• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy z tendrem doczepnym i napędem w kotle

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.896 10 2
#21
Parowóz S 3/6 jest często uważany za jeden z najładniejszych. Nic więc dziwnego, że także Arnold miał go w swej ofercie. Nie jest też więc dziwne, że znalazł się on w kolekcji (obok prezentowanego już modelu Trix tej samej lokomotywy). Technicznie nie całkiem spełnia założenia tego wątku, gdyż silnik umieszczony jest w tendrze, a napęd na koła parowozu przenosi wałek kardana. Czy to przeszkadza technicznie (uciąg) ? Nie sądzę - przetestowałem parowóz nawet z 10 czteroosiowymi wagonami pasażerskimi nie napotykając żadnych problemów. Czy psuje to optykę ? Na to pytanie każdy musi sam sobie odpowiedzieć. Mnie ten model bardzo się podoba więc nie dziwi mnie, że w kolekcji są aż 4 egzemplarze, z których każdy ma inne malowanie. Trochę to podobnie do moich S 3/6 Rivarossi (http://forum.modelarstwo.info/threads/kolekcja-taka-sobie-czyli-na-3.50167/post-867046). Kto wie, może przejęcie Arnolda przez Rivarossi w 1997 roku doprowadziło do powstania tak różnych wersji tego parowozu w skali N.

4E90ECB8-A1AB-4F89-8615-14C20AE45856.jpeg


07D67C9D-B98B-412F-A70B-802395BEEC15.jpeg


B73896F8-A1CF-467D-BEA9-C9DFE9066B78.jpeg


94DC6269-B17E-41CB-850E-2769E2C1096C.jpeg


E7CB7C7F-4A34-487F-9268-D22599B6A842.jpeg


E3518A90-43F6-4152-AB7E-EAF07E8297D2.jpeg


0EF229E7-0910-4118-8CCD-692AD2FC0198.jpeg


65671207-A19B-4C4C-A306-89CE59C862CB.jpeg


242656CA-6A41-402A-9533-202224658022.jpeg


6A609C3E-AB23-43DA-8D5A-CAD0F4F61587.jpeg


BC6EC28F-12DA-41CB-B650-D3F36BC2BA21.jpeg


495608AA-9C04-4FDE-913A-1A32B85BF714.jpeg


F9C3E86F-F176-44FE-828C-56AD5772AD74.jpeg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#24
Też warty uwagi jest dość stary model lokomotywy serii 44 firmy Roco. Silnik jest w tendrze ale napęd jest przekazywany wałkiem Kardana do parowozu na wszystkie osie wiązane. Koła tendra nie są napędzane. Model jest dość ciężki i ma dobrą siłę pociągową. Mój model ma do wymiany gumki przyczepnościowe bo są już śliskie.
20211007_203129_(1).jpg
20211007_203145_(1).jpg

Wersja SNCF 150X 146.