• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Zakład Wiór

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#81
@Andrzej Harassek czy pociąg mógłby wjechać na bocznicę i niejako się tam zamknąć bez wyjeżdżania tak aby manewrować i odblokować szlak?
Wczoraj nie miałem czasu, by się logować na forum, ale widzę, że kolega @Tomek K mnie już wyręczył. Dodam tylko, że we wszystkich opisanych przez Tomka sytuacjach na samej bocznicy nie ma żadnych sygnalizatorów. Istnieje jeszcze jedna, teoretyczna możliwość: przy większej odległości torów zakładowych od szlaku i bardzo dużym ruchu na i z bocznicy, można na terenie zakładu urządzić normalną stację zakładową, z pełną sygnalizacją. W takim wypadku na szlaku urządza się posterunek odgałęźny, a ruch między stacją PKP a stacją zakładową odbywa się na zasadzie jazd pociągowych, a nie jak w poprzednich wypadkach, na zasadzie jazd manewrowych lub jako tzw. pociągi bocznicowe. Ale w wypadku tej makiety takie rozwiązanie nie ma uzasadnienia.
 
OP
OP
Karol Walesieniuk
Reakcje
226 2 2
#83
Pulpit pospinany, zaprogramowany, przetestowany. Zostało dorobić brakujący zestaw nóg i podłączyć kable do makiety.
 

Załączniki

OP
OP
Karol Walesieniuk

Karol Walesieniuk

Moderator Grupy PGM
Reakcje
226 2 2
#84
Po przygodach ze spaleniem Arduino pulpit został dołączony do makiety w miejsce starego. Działa i jest ok. Pozostaje do rozwiązania kwestia zasilenia oświetlenia obecnego i przyszłego na makiecie.
Po budynku biurowym uznałem że czas wykonać wnętrze magazynu który mam zamiar zamienić w tartak z modelem linii tartacznej.
Na początek zdemontowałem wszystkie elementy jak szyby, drzwi itp.
Plany na najbliższy czas to malowanie ścian i dachu w środku na biało, Montaż nowych okien z framugami i szprosami, montaż nowych drzwi, montaż prowadnic do bramy wjazdowej, montaż dwuteowników pod sufitem i oświetlenia. Gdy ogarnę budynek rozpocznę prace nad linią tartaczna.
Trzymajcie Kciuki!
 

Załączniki

OP
OP
Karol Walesieniuk

Karol Walesieniuk

Moderator Grupy PGM
Reakcje
226 2 2
#85
rzutem na taśmę przed pasterką wstawiłem magazyn po tuningu na swoje miejsce.

Wykonane prace:
- szpachla
- kilka warstw farby w środku i na zewnątrz
- wstawienie nowych okien i drzwi
- wymiana bramy wjazdowej na zwijaną z prowadnicami
- wymiana podłogi na betonopodobną
- wykonanie zastrzałów X
- wykonanie belek sufitowych
- oświetlenie SMD
- i pierwszy w życiu wykonany naświetlacz
- nowe mocowanie dachu.

kolejny etap budowa dużego wózka widłowego, linii tartacznej i dużej ilości desek.
 

Załączniki

mudol

Znany użytkownik
Reakcje
1.036 4 1
#88
Hala jak i wnętrze przepiękne, ale jedno co strasznie razi to te płyty betonowe a dokładniej szpary między kolejnymi rzędami, nie myślałeś aby całość zerwać wyrównać teren i na nowo położyć? Tak samo chyba bym wywalił tą trylinkę i tam też rząd płyt wstawił. Przynajmniej na tym pierwszy zdjęciu widać ile jest do poprawy.
 

stiff

Użytkownik
Reakcje
237 0 0
#91
Nie jest to czepialstwo a uwaga porządkowa przy podobnych realizacjach - stężenia X powinny być w skrajnych polach a nie na środku. Na krótkim boku byłyby zatem dwa w bocznych polach a nie jedno w środku. Ale jak mówię - projektuję to na codzień więc zwraca to moją uwagę. Duży plus, że w ogóle to wprowadziłeś.

A co do płyt - daj im troche patyny bo wyglądają jak świeżo przywiezione z wytwórni. Przejedź suchym pędzlem innymi odcieniami ew. washem można jakieś play oleju dać. W przerwy piasek i będzie super. Jeśli cie to interesuje to w swoim wątku opisałem moją procedurę, z której jestem zadowolony.
 
OP
OP
Karol Walesieniuk

Karol Walesieniuk

Moderator Grupy PGM
Reakcje
226 2 2
#93

Załączniki

OP
OP
Karol Walesieniuk

Karol Walesieniuk

Moderator Grupy PGM
Reakcje
226 2 2
#95
Nazwa bocznicy.

Podczas tegorocznego wydarzenia Kolej na Białystok zostały wykonane na szybko nazwy stacji.
Wydruk foliowy został naklejony na spienione PCV. Niestety PCV było sztukowane i widać było duże ilości fałd oraz burchli. 426720599_405277535521673_4042810850187825904_n.jpg 429092179_1135512524110037_2735455427261172941_n.jpg

Postanowiłem dopracować szyld. Nomen Omen jest to wizytówka bocznicy.

Sklejkę 6mm pomalowałem czarna farbą wraz z "nogami" i przeniosłem naklejkę na nowy materiał.
429041624_945330563784842_7513829060148398274_n.jpg 429013535_7458444307553023_5897644665854122440_n.jpg

Nogi są mocowane do szyldu za pomocą rzepu a do skrzynki za pomocą dwóch standardowych śrub M8.

426833054_255052657683713_4688717889312369698_n.jpg 429050569_3679172255661784_1742366953812160701_n.jpg
 
OP
OP
Karol Walesieniuk

Karol Walesieniuk

Moderator Grupy PGM
Reakcje
226 2 2
#96
Pomoce dydaktyczne.

Podczas Kolei na Białystok miałem za zadanie poprowadzić warsztaty z budowy makiety. Podczas weekendu przygotowałem widok rozstrzelony segmentu makiety. Brakuje elektryki i nóg ponieważ nie sądziłem że kogoś to zainteresuje. Niestety głównie o to pytano i trzeba dorobić. Dodatkowo obok warsztatów był kącik: "tu można dotykać" i przygotowałem wcześniej tablicę a poniżej niej wyłożyłem różne materiały i półprodukty modelarskie tak aby odwiedzający mogli "pomacać" makietę bez niszczenia wartościowej makiety głównej . Odbiór mojego kącika był wyjątkowo dobry i zawsze był przy mnie duży tłumek osób zadających mnóstwo pytań. Wrzucam to ponieważ może kogoś zachęci do wyjścia frontem do publiczności na innych imprezach.
 

Załączniki

OP
OP
Karol Walesieniuk

Karol Walesieniuk

Moderator Grupy PGM
Reakcje
226 2 2
#97
Chyba trzeba zmienić nazwę wątku z pierwszego modułu na Zakład Wiór i nie tylko :).

Zakład przetwórstwa i sprzedaży drewna powinien być wyposażony w pociąg który takowe drewno wozi po makiecie.
Wykonałem waloryzację 8 (docelowo 12) węglarek i wykonałem do nich ładunki drewna na styroduże.
Niestety kolor styrodur było widać po zajrzeniu do środka od góry wokół burt węglarek. Dodatkowo ładunki były bardzo lekki i przy 12 węglarkach po prostu czasem wyskakiwały na rozjazdach.

Postanowiłem to przerobić.

1. Styrodur na czarno
2. Dociążyłem każdy ładunek śrubą.

Uzyskałem lepszy odbiór i prowadzenie.
 

Załączniki

Podobne wątki