• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

Reakcje
2 0 0
#64
Oj tam, przestańcie już narzekać . Nie kupują nowego taboru - źle. Kupują- jeszcze gorzej. Chyba się jeszcze taki nie narodził ( i nie narodzi ) co by Polakowi dogodził :)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#65
Dlatego ja tylko tak sobie czytam i się nie odzywam.
Może i faktycznie tego typu pociągi nie są w Polsce potrzebne. Może to błąd, że nie będą miały systemu przechyłu pudła. Może tylko nieznacznie szybciej będzie się pokonywało pewne odcinki tras. Może eksploatacja i utrzymanie będzie drogie. Może nawet nie jest ten pociąg zbyt piękny.

Ale do jasnej cholery, wszyscy naokoło Polski mają tego typu pociągi, tylko jak zwykle my musimy być w tyle. Może więc warto przestać tylko na wszystko narzekać, a cieszyć się że będziemy i my mieli coś, co inni mają od dawna. A może też, będzie to katalizator, jaki przyspieszy czy ułatwi tworzenie tras dużych prędkości. Czyli kolejnej rzeczy jakiej u nas nie ma, a inni mają od dawna...
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#69
A może też, będzie to katalizator, jaki przyspieszy czy ułatwi tworzenie tras dużych prędkości. Czyli kolejnej rzeczy jakiej u nas nie ma, a inni mają od dawna...
To nie lepiej zacząć od tworzenia tras dużych prędkości i dopiero później kupować tabor do niej przystosowany jak inni robią od dawna a my na odwrót? Zanim u nas wymodernizują trasy do szybkiego ruchu to pendolino... przepraszam wahadełko zapomni jak się szybko jeździ, po entej naprawie.
Oczywiście jest to atrakcja u nas, ale robiony od d..y strony.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#70
"Osobiscie sprawdzali m. in. konfort skladow i funkcjonowanie bezprzewodowego internetu"...:confused: to na tym teraz polega? Mam nadzieje ze internet bedzie pracowal kiedy pociag utknie w szczerym polu:D[DOUBLEPOST=1371477132][/DOUBLEPOST]
To nie lepiej zacząć od tworzenia tras dużych prędkości i dopiero później kupować tabor do niej przystosowany jak robią inni a nie my? Zanim u nas wymodernizują trasy do szybkiego ruchu to pendolino... przepraszam wahadełko zapomni jak się szybko jeździ, po entej naprawie.
Bo robia po hamerykansku:D
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#72
Generalnie nie wiadomo cieszyć się czy nie cieszyć. Z jednej strony to technologiczny skok dla PKP, jak F-16 dla PSP, ale z drugiej czy nie lepiej zadbać o co najmniej przyzwoitą ŚREDNIĄ mędzy WSZYSTKIMI miastami wojewódzkimi, a dopiero później kupować cacka, których jedyną w pełni wykorzystaną zaletą będzie walor propagandowy?
pozdrawiam
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#73
W Stanach doslownie tak samo zrobili z pociagami ACELA. Jezdza na linii ktora byla w wiekszosci wybudowana w 19-tym wieku, a i tak sklady chociaz bazowane na TGV, to jednak musieli zamerykanizowac robiac je bardzo ciezkie. Na testach ACELA ledwo co wyciagnela 156mph (okolo 260km/h), a jest tylko jeden odcinek gdzie pociagi moga bezpiecznie wyciagnac 250km/h, reszta to 215km/h limit. To Polski tabor wyprodukowany w Polsce nie zle wychodzi, a Amerykanie nie maja nawet mozliwosci wyprodukowania lokomotyw wysokich predkosci. Wszystkie nowe lokomotywy o wieloczlony wysokich predkosci w Stanach to albo przerobione europejskie lub prosto z Europy.
 

CytriCo

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#74
Dlatego ja tylko tak sobie czytam i się nie odzywam.
Może i faktycznie tego typu pociągi nie są w Polsce potrzebne. Może to błąd, że nie będą miały systemu przechyłu pudła. Może tylko nieznacznie szybciej będzie się pokonywało pewne odcinki tras. Może eksploatacja i utrzymanie będzie drogie. Może nawet nie jest ten pociąg zbyt piękny.

Ale do jasnej cholery, wszyscy naokoło Polski mają tego typu pociągi, tylko jak zwykle my musimy być w tyle. Może więc warto przestać tylko na wszystko narzekać, a cieszyć się że będziemy i my mieli coś, co inni mają od dawna. A może też, będzie to katalizator, jaki przyspieszy czy ułatwi tworzenie tras dużych prędkości. Czyli kolejnej rzeczy jakiej u nas nie ma, a inni mają od dawna...
Mamy już dreamlinery z których 2 bedzie trzeba wypozyczyć komuś, bo okazują sie niepotrzebne.. Bedziemy mieli Pendolino jeżdzące po 2 trasach na pół gwizdka. Można skończyć z tą megalomanią i racjonalniej robić zakupy za publiczne pieniądze!!! Których brakuje na przedszkola i szkoły !
 
OP
OP
MichałK

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
#77
To nie lepiej zacząć od tworzenia tras dużych prędkości i dopiero później kupować tabor do niej przystosowany jak inni robią od dawna a my na odwrót? Zanim u nas wymodernizują trasy do szybkiego ruchu to pendolino... przepraszam wahadełko zapomni jak się szybko jeździ, po entej naprawie.
Oczywiście jest to atrakcja u nas, ale robiony od d..y strony.
Tylko to kilkadziesiąt lat potrwa. Na razie trwają modernizacje, tabor się kupuje/modernizuje. Wiem, że jest to kropla w morzu potrzeb ale od czegoś trzeba zacząć. Wydaje mi się, że po tych wszystkich modernizacjach tras faktyczne czasy jakie nam deklarują z Warszawy do Gdańska 2.30, Krakówa 2.15, Katowice 2.10 nam Polakom wystarczy, bo nigdy nie byliśmy nie jesteśmy i zapewne nie będziemy potęgą kolejową w Europie.
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#78
No właśnie... wczoraj z Katowic do Krakowa jechałem 2,5h A pociąg opuźniony był o 50min. Średnia prędkość w porywach 50km/h. Mnie to pasuje bo sobie posiedze z dzieciakami w pociągu i powdycham świeżego powietrza z okolicznych pól. Ale jakoś Pendolino mi na takie zawrotne prędkości nie pasuje...
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#79
Zalezy jak sie na potege patrzy;) W latach 60 i 70 bardzo dynamicznie rozwijano transport kolejowy, a w latach 70 chyba tylko Zwiazek Radziecki przewyzszal Polske jesli chodzi o procentowy przewoz towarow. Nawet jesli wedlug "planow piecioletnich" elektryfikacja nienadazala, to wtedy wlasnie zelektryfikowano najwiecej i najwazniejsze szlaki. W latach 80 elektryfikowano w zasadzie szlaki uzupelniajace.
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#80
Szkoda tylko że po latach 80-tych zapadł całkowity przestój z modernizacjami pod kolej szybkich prędkości. A dzisiaj Pendolino nie będzie jak miał sìę pochwalić swoimi osiągami.
 

Podobne wątki