• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor Pierwsze patynowanie wagonu

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#4
@szynowaty26
Dobrze idzie. Widać, że masz pogląd o środkach wyrazu, jeszcze trochę praktyki, cierpliwości, pokory a usłyszysz pienia anielskie nad sobą.
Ważne że masz solidną bazę.

Zwróć na przykład uwagę na dwie rdzawe plamy na dachu górnego wagonu (po lewej i na prawo od drzwi). Nie powinny urywać się nad krawędzią, tylko dojść do niej (a może nawet się na niej rozlać). Myśl o tym, że jesteś wodą, która płynie po dachu, opływa przeszkody, zatrzymuje się i powoduje rdzę, a potem z niego skapuje ;)

Jeśli chcesz patynować zacieki w dół, myśl jak woda. Potem zaczniesz wciskać się w każdą szczelinę jak pył węglowy albo cement a potem będziesz to wszystko zdmuchiwać jak wiatr:ninja: No wiesz, jak idziesz na grzyby, myśl jak grzyb, a jak chcesz złapać rybę, przez chwilę bądź rybą:)

Słuchaj rad, przyjmuj konstruktywną krytykę, nie przejmuj się tymi co marudzą (choć w życiu pędzla nie trzymali) i baw się dobrze:cool:
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
S
Reakcje
9 5 5
#5
Oki postaram się poprawić błędy a na poczatku duzo czytac podpatrywac i cwiczyc i może uda mi się poprawić niedociągnięcia i po latach uda się coś sklecic
 
OP
OP
S
Reakcje
9 5 5
#6
Witam mam pytanie czy jeśli nie posiadam aerografu da rade spatynowac fajnie model używając suchych pasteli i farb humbrol enamel kilka posiadam
Jeśli tak czy można jakieś wskazówki otrzymać
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#7
Chłopie, o używaniu samych emalii można książkę napisać a Ty chcesz wskazówkę.

Jeśli masz Humbrola, to krótko rzecz ujmując możesz go używać jak washa po solidnym rozcieńczeniu. Milion filmików znajdziesz o tym na YT. Polecam Ci zakupić Sidolux, bo bez aerografu też się łatwo kładzie pędzlem a jak go stosować też znajdziesz na YT. BTW - jak nie masz aero, to zainwestuj w porządne pędzle, bo bez tego daleko nie zajedziesz. Pamiętaj o tym żeby o pędzle dbać, jak nie chcesz ich kupować co drugi tydzień.

Czego Ci osobiście nie polecam - Filmików o patynowaniu pana Leszka Lewińskiego. Techniki jakich używa mocno się już zestarzały i mogą w głowie początkującego narobić trochę bigosu.

Co Ci bardzo polecam - filmy warsztatowe z udziałem Mig Jimeneza. Facet poza propagowaniem swoich produktów (nawiasem mówiąc bardzo dobrych) sprzedaje sporo patentów. Podpatrzysz jakich pędzli i do czego używa. Filmik pierwszy z brzegu:
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#14
Zdjęcia są kluczem do sukcesu.
Na Akademii Sztuk Pięknych z początku nikt nie maluje z głowy. Obojętnie czy jest to martwa natura, czy goła babka. Van Gogh, Rembrandt, Da Vinci i cała reszta nawet w czasach swojej świetności ZAWSZE malowała z natury. Dlatego np genialne obrazy Canaletta były wiele lat później używane przy odbudowie zburzonej Warszawy.

Jeśli myślisz poważnie o patynowaniu, ustaw kompa na warsztacie. Wrzucasz fotkę na ekran i działasz. Potem na forum wrzucaj fotkę z netu, która była inspiracją i spatynowany wagon. Po pewnym czasie nie będziesz potrzebował naszych opinii bo sam będziesz wiedział co Ci wyszło, a co trzeba poprawić.

Pamiętaj, że konstruktywna samoocena to podstawowe narzędzie modelarza, który chce poprawiać swój warsztat. Umiejętność chłodnego spojrzenia na swoją pracę to klucz to sukcesu. Malujesz, oceniasz, korygujesz - i tak w kółko.

A teraz praca domowa:
Poniżej przykłady. I teraz napisz co zrobiłeś źle i co byś poprawił?
Bchlzbk.jpg
z58ac1822bec1d.JPG
z58ac18275612c.JPG
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#16
Napisz co zrobiłeś źle.
Zanim zaczniesz poprawiać przeanalizujmy temat.
To naprawdę pomaga.

No chyba że jest to krępujące i wolisz sam to zrobić.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#18
No dobrze. Jak będziesz patynować wagon od nowa, nie myśl na razie o całości.

Na jakimś małym wycinku staraj się zrobić jeden, dwa zacieki, ale tak żeby naprawdę dobrze i realistycznie wyglądały.

Jak się nie uda, w innym miejscu spróbuj jeszcze raz. Wagon jest duży. Dasz radę zrobić kilka różnych wersji kolorystycznych. Wybierz te które Ci najlepiej wyszły.

Potem możesz zmyć jeszcze raz całość i zacząć patynować wagon już wypracowaną techniką i paletą barw.

NIE SPIESZ SIĘ;)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#19
Wydaje sie, ze sposob nakladania tez nie jest najlepszy. Ty chyba glownie ciagnales pedzel wzdluz a to raczej powinno byc albo samo 'tamponowanie' albo z lekkim z przeciagnieciem albo bezposrednie zaczesywane w dol - zobacz jak ukladaja sie zacieki na zdjeciach. Woda zawsze leci w dol a czasami tylko zatrzymuje sie w charkterystycznych miejscach - sruby, zgrubienia, spawy, przetloczenia, mocowanie roznych elementow zewnetrznych. I tam wystepuje rdza, ktora pozniej jest wymywana takze w dol.

Tak jak napisal @Adam66 nie rob na calosci, nie spiesz sie. Jak sie uprzec to takich prac nie musisz robic na wagonie a np. na jakies plytce. Nie musi byc nie wiadomo jak duzo tej patyny. Zobacz to ostatnie zdjecie z chlodnia. Rdza jest praktycznie tylko w kilku miejscach na czole wagonu i na boku blisko ostoi.
 
Ostatnio edytowane:

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#20
Spróbuj tak:
Małym pędzelkiem nałóż malutką plamkę farbą brązową o odcieniu pomarańczowym. Najlepiej na ryflu albo w miejscu zawiasu.
W innym miejscu zrób plamkę szarą (bo i takie zacieki tam są, choć mniej widoczne).

Idź zrobić sobie herbatę i kanapki. Nie spiesz się, bo się poparzysz albo dziabniesz w palec;).

Płaskim pędzlem zwilżonym (a nie ociekającym) White Spirit'em albo rozcieńczalnikiem zacznij DELIKATNIE "głaskać" tę plamkę ciągnąć pędzel w dół wagonu. Po chwili zobaczysz co się dzieje. W pewnym momencie ważne żebyś wiedział kiedy przestać głaskać.

Nie ma opcji żeby Ci nie wyszło.
 

Podobne wątki