerabiałem identyczny problem w swojej br101 , pomogło sprężone powietrze. Po jego użyciu z silnika wydobyła się masa czarnego pyłu a następnie kapka wd40 i po kłopocie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#12
Proponowałbym też sprawdzić szczotki silnika i ewentualnie przeczyścić lub nawet delikatnie przeszlifować. Ale jeśli model nie był używany, to najpewniej był suchy.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#13
On chyba przeleżał tylko. Właściciel mi go pożyczył, bo nawet nie ma jak go sprawdzić. Poza kilkoma drobnymi wadami, model jest naprawdę w super stanie.
Pobawię się nim i obadam dokładniej, ale po Piotrkowie, bo niedługo wyjazd.
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#14
CoCu, wydaje mi się że problem leży w samym silniku a dokładnie w zbyt dużym luzie na osi wirnika.
To taka tylko sugestia napotkana również w jakimś starym silniku pikolca.
 

t5ek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#15
Może napiszę jakąś głupotę, ale kojarzę podobne efekty przy starych silniczkach prądu stałego, kiedy odkleił się magnes wewnątrz obudowy. W trakcie wyższych obrotów wirnika magnes zaczynał się przesuwać, co powodowało zbliżone zjawisko dźwiękowe.
 

Podobne wątki