• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
#83
CMK była (w latach 1970-tych) projektowana na 250 km/h i geometria (przede wszystkim promienie łuków, pochylenia itp.) na taką prędkość pozwala. Problem w tym, że nigdy na CMK nie zabudowano całego pozostałego wyposażenia, które faktycznie umożliwiłoby regularny ruch pociągów z taką prędkością. W skrócie: chodzi o odpowiednie rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem, zasilania elektrotrakcyjnego, także o likwidację przejazdów w poziomie szyn. O takim dostosowaniu (a właściwie kompletnej modernizacji linii) mówi się od lat i coś się nawet robi, ale do celu ciągle jeszcze daleka droga.
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#84
No właśnie dla tego w skrócie, bardzo szkoda że zakupuje się szybki tabor na infrastrukturę do tego nie przygotowaną. Ale może kiedyś...:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
#85
No, podobno do końca 2014 ma się jeździć na części CMK 200 km/h, a później nawet szybciej. Tak powiedział dziś w TVN24 minister Massel...
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 107 12
#89
"Z kamera wsrod ..."czyli kolejtv z wizyta w zakladach alstoma


Polecam porównanie kosztów nowych jednostek Alstoma z kosztami remontu wagonów wykonywanych przez Pese
 
OP
OP
MichałK

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
#90
"Z kamera wsrod ..."czyli kolejtv z wizyta w zakladach alstoma


Polecam porównanie kosztów nowych jednostek Alstoma z kosztami remontu wagonów wykonywanych przez Pese
Tu należy jeszcze porównać żywotność nowych jednostek Alstma z remontowanymi/reanimowanymi wagonami z Pesy.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#91
eh a może lepiej by jednak koncentrowano się na jazdach 120 ,160 czy 200 klasycznych składów z małą ilosćią ograniczeń ......
na pełne modernizacje ,wprowadzanie szybkich pociągów nałożyło się u nas ,,restrukturyzacja'' PKP oraz wszelkie dyrektywy UE i jest jak jest
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
#93
eh a może lepiej by jednak koncentrowano się na jazdach 120 ,160 czy 200 klasycznych składów z małą ilosćią ograniczeń ......
na pełne modernizacje ,wprowadzanie szybkich pociągów nałożyło się u nas ,,restrukturyzacja'' PKP oraz wszelkie dyrektywy UE i jest jak jest
A co mają z tym wspólnego "wszelkie dyrektywy UE" i co w związku z tym "jest jak jest"?
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#94
Andrzeju miałem na myśli owe prawo o podziale na spółki gdyż to moim zdaniem utrudnia wypracowanie wielu rozwiązań .Na zachodzie KDP już istniały przed podziałem molochów i dopuszczeniu innych fiirm kolejowych
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#96
Ale do jasnej cholery, wszyscy naokoło Polski mają tego typu pociągi, tylko jak zwykle my musimy być w tyle. Może więc warto przestać tylko na wszystko narzekać, a cieszyć się że będziemy i my mieli coś, co inni mają od dawna.
Ja jestem zdania że powinniśmy naśladować z innych krajów to co dobre, a nie wszystko jak leci (choć w zasadzie naśladujemy to co złe). Po co w Polsce KDP? Na CMK długości 250km?:D Jaka będzie różnica w czasie przejazdu między Pendolino a Husarzem ze składem wagonowym? (który może jechać 230km/h, sam Husarz ma takie dopuszczenie, przystosować wagony na pewno łatwiej i taniej niż kupować składy zespolone). W ten sposób można uniknąć wywalenie pieniędzy na budowę zaplecza technicznego KDP a następnie jego utrzymania. Poza tym w ten sposób prowadzi do częściowego ujednolicenia taboru. Dalej, 10 ostatnich EP09 na sprężynach Flexicoil po poprawieniu smarowania można bez trudu przystosować do jazdy z prędkością 180km/h. Tak że jak widać z taborem nie jest źle, trzeba tylko trochę pomodernizować, a zamiast 20 składów Pendolino kupić 40 sztuk EU44 (wyjdzie 4x taniej). I jestem przekonany, że stare leciwe 141A czy Bautzeny (i nie tylko) Z2 wytrzymają o wiele dłużej niż te plastikowe Pendolino, solidności dzisiejszej produkcji za nic porównać nie można do ówczesnej.
Owszem, może mi ktoś zarzucić że jestem przeciwnikiem składów zespolonych, tak zgadza się, ale staram się tu opisać to w miarę obiektywnie. Linia Kraków - Katowice jest w opłakanym stanie technicznym, to samo Odrzanka Wrocław - Szczecin. I takich linii można znaleźć o wiele więcej. Co takiemu mieszkańcowi Jeleniej Góry który chce dotrzeć do Warszawy czy mieszkańcowi Zielonej Góry który chce dotrzeć od Krakowa po KDP jak obaj i tak muszą się kulać 40km/h? Jak doprowadzimy wszystkie drugorzędne linie zelektryfikowane do min. 120km/h a niezelektryfikowane do 100km/h, wszystkie pierwszorzędne do 160/200 wtedy można gadać o KDP, wcześniej nie bo nie ma to sensu.
 
