• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

DBmati

Użytkownik
#24
Nie wiem, kto wymyslił, żeby 2 loga nakleić po bokach. PKP i jeszcze PKP Intercity. Brzydko to wygląda. Strasznie, strasznie wygląda. ICE DB wygląda bardziej estetycznie niz nasz przyszły pendolino. Malowanie jest ok, ponieważ ma mój ulubiony kolor. Oczekiwałem więcej, więcej. Żyjemy w XXI wieku, teraz najważniejsze jest jakość i obraz firmy. Teraz pasażer patrzy na malowanie, czy jest ładny albo nowoczesny. Jeśli jest brzydki i nie chcą korzystać z usług. Odstrasza klientów. Wydaje mi się, że w Polsce mamy dziesiątki różnych schematów malowania, robi się totalny bałagan. Dlaczego my nie mamy orginalnego malowania w XXI wieku? DB ma, SNCF ma, OBB ma i my nie mamy.
 

Railways

Znany użytkownik
#25
Dobry:) "Krokodyla" (tak określa się ten wynalazek powyżej w Anglii) próbowano wcisnąć Anglikom jakieś pare lat temu. Zdecydowano się jednak na inny typ Pendolino, który jeździ jedynie w business class dla Virgin i wygląda tak:

Oczywiście zarządzanie koleją w Anglii wygląda całkowicie inaczej, są tam inne warunki, które w Polsce są nie osiągalne przy obecnym stanie polskiej kolei ale i nie tylko. Osobiście uważam, że na klimaty polske było by najlepiej zainwestowac w skład typu Adelante Class180 i wyżej. Jest to produkt funkcjonalny, ekonomiczny i tani w utrzymaniu jak na polskie warunki i stan polskich lini kolejowych. Adlante wyglada tak:

Albo poprostu zainwestować w rodzimą produkcję. Przecież też mamy się czym pochwalić[DOUBLEPOST=1369774780,1369774462][/DOUBLEPOST]
a ja czekam na pendolino od ACME!!!
Krokodyla już kiedyś zrobił Mehano, nowsze wersje jak np.: Virgin pendolino czy HIGH TECH zrobił HORNBY oczywiście w skali OO, Bachmann wypuścił Adelante Class188- jest tak popularny wśród modelarzy, że praktycznie nie do zdobycia.
 

Marcin Kempa

Aktywny użytkownik
#26
Szpetny ten "Pendolino". Jeden z brzydszych pociągów w ogóle. Nie umywa się do ICE o Shinkansenach(Nozomi 500!!!) nie wspominając. Rozumiem, że przetarg był dawno temu, ale jak można było wybrać aż tak brzydki pociąg?!
 

DarekW

Znany użytkownik
#28
Na wizualizacji trumienka PKP wiecznie żywa
Wizualizacja jest chyba przez pismaków przekoloryzowana, na tej którą mam z ICCC, nie ma trumienek i inaczej umiejscowione są oznakowania Intercity. Jest też wyeksponowany napis nazwy własnej zespołu "Bielik". Jak w sierpniu przyjedzie na testy zobaczymy jak naprawdę będzie wyglądał. Choć pokazana całość jest wierna orginalnej wizualizacji, także pewnie może różnić się tylko szczegółami.
 

Railways

Znany użytkownik
#29
Naoglądali się filmu "Krokodyl Dandi" i powtórek w nieskończoność emitowanych w telewizorni i jak widać tak im zostało. Krokodyl na polskiej ziemi- niesamowite:D
 

robo

Znany użytkownik
#30
Dużo lepiej wyglądałby rodzimy LINK z ulepszonym wyposażeniem takim jak dla Oberpfalzbahn tylko, że w polskim malowaniu. ;)
dworzec 4.jpg
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
#32
Na InnoTrans Pesa zrobiła o ile dobrze pamiętam skład daleko bieżny (nie jestem pewien ale chyba to ten powyżej) i Niemcy zakupili u Pesy kilkadziesiąt lub kilka set sztuk (nie pamiętam dokładnie). Jak Niemcy kupują nasze wyroby to znaczy że chyba nie jest aż tak źle.
 

robo

Znany użytkownik
#37
Na InnoTrans Pesa zrobiła o ile dobrze pamiętam skład daleko bieżny (nie jestem pewien ale chyba to ten powyżej) i Niemcy zakupili u Pesy kilkadziesiąt lub kilka set sztuk (nie pamiętam dokładnie). Jak Niemcy kupują nasze wyroby to znaczy że chyba nie jest aż tak źle.
Pesa wygrała przetarg na dostawę od 120 do 520 LINKów w wersji normalnej tzn przeznaczonej do ruchu regionalnego (DB Regio). Uroczyste podpisanie nastąpiło na ostatnich targach InnoTrans w Berlinie. Linki są tańsze i bezpieczniejsze od pociągów zachodnich producentów. Niemcy nie mogli uwierzyć, że osiągnęły lepsze noty norm bezpieczeństwa niż produkty Bombardiera i Siemensa osiągają klasę wyższą niż wspomniani konkurenci. Oprócz tego prywatny przewoźnik Oberpfalzbahn zamówił 2 sztuki LINKów w wersji bogatszej tzn z lepszym wyposażeniem wnętrz.
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
#39
Według mnie lepszym rozwiązaniem było by za te pieniądze zmodernizować tabor lub odnowić zapomniane, stojące na bocznicach, przeznaczone na złom Bipy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#40
Czesi też. To Pendolino to jakaś zaraza.
Ta "zaraza" się rozprzestrzeniła na kilka innych krajów: poza Włochami i Czechami to także Hiszpania, Portugalia, Finlandia, Szwajcaria, Słowenia, a w postaci mechanizmu (w nieco innej obudowie) także Wlk. Brytania i Niemcy. To tyle na szybko, nie jestem pewien, czy czegoś nie pominąłem, zwłaszcza spoza Europy.

A co do wyglądu, to już kwestia gustu, mnie tak nie razi. Ten kaczy dziób trochę dziwny, ale teraz spotykany również w innych konstrukcjach, np. Talgo czy niektóre wersje japońskich shinkansen.
 

Podobne wątki