• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Piaseczno - makieta na stacji kolejki wąskotorowej

OP
OP
track-and-train

track-and-train

Aktywny użytkownik
Cześć,

oto szybka zbiorcza relacja z ostatnich tygodni.
Uporządkowaliśmy pomieszczenie warsztatowe. Przycięliśmy stół tak żeby stał się podporą do pętli zwrotnej, zainstalowaliśmy półki i szafki. Jest ślicznie :)
Nadal trwają prace nad elektryką, ale nie ma fotek (w sensie są słabe, nie ma co zaśmiecać forum).
W najbliższych dniach wszystko do końca uprzątniemy i odpalimy makietę żeby turyści mogli znowu ją odwiedzać. Potem wrócimy do prac przy stacji odstawczej tzn położymy korek, tory, okablowanie i napędy.
Planujemy też zrobić parę różnych warsztatów, ale to zapewne bliżej czerwca.
do zobaczenia!

IMAG4020.jpg IMAG4027.jpg IMAG4030.jpg IMAG4060.jpg IMAG4128.jpg IMAG4131.jpg IMAG4132.jpg
 
OP
OP
track-and-train

track-and-train

Aktywny użytkownik
Cześć,

zatem gwoli informacji, makieta jest uruchomiona i otwarta w każdą (prawie) niedzielę od 10.00 do 11.00
Poniżej garść fotek z ostatnich tygodni:
- kończymy półki i szafki w pokoju warsztatowym
- naprawiamy wagony czyszczące tory
- testujemy prywatny tabor
- czyścimy tabor modelarniany
- trawimy płytki i eksplodujemy grzałki :(
Wszystkich serdecznie zapraszamy! Do zobaczenia!

IMAG4368.jpg IMAG4370.jpg IMAG4437.jpg IMAG4441.jpg IMAG4442.jpg IMAG4445.jpg IMAG4517.jpg IMAG4522.jpg IMAG4530.jpg IMAG4532.jpg IMAG4533.jpg IMAG4645.jpg
 
OP
OP
track-and-train

track-and-train

Aktywny użytkownik
Cześć,

czas lecie, dużo spraw do załatwienia i nie ma kiedy publikować fotek. Ale zapewniamy, że modelarnia działa, regularnie się spotykamy i głównie dzięki Grześkowi Z i Jackowi N sprawy idą do przodu (za co WIELKIE DZIĘKI!). Przedstawiamy zatem zbiorczą relację z kilku ostatnich tygodni
- próby tła z tyłu za makietą
- różne jazdy i występy gościnne przyniesionego taboru
- klejenie korka, kładzenie torów, szutrowanie, robienie pętli za ścianą
- poprawki na makiecie
- lokomotywa SM 03 z Piaseczna (Piotr66)
- model wieży wodnej jaka kiedyś stała na stacji w Piasecznie (chłopaki z Sopotu)
- dostawa 3 kartonów z domkami i różnymi budowlami (Grześka Z)
- płaski telewizor do kompa albo do widoku z kamerki na wagonie (też od Grześka Z)

Zapraszamy wszystkich chętnych w odwiedziny w każdą niedzielę od 10.00 do co najmniej 12 a na ogół dłużej. Wkrótce sezon jesienno zimowy, nie da się robić w plenerze przy taborze w skali 1:1 więc i w modelarni więcej się zadzieje.
Do zobaczenia!

