• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów piętrowych typu "Görlitz 88" serii Bdhpun, Bdhpumn, Bmnopux

Gryf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
NIe, bezinwazyjnie nie da się tego zrobić, ponieważ są one przyklejone do budy wagonu. Jakkolwiek przy odrobinie ostrożności można je oderwać nie niszcząc niczego zarazem.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#23
Wkładki z oknami przyklejone są do budy, przynajmniej w modelach Roco i Acme... Wystarczyło wkładkę podważyć wykałaczką a klej puszczał... Zdarzyło się, że wkładka się złamała, jednak w sposób i w miejscu nieistotnym z punktu widzenia estetyki całego modelu.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#24
W załączniku wagony piętrowe firmy PIKO z seri Goerlitz 88. Modele te planowane są na wrzesień tego roku.
Wagony są dedykowane do lokomotywy SM42-593 Przewozy Regionalne model PIKO-59463.
Modele te będą w klasie "EXPERT"
Nakład po 250 sztuk z numeru.
Zminione wnętrze zgodne z polskimi wagonami.
Proszę zwrócić uwagę na charakterystyczne napisy na poszczególnych wagonach.
(97034 ma przesunięte napisy eksploatacyjne a napisy "Przewozy Regionalne" i logo są
zrobione z róznych wielkości liter).
 

Załączniki

Bynio

Znany użytkownik
Reakcje
125 2 0
#27
Witam
A jak Pan myśli ?
Do tej pory były tylko wersje uproszczone a teraz pełne oznaczenia i zmiana układu siedzeń.
Dlatego te modele są w wersji "EXPERT" tak jak modele lokomotyw SM/SP42
Pozdrawiam
Jaki jest orientacyjny koszt tej przyjemności? Czy to zamówienie SK-Model, czy inicjatywa Piko?
 

Załączniki

Bynio

Znany użytkownik
Reakcje
125 2 0
#29
Super, kolejny cały składzik się szykuje :) Panie Bynio ale jaka cena ?
Witam
Niestety firma SK-MODEL nie prowadzi sprzedaży detalicznej.
Informacja o tych wagonach dotarła również do wszystkich sklepów.
Proszę sprawdzać ceny w sklepach.
Proszę pamiętać, że nakład to 250 sztuk każdego z modelu wagonu.
Pozdrawiam
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#30
Witam
Niestety firma SK-MODEL nie prowadzi sprzedaży detalicznej.
Informacja o tych wagonach dotarła również do wszystkich sklepów.
Proszę sprawdzać ceny w sklepach.
Proszę pamiętać, że nakład to 250 sztuk każdego z modelu wagonu.
Pozdrawiam
Ale jaka jest cena SRP?
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#33
Uważam, że wykonanie formy prawidłowego układu siedzeń na 1000szt. wagonów jest średnio opłacalne.;)
Naturalną koleją rzeczy będą następne malowania dedykowane do innych lokomotyw.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.297 23 0
#34
Jeśli chodzi o dolny pokład, to niczego nie potrzeba wykonywać, wystarczy właściwie skonfigurować to, co jest, tylko najwyraźniej nikt dotąd na to nie wpadł...!
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#36
Do tej pory we wszystkich edycjach wagonów piętrowych typu Görlitz 88 układ siedzeń był taki jaki stosowano w wagonach niemieckich (nota bene istniał więcej niż jeden). W obecnej edycji wagony będą miały (po raz pierwszy!) prawidłowy układ siedzeń. Będzie on zgodny z oryginałem na tyle na ile jest to możliwe, bowiem wnętrze modelu wagonu składa się z modułów/segmentów z konkretnymi układami siedzeń. Tym razem zostały one tak dobrane aby w możliwie jak najwierniejszy sposób odzwierciedlały wnętrze oryginałów. W pierwszym z załączonych przez @corwin'a załączników (97034 fotele.pdf) widoczne jest wnętrze wagonu jakie będzie montowane w każdym z czterech planowanych modeli.
Czy wagony klasy expert są przygotowane do założenia oświetlenia, mają odbieraki prądu?
Wagony nie posiadają odbieraków prądu. Podobnie jak w poprzednich edycjach, wagony przygotowane są do montażu fabrycznego oświetlenia:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=837

Może dzisiaj uda mi się zaprezentować wagon z zamontowanym fabrycznym oświetleniem.

