• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Reakcje
3.313 16 0
Nie wiem czy już było, jeżeli tak, to prosiłbym aby usunąć wpis.

Na stronie http://www.weltfilmerbe.de można obejrzeć bardzo wiele historycznych filmów, w tym z okresu poprzedzającego II w. św. jak i z czasów wojny. Jednym z nich jest film, opisany jako 1941 - Germany invades USSR: Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR, dostepny także na yt.

Niezwykle ciekawy film, w którym można dostrzec oprócz infrastruktury, taboru, m.in. tablice z nazwami okupowanych, polskich stacji kolejowych (Trzebinia, Krakau Hbf., Jaroslau, Munina, Debica, Dubno, Zdolbunow) oraz co najmniej dwa lub trzy parowozy przedwojennego PKP.

W minutach 3.54 - 4.01 oraz 4.13 - 4.16 filmu można podziwiać Ok22-22.

1941 - Germany invades USSR - Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR (1) Ok22-22.jpg


1941 - Germany invades USSR - Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR (2) Ok22-22.jpg


1941 - Germany invades USSR - Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR (3) Ok22-22.jpg


1941 - Germany invades USSR - Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR (4) Ok22-22.jpg


W minutach 5.52 - 5.56 filmu można podziwiać Ok1-15.

1941 - Germany invades USSR - Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR (5) Ok1-15.jpg


Przy peronie, za Ok1-15, stoi "owieczka", rosyjski Ow, jednak niezwykle ciekawe jest kolejne ujęcie, prawdopodobnie jego tendra, oznaczonego 14C102-6 (w minucie 5.58 - 5.59 filmu), czyżby był to przedwojenny Tp102, zagarnięty przez ZSRR po 17 września 1939 ???

1941 - Germany invades USSR - Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR (6) Ow.jpg


1941 - Germany invades USSR - Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR (7) 14C102-6.jpg
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
458 0 0
Przeglądam sobie forum i trafiłem na temat :) : http://forum.modelarstwo.info/threads/tendry-parowozów-pkp.39849/
A tam...

Przypomniało mi się, że coś mam. ;)
Nie wiem czy typ tendra ten sam, jednak ostoja jakby podobna. :)

Ty2-714, Gubin, 1965
Źr. eBay | Brak informacji o autorze
Zobacz załącznik 658818
Na 90% to może być 2'2T30 w służbie PKP. Widać wyraźnie że odległość pomiędzy pierwszą a drugą osią jest większą niż pomiędzy następnymi. Właśnie z tego powodu tendry te stosowano tam gdzie nie można było używać 2'2'T32 ze względu na długość obrotnic. Tendry te miały poważną wadę - duża skłonność do wykolejen podczas jazdy tyłem i z tego powodu szybkość ograniczona do 30 km/h przy jeździe tyłem. Możliwe ze trafiły do Polski wraz z parowozami Ty2 choć pierwsze egzemplarze tych tenrdów dołączono do serii 03 i 41 DRG.
 
Reakcje
3.313 16 0
Na Onecie ukazał się artykuł o Nowej Hucie, gdzie można obejrzeć zdjęcie TKt1-52 autorstwa Mariusza Szyperko /PAP podpisane "Kraków lata 50. Budowa wielkich pieców w zakładzie metalurgicznym w Nowej Hucie".

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/70-...=synergy&utm_campaign=allonet_detal_popularne

Stanisław1972 na filmie można wyłapać też inny ciekawy pojazd szynowy. Drezynkę lub lokomotywkę spalinową.
Zgadza się, na starych filmach dokumentalnych można dostrzec bardzo wiele kolejowych "smaczków".

chyba to taki wynalazek tam w tle
....a to ciekawe, czyżby jakaś konstrukcja radziecka ?, bo szczerze mówiąc, jak oglądałem ten film po raz pierwszy, oczywiście dostrzegając ów pojazd, jakoś z automatu przyjąłem, że to pojazd niemiecki.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
Pewnie 18, bo dolna tabliczka jakaś taka szeroka. Chociaż kto tam wie. ;)
Z kronikarskiego obowiązku podałem dostępne dane.
Ano i cieszę się, że zdjęcie w większej rozdzielczości jest. :)
 

Podobne wątki