2016-05-22-(1).jpg 2016-05-22-(4).jpg 2016-06-26-(2).jpg 2016-06-26-Piaseczno-(1).jpg 2016-07-17-(3).jpg 2016-07-17-(7).jpg 2016-08-17-(1).jpg 2016-08-17-(2).jpg 2016-08-17-(3).jpg 2016-08-17-(4).jpg 2016-08-17-(5).jpg 2016-08-17-(6).jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Heloł :). Bardzo piękna makieta! Chciałbym jednak zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Pierwsza to na fakt, że w czasach sygnalizacji kształtowej wyjazdy z lokomotywowni były osłaniane tarczami zaporowymi, a nie manewrowymi. Nie do końca jestem pewien dlaczego - jednym z powodów jest fakt, że lokomotywownia jest oddzielona od stacji i tarcza zaporowa osłania wjazd na tory stacyjne ale może chodzi też o takie cudo, jakie spotykane było w Białymstoku. Z terenu lokomotywowni wyjeżdżały tam uformowane składy całopociągowe (konkretnie EN57 do Grodna), które co prawda po manewrach wjeżdżały "w perony" ale dyspozytor zgłaszał do punktu kontrolnego wyjazd z lokomotywowni pociągu. A wiadomo, że tarcza zaporowa jest ważna i dla manewrów i dla pociągów. Oczywiście liczę na wyjaśnienia od naszych Nauczycieli :love:. Jednak upieram się przy swoim. Oczywiście wiem, że obecnie wyjazdy z wielu lokomotywowni osłonięte są świetlnymi tarczami manewrowymi ale w czasach sygnalizacji kształtowej czegoś takiego nie spotkałem. Druga rzecz, na którą chciałbym zwrócić uwagę to możliwość przerobienia tarczy Minikola na fuzję Minikola z Viessmannem, która wygląda dużo lepiej. Prosta budowa tarczy Minikola odstaje od reszty Waszej imponującej makiety.
W załączeniu przykład Viessmanna z mojej makietki (a przecież Wy robicie dużo fajniejsze rzeczy).
Tarcza.jpg
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Michał! Słyszałeś, że dzwonią, ale w którym kościele to już nie bardzo.... Tarcza zaporowa jest silniejszym sygnałem niż tarcza manewrowa. Dla ochrony bocznej od wyjazdu z lokomotywowni trzeba by stosować wykolejnicę za tarczą manewrową lub żeberko ochronne ale przepis mówi, że w torach trakcyjnych nie wolno stosować wykolejnic, a na żeberko nie zawsze jest miejsce więc stosowano sygnał "mocniejszy" czyli tarczę zaporową. Generalnie jest tak, że jeśli wyjazd z lokomotywowni jest na głowicę rozjazdową to dla ochrony bocznej przebiegów pociągowych stosowało się tarcze zaporowe, a obecnie stosuje się semafor drogowskazowy wyposażony tylko w sygnał manewrowy, natomiast jeśli wyjazd jest na tory po których odbywają się tylko manewry to można stosować tarcze manewrowe.
 
OP
OP
track-and-train

track-and-train

Aktywny użytkownik
Cześć,
kolejna porcja fotek z modelarnii. Dzięki Grześkowi Z i Jackowi N prace trwają nieprzerwanie. Grzesiek konsekwentnie buduje dojazd do stacji postojowej za ścianą oraz samą stację. Jacek pomaga oraz dorabia różne fajne elementy na samej makiecie.
zapraszamy do nas praktycznnie w każdą niedzielę!
do zobaczenia!

2016 09 25 Piaseczno.JPG 2016 10 02 Piaseczno (1).JPG 2016 10 02 Piaseczno (2).JPG 2016 10 02 Piaseczno (3).JPG 2016 10 02 Piaseczno (4).JPG 2016 10 02 Piaseczno (5).JPG 2016 10 02 Piaseczno (6).JPG 2016 10 02 Piaseczno (7).JPG 2016 10 02 Piaseczno (8).JPG 2016 10 02 Piaseczno (9).JPG 2016 10 02 Piaseczno (10).JPG 2016 10 02 Piaseczno (11).JPG
 

jacekz

Znany użytkownik
Wstawię kilka nowych zdjęć.
2016 11 20 (1).JPG 2016 11 20 (3).JPG 2016 11 20 (6).JPG 2016 11 20 (15).JPG 2016 11 20 (19).JPG

Tadeusz pokazał sterowanie pociągu podczerwienią.
2016 11 20 (30).JPG
Czyszczony był tabor i szyny, oraz wstępne prace nad następnym tunelem na szlaku do torów serwisowych.
2016 11 20 (31).JPG 2017 01 29 (1).JPG 2017 01 29 (2).JPG 2017 01 29 (4).JPG 2017 01 29 (5).JPG 2017 01 29 (6).JPG 2017 01 29 (8).JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Podobne wątki