• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Pierwsza makieta

OP
OP
Prażma

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
120 7 0
#81
Jeśli mogę coś podpowiedzieć.
Pomaluj szyny - zdecydowanie nabierze to realizmu oraz odpowiedniego klimatu.
Podkłady również przydałoby się pomalować lub spatynować :)
Reszta super.
Czekam na farbę Pactra A51 a mam pigment MIGa. Złapałem trochę luzu, więc lecę z szutrem. Choć tradycja nakazuje zacząć od pomalowania szyn. Bazuje na Twoim filmie.
 
OP
OP
Prażma

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
120 7 0
#84
Na tą chwilę wrzuciłem do grafiku prac drogę. Jako że teren ma być „przemysłowy” nie przykładam się do jej płaskiej powierzchni. Zaprawa popękała bardziej niż myślałem, ale to akurat daje duże możliwości jeśli chodzi o jej postarzenie i uzyskanie efektu popękania. Mam tylko kłopot czym podkreślić taki efekt i jak z kolejnością prac. Zaczynam od pęknięć i potem maluje drogę? Pigment czy farba?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#85
A to na torach (między szynami i na zewnątrz, na końcach podkładów) to co ma być? Torów na przejeździe raczej nie zalewa się betonem ani nie zasypuje ziemią, tylko wykłada się drewnem lub płytami betonowymi. No i oczywiście konieczne są odbojnice - odcinki szyn (lub innych profili stalowych) równolegle do szyn, od wewnętrznej strony.
 
OP
OP
Prażma

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
120 7 0
#86
A to na torach (między szynami i na zewnątrz, na końcach podkładów) to co ma być? Torów na przejeździe raczej nie zalewa się betonem ani nie zasypuje ziemią, tylko wykłada się drewnem lub płytami betonowymi. No i oczywiście konieczne są odbojnice - odcinki szyn (lub innych profili stalowych) równolegle do szyn, od wewnętrznej strony.
Mea culpea. Środek zostanie wyszlifowany do kształtu przypominającego płytę i pomalowane zostaną miejsca gdzie są odbojnice. Na razie eksperymentuje i uczę się, więc temat jest rozwojowy.
 
OP
OP
Prażma

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
120 7 0
#88
Napiszę jako drogowiec/modelarz droga w "takim" stanie nadaje się do zamknięcia, a w najlepszym razie na"5" i "droga uszkodzona".
Dajcie żyć Drogę zamkniemy jak trzeba będzie, ale ja bym wolał pójść dalej i coś z nią zrobić. Niby proste zapytanie, ale odpowiedzi nie na temat. Przecież to można zaszpachlować, wygładzić i pomalować. Stad moje pytanie jako amatora
 

mrozek20

Aktywny użytkownik
Reakcje
66 1 1
#89
Kiedyś sam próbowałem zrobić taką drogę z gipsu z odrobiną wikolu i dawało się to dość dobrze papierem ściernym zetrzeć, choć ja sobie odpuściłem na końcu po paru dniach naprawiania....
Jak przedmówcy dali już do zrozumienia.... zepsuć tego się nie da, wiec spróbuj. Papier ścierny i próbuj powoli. Uważaj żeby nie popękało po bokach.
Jeśli się zdecydujesz to zniszczyć, to polecam drogę brukową od ASProjekt. Usztywniasz, malujesz, nanosisz Washa z pigmentem i masz super drogę.
Oszczędność czasu - bezcenna.
https://modelekartonowe.eu/bruk-pas-typ-a-195-cm-x-67-cm-187-p-197.html
 

mrozek20

Aktywny użytkownik
Reakcje
66 1 1
#92
podoba mi się wszystko z wyjątkiem drogi.
Może pomoże ci coś z mojego doświadczenia.
Zrobiłem miesiąc temu taką drogę.
Użyłem do tego gipsu, odrobiny wody, wikolu (tak z 20% tego co wody, więcej wikolu może spowodować popękania drogi, ale wyglądają super, więc Twój wybór) i czarnej plakatówki do zabarwienia drogi.
Chodnik położyłem na drodze, z drugiej strony odciąłem skalpelem, położyłem krawężnik i ukryłem nierówności pod trawą.
Co ja zrobiłem źle?
Przy normalnym świetle wygląda to dobrze, ale flesz ukazuje prawdę,
Szlifowałem papierem ściernym i nie użyłem drobnoziarnistego na końcu. Efekt jest taki że widać rysy po papierze.
Poza tym nie wyszlifowałem dość głęboko, co też widać z bliska(zostały dołki i nierówności). Zresztą sam zobacz.(zdjęcie w nocy, z telefonu.... ale widać o co mi chodziło)
IMG_20190623_230744a.JPG

