Przypomnę, że ta Peta miała swego czasu przypięty tender od Ol49. Uzasadnieniem tego był fakt, że z tym tendrem parowóz mieścił się na obrotnicy w Wolsztynie, ale z prawdą historyczną nie miało to wiele wspólnego. W sumie, nie wiem, co lepsze, Pt47 z tendrem niemieckim nie wygląda dobrze, choć jest zgodne z rzeczywistością, z tendrem od Ol49 wygląda lepiej, ale ciągle nie tak, jak powinna wyglądać Pt47, a poza tym jest niezgodne z prawdą historyczną...
Dość znane zdjęcie Amerykańskim fanom kolei Pennsylvania Railroad. Wiem, lokomotywa nie ta. Pod koniec trakcji parowej na PRR, kompania pożyczyła kilka "Texasów" od Santa Fe aby pomogły przy ciężkich pociągach z rudą żelaza w Ohio. Te Texasy (układ osi 1-5-2) były największymi parowozami tego typu i nie mieściły się na obrotnicy w Columbus, Ohio. Zrobiono za tem takie wstawiane szyny aby podnieść tylną oś tendra podczas obracania parowozów.
- 5
- 2
- Pokaż wszystkie