Podobnie jak moi przedmówcy, liczę, że na tegorocznej edycji się nie skończy. Wybiegając w przyszłość, marzy mi się skład jak na zdjęciach poniżej, czyli z wagonami prosto z fabryki, jeszcze z epoki IVc (ostatnie dwa lata - 1988 i 1989). Pierwszy wagon serii Bdhpun z numerem 50 51 26-08 000-9 z cyzelowanymi literami "PKP", ahh ...

- źródło: http://sentymentalny.com/images/zbaszynek/zbaszynek_galeria/pociagi_w_zb_2_numer/index2.html
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: "1989.05.09. - EU07-080 wjeżdża do Zbąszynka od strony Rzepina."

1989.05.09. - EU07-080 wjeżdża do Zbąszynka od strony Rzepina.jpg


- źródło: http://sentymentalny.com/images/zbaszynek/zbaszynek_galeria/pociagi_w_zb_2_numer/index2.html
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: "1989.05.09. - EU07-344 z osobowym do Zielonej Góry."

1989.05.09. - EU07-344 z osobowym do Zielonej Góry.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#37
PR nie kupię, bo to nie moja epoka ale podpowiadam, że mamy przecież SM42-1083 (Poznań'91) i zapowiadaną na jesień SP42 z Grudziadzą, do której idealnie pasowałyby wagony z Torunia.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#38
... ale podpowiadam, że mamy przecież SM42-1083 (Poznań'91) i zapowiadaną na jesień SP42 z Grudziadzą, do której idealnie pasowałyby wagony z Torunia.
Tylko teoretycznie. Niestety ku naszemu wspólnemu nieszczęściu, ani SM42, ani SP42 nie prowadziły pociągów złożonych z wagonów piętrowych typu Görlitz 88. Pociągi kursujące w relacjach z/do Poznania były obsługiwane najczęściej lokomotywami serii EU07. Nie mam i nie widziałem żadnej fotografii z interesującego nas okresu, na której pociąg byłby prowadzony lokomotywą innej serii niż EU07. Pierwsze zdjęcie, do którego udało mi się dotrzeć, uwieczniające złamanie monopolu EU07 na Bohuny w Poznaniu zostało wykonane 4 czerwca 2006 roku. Tak więc, w ciągu 18 lat (1988-2006) eksploatacji wagonów piętrowych w Poznaniu, nie zostało upublicznione ani jedno zdjęcie, które udokumentowałoby pociąg złożony z wagonów piętrowych prowadzony inną lokomotywą niż EU07. Jeżeli ktoś w swoich zbiorach ma takie zdjęcie, prosimy bardzo aby pokazał ten niezwykły przypadek. Poniżej kilka przykładów pociągów kursujących z/do Poznania obsługiwanych Bohunami.

- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu070710.htm
- autor: Jerry D. Stawarz
- opis: "1998.04.30. - EU07-87 w Poznaniu Głównym z pociągiem osobowym 78141 do Krzyża."

1998.04.30. - EU07-87 w Poznaniu Głównym z pociągiem osobowym 78141 do Krzyża.jpg


- źródło: http://www.rail.phototrans.eu/14,1177,0,PaFaWag_4E_.html
- autor: Radziol
- opis: "14 października 1999 - Poznań Główny. EU07-088 (wtedy CM Ostrów) z pociągiem osobowym relacji Poznań Główny - Ostrów Wlkp. gotowy do odjazdu..."

1999.10.14. - Poznań Główny - EU07-088.jpg


- źródło: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/eu07_050-100.html
- autor: Dawid Frątczak
- opis: "2001.04.23. - EU07-099 we Wrocławiu Głównym z osobowym 67935 do Poznania."

2001.04.23. - Wrocław Główny - EU07-099 z osobowym 67935 do Poznania.jpg


- źródło: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/eu07_050-100.html
- autor: Dawid Frątczak
- opis: "2002.02.05. - EU07-088 wyjeżdża z Wrocławia Głównego z osobowym 67933 do Poznania."

2002.02.05. - EU07-088 wyjeżdża z Wrocławia Głównego z osobowym 67933 do Poznania.jpg


- źródło: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/eu07_050-100.html
- autor: Dawid Frątczak
- opis: "2002.10.01. - EU07-096 z osobowym 67933 do Poznania zjeżdża z mostu nad Odrą we Wrocławiu."