OP
OP
MichałK

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
#97
Ja jestem zdania że powinniśmy naśladować z innych krajów to co dobre, a nie wszystko jak leci (choć w zasadzie naśladujemy to co złe). Po co w Polsce KDP? Na CMK długości 250km?:D Jaka będzie różnica w czasie przejazdu między Pendolino a Husarzem ze składem wagonowym? (który może jechać 230km/h, sam Husarz ma takie dopuszczenie, przystosować wagony na pewno łatwiej i taniej niż kupować składy zespolone). W ten sposób można uniknąć wywalenie pieniędzy na budowę zaplecza technicznego KDP a następnie jego utrzymania. Poza tym w ten sposób prowadzi do częściowego ujednolicenia taboru. Dalej, 10 ostatnich EP09 na sprężynach Flexicoil po poprawieniu smarowania można bez trudu przystosować do jazdy z prędkością 180km/h. Tak że jak widać z taborem nie jest źle, trzeba tylko trochę pomodernizować, a zamiast 20 składów Pendolino kupić 40 sztuk EU44 (wyjdzie 4x taniej). I jestem przekonany, że stare leciwe 141A czy Bautzeny (i nie tylko) Z2 wytrzymają o wiele dłużej niż te plastikowe Pendolino, solidności dzisiejszej produkcji za nic porównać nie można do ówczesnej.
Owszem, może mi ktoś zarzucić że jestem przeciwnikiem składów zespolonych, tak zgadza się, ale staram się tu opisać to w miarę obiektywnie. Linia Kraków - Katowice jest w opłakanym stanie technicznym, to samo Odrzanka Wrocław - Szczecin. I takich linii można znaleźć o wiele więcej. Co takiemu mieszkańcowi Jeleniej Góry który chce dotrzeć do Warszawy czy mieszkańcowi Zielonej Góry który chce dotrzeć od Krakowa po KDP jak obaj i tak muszą się kulać 40km/h? Jak doprowadzimy wszystkie drugorzędne linie zelektryfikowane do min. 120km/h a niezelektryfikowane do 100km/h, wszystkie pierwszorzędne do 160/200 wtedy można gadać o KDP, wcześniej nie bo nie ma to sensu.
Mamy kilkadziesiąt wagonów na 200km/h . Sprawa prędkości powyżej 200km/h dotyczy wymiany wózków badania i dopuszczenie. O ile sprawa może i nie skomplikowana o tyle wagonów takich jest mało. Część jeździ na BWE. Nie wiem ile składów dałoby się złożyć. Dodatkowo sprawa Husarzy. Jest tylko 10 sztuk większość jeździ na BWE, BGE i EN Kiepura, reszta na CMK-e to za mało.

12 sierpnia Pendolino w Polsce
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15236/Sklad-EIC-Premium-w-Polsce-juz-12-sierpnia.html
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#98
Całkowicie zgadzam się z Krzysztofem, wyremontowane linie z prędkością 120-140km/h i 100 na niezelektryfikowanych całkowicie wystarczy.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Pociąg jadący 100km/h i tak jest szybszy niż samochód jadący w porywach 130-150. No chyba że będziemy mieć w całym kraju siatkę autostrad i dróg ekspresowych.
 

Podobne wątki