• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Pierwsze próby - szutrowanie (i nie tylko)

TYCZYW

Użytkownik
Reakcje
13 0 0
#1
Witajcie,
chciałbym zaprezentować efekt pierwszego mojego szutrowania i malowania torów. Za wszelkie uwagi, w tym konstruktywną krytykę, będę bardzo wdzięczny.
Starałem się skorzystać z porad zamieszczanych na forum. Efekty jak na obrazkach... Muszę przyznać, że jestem trochę zawiedziony:(.
Tory malowałem farbą Pactra A51. Kolor fajny, ale nie jestem przekonany czy powinienem malować również podkłady. Z drugiej strony zostawienie ich plastikowo - czarnych chyba nie wchodzi w grę. Co mógłbym zrobić, by tory wyglądały lepiej? Nie mam żadnego doświadczenia w, jak to się mówi, brudzeniu, czy patynowaniu.

Szuter, jak na forum doradzano - skala TT - potwierdzam, jest ok. Chyba jednak wyszedł nieco za ciemny? Ogólnie bardzo długo się męczyłem rozprowadzając szuter między podkładami, a i tak efekt jest mierny. Czy dałem za dużo?.
Po uformowaniu nasypu całość spryskałem wodą z płynem do mycia naczyń, a potem zalałem wikolem rozcieńczonym wodą w stosunku 50/50.

Swoją drogą, jak przyklejacie tory na makietach? Kładziecie na jakimś podkładzie (użyłem korka) i kleicie super klejem?

Za wszelkie rady i uwagi serdecznie dziękuję
Pozdrawiam
 

Załączniki

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#2
Jak dla mnie całkiem całkiem. Trochę za dużo szutru po bokach. Co do malowania też nieźle. Myślę, że jak jeszcze poćwiczysz będzie gites malina. Ale ja nie jestem znawcą, tylko odbiorcą ;)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#3
Hej.
Podkłady nie rdzewieją, więc nie potrzebnie zużyłeś farbę.