2002.10.01. - EU07-096 z osobowym 67933 do Poznania zjeżdża z mostu nad Odrą we Wrocławiu.jpg


- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,376,0,PaFaWag_4E_EU07_015.html
- autor: Marcin Łańko
- opis: "22 listopada 2002 - Leszno. Osobówka z Poznania do Wrocławia rusza z peronu pierwszego."

2002.11.22. - Leszno - EU07-015 z osobówką z Poznania do Wrocławia rusza z peronu pierwszego.jpg


Natomiast w relacjach z/do Torunia, na pociągach zestawianych z wagonów piętrowych typu Görlitz 88, dominowały lokomotywy serii ET22 i SU45. Nieliczne zdjęcia ukazują przypadki zastąpienia lokomotywy serii ET22, lokomotywą serii EU07.
Wracając jednak do mającej się ukazać we wrześniu grudziądzkiej SP42-118. Jest jeden odnotowany przypadek, kiedy pociągu relacji Toruń Główny - Malbork nie prowadziła jak co dzień SU45, ale SP42. Poniżej zdjęcie ukazujące przywołane zdarzenie.

- źródło: http://wind.lap.pl/trgm.html
- autor: W. Drozdowski
- opis: "2001.06.18. - Widok w Toruniu bardzo rzadki: spomiędzy ozdobnych wież wyłania się wieczorny pociąg osobowy do Malborka prowadzony nie lokomotywą SU45, a "kociołkiem" SP42-218."

2001.06.18..JPG


Co prawda nie jest to mająca się ukazać SP42-118 z Grudziądza, ale SP42-218, która o dziwo, w prezentowanym na zdjęciu czasie, miała przydział do Olsztyna! Naginając nieco czasoprzestrzeń, czego jestem zdecydowanym przeciwnikiem, można od biedy przyjąć, że z jakiegoś powodu pociąg relacji Toruń Gł. - Malbork był wyjątkowo obsługiwany SP42-118, jednakże należy zdawać sobie sprawę z tego, że nie należało to do jej obowiązków. Pan @Krzysztof Koj proponuje do SP42-118 trójczłonowy zestaw serii Bhp z przydziałem do stacji w Chojnicach. Także kujawsko-pomorska SP42 nie będzie czuła się samotna i bezrobotna.
Ten trójczłon (st. Chojnice) pasowałby bardzo dobrze do SP42-118 z Zakładu Taboru w Bydgoszczy (Sekcja Grudziądz).
To dziwne, bo sądząc z poprzednich Pana wpisów, mogłoby się wydawać, że czeka Pan na trzyczłonowy zespół wagonów serii Bhp stacji Chojnice, który np. wraz z lokomotywą SP42-118 jeździł np. w relacji Działdowo-Grudziądz-Chojnice, a wagony serii Bhp w tamtych latach (czyli: 1998-2002) nie były jeszcze "kolorowe" (czyt. żółto-niebieskie)...
A taki właśnie "niekolorowy" zespółw wagonów serii Bhp ze stacji Chojnice jest także przewidziany do realizacji...
Zapomniałbym o jeszcze dwóch zdjęciach SP42 z Bohunami.

- źródło: nieznane
- autor: nieznany
- opis: "2003.02.24. - Toruń Główny - SP42-248 (ZT Bydgoszcz)."

2003.02.24. (2006.01) - Toruń Główny - SP42-248 (ZT Bydgoszcz).jpg


- źródło: nieznane
- autor: nieznany
- opis: "2004.07.26. - Sierpc - SP42-010 z poc. 33027 do Torunia mija semafor drogowskazowy J2 wskazujący jazdę z toru nr 5 na tor nr 1."

2004.07.26. - Sierpc - SP42-010.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#39
Czy wszystkie dotychczasowe wagony były w wersji Hobby? Czy można podzielić poszczególne wypusty na podstawie zastosowanej formy, tzn które były z jednej? Która edycja była jak dotąd najlepsza?

Wagony mają być dedykowane do lokomotywy SM42 PR, ale czy owa lokomotywa ma coś więcej wspólnego z tymi wagonami poza przetaczaniem ich na bocznicę?
 

Podobne wątki