Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Skoro pojawił sie Ty37, to pokaże i swojego. Również z kolekcji, ale od drugiej strony rodziny. Zdjęcie podpisane jako "Parowozownia Łazy, zima 1970" roku"
Nie wiem czy już było, jeżeli tak, to prosiłbym aby usunąć wpis.
Na stronie http://www.weltfilmerbe.de można obejrzeć bardzo wiele historycznych filmów, w tym z okresu poprzedzającego II w. św. jak i z czasów wojny. Jednym z nich jest film, opisany jako 1941 - Germany invades USSR: Train Krakow, East Poland, Ukraine, USSR, dostepny także na yt.
Niezwykle ciekawy film, w którym można dostrzec oprócz infrastruktury, taboru, m.in. tablice z nazwami okupowanych, polskich stacji kolejowych (Trzebinia, Krakau Hbf., Jaroslau, Munina, Debica, Dubno, Zdolbunow) oraz co najmniej dwa lub trzy parowozy przedwojennego PKP.
W minutach 3.54 - 4.01 oraz 4.13 - 4.16 filmu można podziwiać Ok22-22.
W minutach 5.52 - 5.56 filmu można podziwiać Ok1-15.
Przy peronie, za Ok1-15, stoi "owieczka", rosyjski Ow, jednak niezwykle ciekawe jest kolejne ujęcie, prawdopodobnie jego tendra, oznaczonego 14C102-6 (w minucie 5.58 - 5.59 filmu), czyżby był to przedwojenny Tp102, zagarnięty przez ZSRR po 17 września 1939 ???
Witam,
Czy ktoś z kolegów orientuje się gdzie były wykonywane przeglądy , naprawy okresowe parowozów OKl2 rozlokowanych na DOKP Katowice na początku lat 60-tych XX wieku?
Na 90% to może być 2'2T30 w służbie PKP. Widać wyraźnie że odległość pomiędzy pierwszą a drugą osią jest większą niż pomiędzy następnymi. Właśnie z tego powodu tendry te stosowano tam gdzie nie można było używać 2'2'T32 ze względu na długość obrotnic. Tendry te miały poważną wadę - duża skłonność do wykolejen podczas jazdy tyłem i z tego powodu szybkość ograniczona do 30 km/h przy jeździe tyłem. Możliwe ze trafiły do Polski wraz z parowozami Ty2 choć pierwsze egzemplarze tych tenrdów dołączono do serii 03 i 41 DRG.
Na Onecie ukazał się artykuł o Nowej Hucie, gdzie można obejrzeć zdjęcie TKt1-52 autorstwa Mariusza Szyperko /PAP podpisane "Kraków lata 50. Budowa wielkich pieców w zakładzie metalurgicznym w Nowej Hucie".
....a to ciekawe, czyżby jakaś konstrukcja radziecka ?, bo szczerze mówiąc, jak oglądałem ten film po raz pierwszy, oczywiście dostrzegając ów pojazd, jakoś z automatu przyjąłem, że to pojazd niemiecki.
Pewnie 18, bo dolna tabliczka jakaś taka szeroka. Chociaż kto tam wie.
Z kronikarskiego obowiązku podałem dostępne dane.
Ano i cieszę się, że zdjęcie w większej rozdzielczości jest.