• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Pierwsza większa makieta - Posterunek odgałęźny...

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#41
*) Po prawej może być w przyszłości dobudowany przystanek osobowy poprzedzony pełnym trapezem, który uzupełni brakujące relacje, a pociągi mogą śmigać bez znacznego ograniczania prędkości
I teraz cały plan z semaforami "strzelił w łeb" :p
Trzeba będzie rozplanować od nowa z wykorzystaniem pięcio komorowych. ;)
Ale z tym poczekamy do ostatecznej wersji. :p
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#43
A może zamiast kombinować jak zaprzęg artyleryjski na piasku,po prostu przeglądnąć bazę kolejową i wziąć wzór z rzeczywistości.
Mój projekt jest przecież praktycznie taki, jak ten pierwszy z serii od kolegi stare tory, tyle, że trapez jest odwrócony, co nie zmienia praktycznie niczego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#45
Ale treść wpisu sugeruje, że kombinowali ci, którzy proponowali swoje rozwiązania (zresztą nie tylko ja), a nie obserwatorzy naszej dyskusji.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#46
Nie przekonuje mnie rozwiązanie.......
.......Czy to zgodne z rzeczywistością? Nigdy nie spotkałem się z takim układem.
No faktycznie nie byłem zbyt dokładny,w przyszłości się poprawię,głównie odniosłem się do powyższych fragmentów wypowiedzi.
I żebym nie został opacznie zrozumiany nie miała to być złośliwość tylko próba podpowiedzi i przypomnienia w jednym.
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
#47
:) no i teraz to się robi mały mętlik o układ torowy :confused:

Patrząc na podane propozycje zaciągnięte z życia ;) stanie na układzie Pieczyska :) najbardziej zbliżone do pierwotnego pomysłu
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
#48
tak wygląda oryginał;)
beznazwy.png




Nowy plan wzorowany na układzie posterunku Pieczyska z małą modyfikacją … dodany druga połowa trapezy z prawej strony ...

untitled.jpg


chyba już ostatnie zmiany;) co o tym sądzicie??
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
#50
Bez jakiegoś konkretnego powodu;)
untitled.jpg

A czy tak trochę lepiej?? generalnie można się trzymać pierwowzoru i zrobić bez...


Ciąg dalszy nad pracami budynku:) postępy niewielkie ale zawsze do przodu;)
IMG_20180723_075352.jpg
IMG_20180723_075358.jpg
IMG_20180723_075432.jpg

Po wyschnięciu przyjdzie pora na cokoły i brudzenie:LOL: i dalsze składanie do "kupy":LOL::LOL: … zobaczymy co z tego mi wyjdzie
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#54
Bez jakiegoś konkretnego powodu
Na prawdziwej kolei niczego się nie robi bez konkretnego powodu. A w tym wypadku odsunięcie drugiej połowy trapezu powoduje zupełnie niepotrzebne znaczne wydłużenie pędni przy mechanicznych urządzeniach srk, lub kabli przy urządzeniach elektrycznych/elektronicznych (przekaźnikowych czy komputerowych), ze wszystkimi, negatywnymi konsekwencjami. Ponadto utrudniona jest obserwacja działania, jak i utrzymanie urządzeń, wzrokowa czy systemowa kontrola niezajętości torów itd. itp. Tak, że jeżeli nie ma specjalnego powodu, wszystko buduje się jak najbardziej skupione.
 
OP
OP
Patryk.P

Patryk.P

Aktywny użytkownik
Nostalgia Za Parą
#55
;) ok rozumiem …. Jest już ostateczna wersja:D będzie bez drugiej części trapezu po dłuższym zastanowieniu pod kątem zabawy nic nie wnosi wiec będzie po prostu jak w podanym przykładzie rzeczywistym
untitled.jpg
i tak już pozostanie ;) rozwiazuje to od razu problem gdzie i jakie semafory oznaczenia itd..:cool:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#57
Widzę, że niektórzy mają obsesję na punkcie tych wstawek. Moim zdaniem nie jest tu konieczna, w ogóle w modelu nie jest to żaden problem, zwłaszcza przy nieco dłuższych rozjazdach (ja nie stosuję ich nawet przy krótkich rozjazdach geoLINE Roco i nic się nie dzieje). Nawiasem mówiąc, między dwoma rozjazdami póltrapezu też nie ma wstawki (miejsce zaznaczone zieloną strzałką) i nikomu to nie przeszkadza, a jakoś to działa.

Ja proponuję lekką modyfikację z wykorzystaniem łuku identycznego, jak w rozjeździe (do rysunku wykorzystałem fragment rozjazdu - miejsce zaznaczone czerwoną strzałką, geometrycznie identyczne, jak to zaznaczone na zielono), żeby nie robić takiego odstępu między torami - wydaje mi się, że wygląda to lepiej.

rozjazdy 1.jpg


A żeby uniknąć odwrotnych łuków przynajmniej w jednym torze (w drugim wymagałoby to zastosowania "anglika" lub skrzyżowania zamiast dwóch rozjazdów zwyczajnych) można też zrobić tak:

rozjazdy 2.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#58
Heloł :) . Chciałbym dorzucić swoje trzy grosze. Czy pozostawienie dwóch rozjazdów zamiast zwykłego skrzyżowania, to kwestia maksymalnej prędkości na tej linii? Przy rezygnacji z trapezu szkoda wydawać pieniądze na dwa rozjazdy, skoro i tak z założenia jest to tylko rozgałęzienie szlaku? Niestety nie wiem (ale @Andrzej Harassek na pewno wie), czy ograniczenie prędkości do 100km/h dotyczy tylko anglików czy także skrzyżowań. Bo jeżeli nie ma ograniczenia prędkości (a tak mi się wydaje) dla skrzyżowań to lepiej dać właśnie skrzyżowanie.
Natomiast w kwestii imprez..... Pewnie bym wydłużył realizację projektu aby zdobyć fundusze i dorobić dwie brakujące łącznice tak, aby można było kierować pociągi na dowolny tor. Pozdrawiam Michał
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#59
Niestety, 100 km/h obowiązuje także na skrzyżowaniach, a przyczyną jest krzyżownica podwójna na środku (jest identyczna w skrzyżowaniu i "angliku" przy jeździe na wprost), gdzie jest długi odcinek bez prowadzenia koła. Z tego powodu właśnie w skrzyżowaniach i rozjazdach krzyżowych za granicą często zamiast krzyżownic podwójnych stosuje się dodatkowe iglice. Takie rozwiązanie było kiedyś w skrzyżowaniu na stacji Poznań Wschód, ale po przebudowie układu torowego nie ma tam już w ogóle skrzyżowania.
 

Podobne wątki