• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (tylko nasze koleje i czasy współczesne)

norbis97

Znany użytkownik
Relacja z pobytu lokomotywy Pt47-65 na stacji Gdynia Główna w dniu 15 kwietnia 2018 roku.

O godzinie 9:45 zabytkowa lokomotywa Pt47-65 z pociągiem specjalnym "Wieżyca" z Kościerzyny wjechał w perony, po dłuższym postoju, skład Retro na czele z Pt47 wyruszył o godzinie 10 :03 z pociągiem "Łebsko" którą stacją docelową była Łeba.

 

Szwed1978

Znany użytkownik
Na paradzie parowozów w tym roku z powodu awarii inżektora nie wyjechała z szopy Ol49-59 ale przygotowana i rozpalona była
P4300071.JPG



Nawet miała nowiutkie klocki hamulcowe. Mam w związku z tymi klockami pytanie. Czy taki kształt wykonany jest po to aby całe koło równo się ścierało podczas chamowania ?
P4300086.JPG
 

Meggido

Znany użytkownik
ŁKMK
Na paradzie parowozów w tym roku z powodu awarii inżektora nie wyjechała z szopy Ol49-59 ale przygotowana i rozpalona była
Zobacz załącznik 576535


Nawet miała nowiutkie klocki hamulcowe. Mam w związku z tymi klockami pytanie. Czy taki kształt wykonany jest po to aby całe koło równo się ścierało podczas chamowania ?
Zobacz załącznik 576536
Nie. Ten ksztalt ma inny cel. Czesc toczna kola jest stozkiem i docisk klocka do kola powodowalby jego przesuw na zewnatrz kola. Po to kloce obejmuje obrzeze aby sile poprzeczna skompensowac. Posrednio rzeczywiscie obrecz zuzywalaby sie nierownomiernie jako pochodna nierownomiernego nacisku.
 

Podobne wątki