• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (tylko nasze koleje i czasy współczesne)

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
747 5 0
#23
Dla mnie Pt47-65 pozostanie w pamięci jako pięknie utrzymana maszyna , w zachodzącym słońcu błyszcząca się po wyropowaniu, delikatnie wystająca z Poznańskiej szopy.Lipiec 1986 rok
Pt47-65 Poznan 12 07 86.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#25
Dlaczego paskudnym? Przecież z takim właśnie tendrem wyjechała z Fabloku. I nie mówmy o jakichś początkach, historiach przejściowych. To przecież sześćdziesiątypiąty parowóz serii Pt47 wyprodukowany w Chrzanowie.
choć już z nieprawidłowo pomalowaną na czerwono czołownicą
Dlaczego nieprawidłowo pomalowaną? Moim zdaniem ten pomarańcz to jakieś dziwadło.
Wracając jeszcze do tendrów. Szkoda, że te tendry 34D44 zabierano od Ty4. To Ty4 z z nieswoimi tendrami wyglądały koszmarnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.372 463 29
#26
Dlaczego nieprawidłowo pomalowaną? Moim zdaniem ten pomarańcz to jakieś dziwadło.
Wracając jeszcze do tendrów. Szkoda, że te tendry 34D44 zabierano od Ty4. To Ty4 z z nieswoimi tendrami wyglądały koszmarnie.
Nieprawidłowo, bo w IV epoce czołownice były pomarańczowe w zasadzie na wszystkich lokomotywach, także parowozach, więc moim zdaniem jako parowóz zabytkowy zachowany w stanie, malowaniu i z wyposażeniem z IV epoki powinien mieć również czołownicę w przepisowym kolorze z tych czasów. Chyba, że stylizujemy maszynę na wcześniejszą epokę, ale to chyba nie w tym wypadku.

Jeśli chodzi o tender, to nie wiem, z jakim wyjechała z fabryki. Nie kwestionuję informacji kolegi Jarząbka, ale nie zmienia to faktu, że nie podobają mi się "pety" z tymi tendrami, dla mnie obcymi. Podobnie Ty4 dobrze wygląda tylko z oryginalnym tendrem i tu w pełni się zgadzam z kolegą Jarząbkiem.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#27
Popatrzyłem sobie na tendry z jakimi wyjeżdżały Pt47 z fabryki. I co się okazuje - z tendrami 33D48 (polskimi) wyjechało tylko około 80 parowozów natomiast pozostała setka w większości wyjechała z tendrami 34D48 (niemieckimi od Ty4), choć też do niektórych parowozów doczepiono tendry 26D5 ( od Ty5). Tak, że siłą rzeczy powszechniejszy był widok Pt47 z tendrem niemieckim.
A epoki ..... widzę, że ja jestem .... z innej. Zresztą na zdjęciu wykonanym przez Kolegę Generała (lipiec 1986) widzę, że ostojnica nie bardzo przypomina oranż. I takich przypadków jest znacznie więcej.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#28
Ja osobiście się cieszę, że będzie kolejny czynny parowóz i być może się wielu narażę, ale wolał bym, by Wolsztyn nie był stałym miejscem jego stacjonowania.o_O
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.372 463 29
#29
Ja jednak na fotce Generała widzę czołownicę pomarańczową. Zresztą wystarczy przejrzeć kolorowe zdjęcia z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych (w większości niestety, autorstwa zagranicznych turystów, a nie nasze), żeby stwierdzić, że parowozy miały wtedy zwykle pomarańczowe czołownice.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
747 5 0
#30
Dla mnie pomarańczowa czołownica w latach 80 tych to bardzo częsty widok w Pt47.
Jej siostra Pt47 -72 także miała czołownice pomarańczową.
Pt47-72 i 65 Poznan 12 07 86.jpg

[DOUBLEPOST=1459633711,1459632342][/DOUBLEPOST]Tender w Pt47-65 to 27D48-57 /1987 rok/
Pt47-65 Poznan 07 87  (1).jpg
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#37

Podobne wątki