• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (tylko nasze koleje i czasy współczesne)

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.904 111 7
Przypomnę, że ta Peta miała swego czasu przypięty tender od Ol49. Uzasadnieniem tego był fakt, że z tym tendrem parowóz mieścił się na obrotnicy w Wolsztynie, ale z prawdą historyczną nie miało to wiele wspólnego. W sumie, nie wiem, co lepsze, Pt47 z tendrem niemieckim nie wygląda dobrze, choć jest zgodne z rzeczywistością, z tendrem od Ol49 wygląda lepiej, ale ciągle nie tak, jak powinna wyglądać Pt47, a poza tym jest niezgodne z prawdą historyczną...
Można spróbować po amerykańsku:
ATST%20on%20PRR%20TT.jpg

Dość znane zdjęcie Amerykańskim fanom kolei Pennsylvania Railroad. Wiem, lokomotywa nie ta. Pod koniec trakcji parowej na PRR, kompania pożyczyła kilka "Texasów" od Santa Fe aby pomogły przy ciężkich pociągach z rudą żelaza w Ohio. Te Texasy (układ osi 1-5-2) były największymi parowozami tego typu i nie mieściły się na obrotnicy w Columbus, Ohio. Zrobiono za tem takie wstawiane szyny aby podnieść tylną oś tendra podczas obracania parowozów.
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1

Zdjęcie pochodzi z:
https://eisenbahnstiftung.de/bildergalerie

Oryginalny opis:
W latach 1895–1911 zbudowano ponad 1600 egzemplarzy pruskiego G 7². Po I wojnie światowej w Polsce pozostało 300 egzemplarzy. Od 1939 roku PKP Tp2 podzieliła los wielu innych polskich lokomotyw: 156 trafiło do DRG (w tym jedna wycofana ze służby), a 99 trafiło w ręce sowieckie (w tym pięć wycofanych ze służby lokomotyw). Większość Tp2 w usłudze DRG otrzymała numery firm od 55 701 wzwyż. Tp2-34 (Henschel 7409/wybudowany w 1906 r.) rozpoczął swoje życie w KPEV jako „4719 KASSEL”, po I wojnie światowej stał się PKP Tp2-144 i wpadł w ręce sowieckie we wrześniu 1939 r. Zdobyty przez Niemców w 1941 r., sklasyfikowany jako 55.860, powrócił do PKP w 1945 r. Była jedną z ostatnich G 7² w służbie PKP i została wycofana ze służby w październiku 1966 roku. Jest to jedyna lokomotywa z tej serii, która zachowała się i można ją obecnie oglądać w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej. (15.06.1968)

Fot. Robin Fell
 

Podobne wątki