• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pesa 128N Jazz Duo

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
#21
Jazz 128N-3601 już od 21 listopada pojawia się w ruchu liniowym. Z doznań pasażerów można podać, że wagon jeździ płynniej i ciszej od Swingów. Brak podcięć pudła ułatwia wysiadanie. Jak się będzie sprawował dowiemy się za jakiś czas jak wyjeździ 5 tysięcy godzin z pasażerami.
Pierwszego dnia zaliczył linię 23. W sobotę 22.11 piętnastkę, a w poniedziałek dziesiątkę. Tu podczas jednego z kursów zaliczył obtarcie przez samochód osobowy na Rondzie Daszyńskiego. Co było przyczyną opóźnienia o 10 minut podczas tego półkursu.
Czy Kolega posiada informacje, na których liniach będzie można spotkać Jazza 128N w grudniu, czy jest to loteria?
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
#28
W pionie może być, nie może być tak jak w kanciakach właśnie pochylona w stronę podłogi. Maszyna ze sporym zakresem widoczności, istny bajer. Problemem pozostaje to, że wyroby PESY delikatnie mówiąc nie są niezawodne i bezawaryjne. Śląskie Stepy zjeżdżają awaryjnie jeden za drugim... Odnośnie stylistyki - właśnie sepsy, jak je u nas nazywać zaczęli, design mają genialny, pasażerom i załodze szybko się spodobał, jak będzie z Jazzem Duo - pewnie wyjdzie w praniu ;)

Teraz marudzą, że ochydny... pojeżdżą chwilkę, i co drugi będzie czekał na następny, bo zamiast starego hebla akurat ten pojedzie :p
Miałem okazję pojeździć parę dni temu TŚ - Pesą 2012N Step nr 828 "Ecik" i pozytywne odniosłem wrażenie. Jedzie dość płynnie po torach, nawet tych połamańcach w okolicy Chorzowa, zapowiedzi przystanków p. Joanny Bartel (ze śląskim akcentem) wymiatają, podobnie ruchoma mapa na bazie OpenStreetMap na wyświetlaczach. W środku nie było zaduchu, wentylacja komfortowa, a układ siedzeń 2+2 całkiem rozsądny w porównaniu z warszawskimi 120N/120Na.

Pesa 2012N # 828 Ecik


Karlik 116Na już nie był tak komfortowy, ale nie narzekałem, bo to przecież inna konstrukcja.

I z głównego wątku: wreszcie obejrzałem sobie Jazza TW nr 3604 przy Marszałkowskiej (linia 15), ale było zbyt ciemno na zdjęcie.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
#30
3608 zdaje się, że jeszcze odbywa próbę 5000 kilometrów. Na razie próbę przeszły są wpisane na stan na pewno trzy wagony 3601, 3602 i 3606. Do Warszawy dotarło już 15 wagonów. Pierwszy krótki Jazz - 134N też jest w Warszawie. Na razie jednak trudno go zobaczyć na ulicach.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
#34
Remont skrzyżowania Grójeckiej z Banacha stał się pierwszą okazją do wykorzystania Jazzów 128N jako wagonów dwukierunkowych. Kursują na odciętym od sieci odcinku Grójeckiej i alei Krakowskiej. Nocują na Okęciu. Na Grójeckiej przed Banacha zmiana toru odbywa się przez nakładkę zwrotnicową bez zasilania z sieci trakcyjnej. Wagony wykorzystują w tym miejscu zasilanie z kondensatorów.
Koniec remontu 23 sierpnia.
Kolejny remont z wykorzystaniem wagonów 128N będzie od 30 sierpnia na Bródnie.

 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#38
..... Problemem pozostaje to, że wyroby PESY delikatnie mówiąc nie są niezawodne i bezawaryjne.
Śląskie Stepy zjeżdżają awaryjnie jeden za drugim... ;)
W Krakowie też wyroby PESY nie są niezawodne i bezawaryjne.Początkowo myślałem że jest to skutek pośpiesznego montażu
bo jak wiadomo trzeba było się zmieścić w terminie,ale jak sam widziałem na Śląsku nie jest wiele lepiej.Coś mi się widzi
że rację maja ci którzy skrót PESA tłumaczą jako Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
#39
W Krakowie też wyroby PESY nie są niezawodne i bezawaryjne.Początkowo myślałem że jest to skutek pośpiesznego montażu
bo jak wiadomo trzeba było się zmieścić w terminie,ale jak sam widziałem na Śląsku nie jest wiele lepiej.Coś mi się widzi
że rację maja ci którzy skrót PESA tłumaczą jako Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne.
Dla równowagi Swingi w Warszawie od samego początku wykazują znacznie niższe wskaźniki awaryjności niż wagony z Konstalu/Alstomu i Cegielskiego.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
#40
Chciałbym zapytać znawców: Jazz Duo TW na dachu nad jednym z czół, mniej więcej za pierwszymi drzwiami, ma niewielki cylinder świecący się na czerwono. Jest to widoczne szczególnie w nocy. Co to jest i do czego służy?
 

Podobne wątki