• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Pierwsza większa makieta - Posterunek odgałęźny...

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#1
Jak w temacie ...… Pierwsza większa makieta - Posterunek odgałęźny...

Na początku powstał zamysł budowy stacji:giggle: z czasem projekt stacji jako stacji jak poczwarka …. przymarł i przeobraził się w fikcyjny dwutorowy posterunek rozgałęźny:giggle: Nazwa posterunku jeszcze nie znana :cool::cool:
… jeszcze tkwi w czeluściach umysłu:ROFL::ROFL:

O to skromny projekty który bardzo małymi krokami jest realizowany :p:p
Rozazd dwu torowy projekt 1.jpg

Na razie układ torowy jest tylko na papierze :oops: …. ale materiał jest zbierany …. skrzyneczki tez pomalusiu powstają :giggle:: długość całkowita przewidziana jest na ok 7m

Cały projekt jest podzielony na dwa etapy :giggle:
W pierwszej kolejności powstanie fragment bez "trapezu" i skrzynek z odejściem na trzeci tor :giggle:
Taka skrócona wersja :cool::cool:

W między czasie powstają drzewka i zaczął powstawać budynek przyszłej nastawni:cool:
IMG_20180605_213528.jpg
IMG_20180605_213536.jpg
IMG_20180605_213543.jpg
IMG_20180605_213551.jpg
IMG_20180607_212541.jpg

IMG_20180607_212541.jpg
IMG_20180607_212553.jpg



W między czasie powstały małe poprawki i budynek się troszkę rozrósł:giggle:
Nowe ściany po gruntowaniu i podkładzie
IMG_20180619_204034.jpg



Pierwsze prace malarskie :ROFL::ROFL: ... schodzy w podkładzie :) i pierwsze wewnętrzne ściany pod przyszły WC-et:ROFL::ROFL:

IMG_20180612_222443.jpg
IMG_20180612_223229.jpg
IMG_20180619_204008.jpg
IMG_20180619_204021.jpg


prac ciąg dalszy :cool:
malowanie ścian i podłogi ze śladami użytkowania;)

IMG_20180626_105559.jpg
IMG_20180626_105619.jpg


No i oczywiście jakby tak wc bez armatury :LOL:

IMG_20180626_112716.jpg
IMG_20180626_112802.jpg





pierwsze ślady użytkowania na schodach też już się pojawiają:cool::cool:

C.D.N. :ROFL::ROFL:
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#2
Jeśli mogę coś zasugerować, to zwróciłbym uwagę na przejście zwrotnicowe we wschodniej części posterunku. Brak wstawki prostej pomiędzy przeciwstawnymi łukami rozjazdów, takiej jaka została zastosowana w zachodniej części posterunku. Poniżej schemat z zaznaczonym interesującym nas miejscem:

Rozazd dwu torowy projekt 1.jpg
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
254 2 1
#3
Przy torach piko glais-a za wstawke prosta robi G62 lub podobnej dlugosci fragment prostego bedacy skladnikiem rozjazdu. Moj tabor sobie z tym doskonale radzi. Innymi slowy - jak robisz z torow piko to nie ma co tam dawac dodatkowej prostej bo i tak przejedzie.
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#5
;) słuszna uwaga z tym brakiem wstawki:giggle: na pewno uwzględnię te uwagi przy układaniu torów:giggle: rysunek/projekt nie jest zbyt ładny/dokładny :ostrozny: pierwszy raz używałem SCARM i jeszcze go do końca nie rozgryzłem....

Jak już kolega "nohab" zauważył :cool: całość układu torowego będzie na Tillig-ach :cool::
- fleksy 85125
- 85353 EW3-R
- 85354 EW3-L
- 85395 EKW1

Dziekuje za wszelkie uwagi odnośnie układu torowego jaki i inne:giggle: na pewno uwzględnię w dalszym procesie powstawania projektu
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#6
Układ nieznacznie poprawiony:cool: wstawki po około 30 cm myśle iż tak będzie to lepiej wyglądało:giggle: ostatecznie przy układaniu torów długości prostych na pewno się pozmieniają tak aby głowice pomieściły się na 90centymetrowych skrzynkach :niepewny:
tillig plan 2.jpg


oczywiście wszelkie uwagi mile widziane:giggle:
 
Ostatnio edytowane:

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
540 115 2
#7
Czy rozjazd krzyżowy pojedyńczy, nie lepiej zamienić na skrzyżowanie torów?
Rozważył bym też zamianę na dwa pojedyncze rozjazdy. Miejsce jest.
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#8
jakieś przykłady poproszę ;) numery katalogowe z układów torowych jestem zielony :giggle::giggle: bazuje tylko na tym co w SCARM znajdę i na moje oko dobrze wygląda;)