Ja na Twoim miejscu bym spróbował to przejechać papierem ściernym.
Jeżeli się nie da, to "pomalował gipsem" i następnie to podszlifował.
Twoje nierówności na tej drodze są większe od podsypki na torach...

Opcja numer 2 - można z tego zrobić drogę żwirową.....

Powodzenia
 
OP
OP
Prażma

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
120 7 0
#93
podoba mi się wszystko z wyjątkiem drogi.
Może pomoże ci coś z mojego doświadczenia.
Zrobiłem miesiąc temu taką drogę.
Użyłem do tego gipsu, odrobiny wody, wikolu (tak z 20% tego co wody, więcej wikolu może spowodować popękania drogi, ale wyglądają super, więc Twój wybór) i czarnej plakatówki do zabarwienia drogi.
Chodnik położyłem na drodze, z drugiej strony odciąłem skalpelem, położyłem krawężnik i ukryłem nierówności pod trawą.
Co ja zrobiłem źle?
Przy normalnym świetle wygląda to dobrze, ale flesz ukazuje prawdę,
Szlifowałem papierem ściernym i nie użyłem drobnoziarnistego na końcu. Efekt jest taki że widać rysy po papierze.
Poza tym nie wyszlifowałem dość głęboko, co też widać z bliska(zostały dołki i nierówności). Zresztą sam zobacz.(zdjęcie w nocy, z telefonu.... ale widać o co mi chodziło)
Zobacz załącznik 659132

Ja na Twoim miejscu bym spróbował to przejechać papierem ściernym.
Jeżeli się nie da, to "pomalował gipsem" i następnie to podszlifował.
Twoje nierówności na tej drodze są większe od podsypki na torach...

Opcja numer 2 - można z tego zrobić drogę żwirową.....

Powodzenia
U mnie droga była zrobiona z gipsu a dokladniej z masy szpachlowej. Skurcz stworzył fajny efekt spękania jednakże braki w technice zepsuły efekt;) Do poprawy użyłem AK Terrains asphalt i jestem coraz bliżej uzyskania efektu starej spękanej asfaltowej drogi z wielkimi porami.
 

Załączniki

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
#94

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
#96

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#99
Już bardziej łopatologicznie się nie da, połączyłem koślawymi strzałkami odpowiadające sobie punkty obu schematów i, dla jasności, zakreśliłem wszystkie elementy niepotrzebne przy polaryzowaniu krzyżownic, wnioski wyciągnij sam. Możesz też użyć dowolnego słownika niemiecko-polskiego.
MP-1.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
Już bardziej łopatologicznie się nie da, połączyłem koślawymi strzałkami odpowiadające sobie punkty obu schematów i, dla jasności, zakreśliłem wszystkie elementy niepotrzebne przy polaryzowaniu krzyżownic, wnioski wyciągnij sam. Możesz też użyć dowolnego słownika niemiecko-polskiego.
Zobacz załącznik 745325
Z całym szacunkiem, nie wiem dlaczego tak trudno zorientować się o co pytam? To teraz ja łopatologicznie przetłumaczę pytanie :) : chodzi mi o zaznaczony w żółtym kółku symbol ~/=, który raczej nie symbolizuje krzyżownicy, prawda? Co miał autor na myśli w tymże schemacie? Przecież nie źródło zasilania... Poszukuję analogii dla obu schematów i jej nie znajduję, przez ten element w żółtym kółku. I jeszcze to połączenie pomiędzy dwoma biegunami? Dla mnie to nie ma sensu. PS. Sens dla mnie ma ten schemat poniżej.
 

Podobne wątki