• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Pierwsza diorama w skali H0

StarScream

Nowy użytkownik
Reakcje
6 0 0
#1
Witam, jestem absolutnie początkującym w tematach modelarskich, na dniach zrobiłem swoją pierwsza dioramę jako dodatek pod lokomotywownię. Czytając wątki na forum oraz oglądając poradniki na youtubie zrobiłem patynę lokomotywowni, szutrowanie torów, które nie są na nasypie, a przyklejone bezpośrednio do deseczki, trawa została posadzona w sposób na młotek. Prosiłbym o wytknięcie mi wszystkich błędów jakie popełniłem oraz co mógłbym lepiej zrobić przy następnych dioramach.Pozdrawiam
 

Załączniki

rafald

Aktywny użytkownik
Reakcje
369 0 0
#2
Jak na pierwszy raz nie jest źle, ale...

1. Przy następnym szutrowaniu zwróć uwagę na to aby szuter nie leżał na podkładach i na stopie szyny. Nie wiem czy próbowałeś po szutrowaniu przejechać wagonem po tym torze ale obawiam się, że koła będą haczyć o szuter. Zobacz na zdjęcie z budowy mojej dioramy poniżej.
IMG_20210304_201951.jpg
Po wysypaniu szutru musisz przysiąść z pędzelkiem i mozolnie pousuwać szuter z niepożądanych miejsc. Trwa to długo i jest sprawdzianem cierpliwości :)

2. Co do trawy to rozważ chociaż zrobienie elektrosadzarki z muchołapki - efekt będzie lepszy od metody młotkowej. Zapoznaj się z wątkiem na temat elektrosadzarek: http://forum.modelarstwo.info/threads/elektrosadzarka.52776/.

3. Jeżeli chodzi o budynki to zwróć większą uwagę podczas klejenia na łączenia ścian bo w tej chwili widać tu niedoskonałości (choć nie wiem czy to nie wina produktu - to jest chyba lokomotywownia od Piko i jest ona daleka od doskonałości).

Ćwicz, podpatruj, eksperymentuj i będzie coraz lepiej :)
 
OP