Jak takie zmiany wpłyną na wygląd układu torowego?? Posterunek jest fikcyjny budowany pod kątem zabawy:giggle: ale chciałnym wzgledznie zachować realność układu torowego ;) żeby nie wyglądało jak tramwajowe :LOL::LOL: nie wiem czy mi się to udało:niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#12
A tak z ciekawości zapytam dlaczego Tillig? W rozmowach z kolegami modelarzami na temat torów Tilliga
nie usłyszałem ani jednego dobrego zdania o produktach tej firmy.Może lepiej zastanowić się nad
użyciem torów innych firm np.Roco,Peco,Weinert.
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#13
Nie ma konkretnego powodu;) cały czas się jeszcze waham Tillig czy Roco:niepewny::niepewny: Najchętniej zrobiłbym na Weinert-ach ale cenowo to jeszcze nie moja bajka:giggle: nie na tym projekcie:giggle::giggle: może na następnym:cool:
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
#14
Cześć :) Tutaj Andrzej napisał:
Czy rozjazd krzyżowy pojedyńczy, nie lepiej zamienić na skrzyżowanie torów?
Rozważył bym też zamianę na dwa pojedyncze rozjazdy. Miejsce jest.
ale gdyby tam było zwykłe skrzyżowanie jak w linku podesłanym w następnym poście, mogłoby dojść do "podduszenia" stacji w razie potrzeby wjazdu na tor przeciwny do zasadniczego w kierunku zachodnim. Musiałby on nastąpić już przy wschodniej głowicy wyłączając prawie zupełnie tor 1 (umownie przydzieliłem ten numer pierwszemu od góry). Natomiast pomysł aby dać zamiast skrzyżowania dwa rozjazdy jest bardzo dobry, bo opisany wyżej problem zniknie, a dodatkowo taki układ nie będzie wymuszał ograniczenia prędkości do 100km/h i stosowania odpowiednich semaforów lub wskaźników.
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#15
słuszna uwaga:rolleyes: to jednak będzie lepiej zostać przy "angliku" zamiast krzyżówki:giggle:

Co do tego gdzie i jakie semafory ustawić to jeszcze się nie zastanawiałem :ostrozny: sugestie mile widziane:giggle:

generalnie na moje oko wyjdzie jakieś 7szt + dwa karzełkowate dla trzeciego bocznego toru...…
tillig plan 2 semafory.jpg


:niepewny:no chyba że jestem w błędzie
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#16
.. panowie możecie wyjaśnić co macie na myśli pisząc
...Rozważył bym też zamianę na dwa pojedyncze rozjazdy. Miejsce jest.

... Natomiast pomysł aby dać zamiast skrzyżowania dwa rozjazdy jest bardzo dobry, bo opisany wyżej problem zniknie, a dodatkowo taki układ nie będzie wymuszał ograniczenia prędkości do 100km/h i stosowania odpowiednich semaforów lub wskaźników.

jakos jasniej dla laika można :giggle::giggle: jakiś szkic... bo mi jakoś wyobraźni brakuje co koledzy maja na myśli:niepewny::niepewny:
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
#17
jakos jasniej dla laika można :giggle::giggle: jakiś szkic... bo mi jakoś wyobraźni brakuje co koledzy maja na myśli:niepewny::niepewny:
Zastosowanie skrzyżowania lub rozjazdu typu "anglik" wymusza maksymalną prędkość 100km/h.
A to z kolei powoduje zastosowanie semaforów z zielonym pasem.
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
Reakcje
73 1 0
#18
hmmm to to rozumiem:niepewny: biorąc pod uwagę gołwne załozenir projektu:giggle: czyli zabawa na imprezach to w tym przypadku jakoś przeboleje odstępstwo od realizmu i zastosuje zwykłe bez pasa;) ...ale do tego czasu jeszcze daleka droga :p może w czasie mi się jeszcze odmieni:ROFL::ROFL:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#20
Zastosowanie skrzyżowania lub rozjazdu typu "anglik" wymusza maksymalną prędkość 100km/h.
A to z kolei powoduje zastosowanie semaforów z zielonym pasem.
Albo wprowadzenie stałego ograniczenia prędkości do 100 km/h, osygnalizowanego białymi (nie pomarańczowymi) wskaźnikami (i ujętego w WOS - Wykaz Ostrzeżeń Stałych, o ile coś takiego jeszcze formalnie funkcjonuje). Wtedy można sobie darować pasy zielone.
Co do tego gdzie i jakie semafory ustawić to jeszcze się nie zastanawiałem :ostrozny: sugestie mile widziane:giggle:

generalnie na moje oko wyjdzie jakieś 7szt + dwa karzełkowate dla trzeciego bocznego toru...…
Może Kolega wyjaśnić, co to są "semafory karzełkowe"? Ja tam widzę potrzebę normalnych semaforów w miejscu niebieskich kropek (ale to zależy od przeznaczenia tego trzeciego toru), a poza tym brakuje jeszcze trzech semaforów wjazdowych z torów niewłaściwych (po staremu). Co do rozjazdów i semaforów, to mam swoją koncepcję, ale to już nie dziś. Poza tym przydałby się większy rysunek, bo na tym niewiele się da zobaczyć.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 19
Buduję makietę 86
Buduję makietę 40
Buduję makietę 4
Buduję makietę 21

Podobne wątki