• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Reakcje
2 0 1
Pytania odnośnie początku lat siedemdziesiątych:
1. Czy na trasie Gardeja - Łasin kursowały parowozy Tr203?
2. Czy na trasie Nakło - Gniezno kursowały parowozy Ok1?
3. Jakie parowozy kursowały na trasie Piła - Stargard Szczeciński? Na tej trasie też kursowały pociągi Bydgoszcz - Stargard Szczeciński...
4. Jakie parowozy obsługiwały pociąg Koszalin - Kołobrzeg - Szczecin? Może Ok22?
5. Jakie parowozy obsługiwały odcinek Inowrocław - Poznań które ciągnęły pociągi z Wrocławia do Gdyni lub z Mysłowic do Gdyni? Pt47?
Niech się znawcy wypowiedzą...
 

Marcin R

Użytkownik
Reakcje
9 0 0
Pytania odnośnie początku lat siedemdziesiątych:
1. Czy na trasie Gardeja - Łasin kursowały parowozy Tr203?
2. Czy na trasie Nakło - Gniezno kursowały parowozy Ok1?
3. Jakie parowozy kursowały na trasie Piła - Stargard Szczeciński? Na tej trasie też kursowały pociągi Bydgoszcz - Stargard Szczeciński...
4. Jakie parowozy obsługiwały pociąg Koszalin - Kołobrzeg - Szczecin? Może Ok22?
5. Jakie parowozy obsługiwały odcinek Inowrocław - Poznań które ciągnęły pociągi z Wrocławia do Gdyni lub z Mysłowic do Gdyni? Pt47?
Niech się znawcy wypowiedzą...
 

Marcin R

Użytkownik
Reakcje
9 0 0
Znawcą tego tematu nie jestem. Widziałem rozkład służbowy pociągów pasażerskich z 1981r z linii z Piły do Stargardu i na niej były drukowane przy pociągach serie Pt47 chyba z szopy w Stargardzie a skład jadący bezpośrednio z Bydgoszczy do Stargardu miał na odcinku do Piły obsługę na SP45 Toruń.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 0 0
1. Czy na trasie Gardeja - Łasin kursowały parowozy Tr203?

Tak, w monografii autorstwa Tomasza Roszaka "Normalnotorowe parowoyz amerykańskie na PKP " jest kolorowe zdjęcie parowozu Tr203-348 z MD Grudziądz z pociągiem relacji Gardeja - Łasin z roku 1970

2. Czy na trasie Nakło - Gniezno kursowały parowozy Ok1?

Nakło - Gniezno - tak, na linii Nakło - Chojnice nie widziałem żadnych zdjęć z Ok1.

3. Jakie parowozy kursowały na trasie Piła - Stargard Szczeciński?...
Ok22, Tkt48, być może i szczecińskie Pt47, które dość często obsługiwały pociągi osobowe na węźle szczecińskim.
W latach 80. Ol49. Do Wałcza i Kalisza Pomorskiego zaglądały Ok1 z Krzyża i Ok22 z Choszczna.

4. Jakie parowozy obsługiwały pociąg Koszalin - Kołobrzeg - Szczecin? Może Ok22?

Na linii Szczecin - Stargard - Runowo Pom. - Białogard - Koszalin na pewno jeżdziły Ok22, Pt47 w latach 70. z pociagami osobowymi, potem SN61 i SP45. Natomiast na linii Goleniów - Kołobrzeg - Koszalin widziałem fotografie Pt47, SN61, choć i pewnie gościło tam wiele innych serii.
Polecam stronę http://www.transporttreasury.com/p51200 - wiele zdjęć z tych okolic
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Skoro już taką fotkę wrzucamy, to warto podać, że zdjęcie zostało wykonane w 1948 roku w Turyngii, na południe od gór Harzu, a lokomotywa to Ty23, wywieziony przez Niemców w czasie wojny i w 1955 roku zwrócony na PKP. To wszystko można wyczytać na niemieckiej "Obrotnicy", do której link podał kolega MichałK.
 
Reakcje
35 0 0
Witam,
Poszukuję informacji czy były egzemplarze parowozów serii Ty4, które wyposażono w latach 70-tych w płaskie drzwi dymnicy. Wszystkie zdjęcia tych maszyn, które udało mi się odszukać ukazują lokomotywy z drzwiami wypukłymi stąd moje pytanie. Gdyby ktoś wiedział, ze był Ty4 z płaskimi drzwiami to bardzo uprzejmie proszę o informację.
Podobnie mam pytanie czy ktoś wie, od którego roku w lokomotywach Ty2 zaczęto stosować płaskie wiatrownice i płaskie drzwi dymnicy.
Z góry dziękuję za informacje.
pozdrawiam,
Szymon
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Z zdjęć jakie mam zapisane w swoim komputerze jest jeden egzemplarz z płaskimi drzwiami dymnicy.
Jest to parowóz Ty4-63. Zdjęcia pochodzą z albumu autorstwa Helmuta Philippa.
Rok też by pasował , bo ich wykonanie datowane jest - 27.05. 1976. Oto one :
0ty00463atczewbw2705197.jpg

0ty00463btczewbw27576.jpg

Pozdrawiam serdecznie
 
Reakcje
35 0 0
Dzięki za podpowiedź. Gdyby któryś z szanownych kolegów miał informacje czy jakieś parowozy Ty2 mogły być wyposażone w płaskie drzwi dymnicy lub płaskie odchylacze dymu już w w roku 1975 to będę wdzięczny za info.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
Super, bardzo dziękuję!
Ciekawi mnie jeszcze czy były takie płaskie drzwi stosowane również nieco wcześniej.
Szymon. Płaskie drzwi dymnicy wprowadziło ZNTK Bydgoszcz w ramach wniosku racjonalizatorskiego bodaj w 1974r., ale musisz poszukać albo w KMiD lub książkach Wiśniewski/Brodowski. Oni o tym gdzieś wspominali.
Chodziło o oszczędność stali, pewnie oszczędność była mierna, bardziej pewnie chodziło o uproszczenie produkcji drzwi przy ew. wymianie. Jeszcze napoczątku lat 80-tych stały tam sznury parowozów oczekujące naprawy.
 
Reakcje
35 0 0
Dzięki za info, udało mi się znaleźć zdjęcia Ty2 z płaskimi drzwiami z roku 1975.
Ciekawi mnie jeszcze od którego roku były Ty2 z całkowicie płaskimi wiatrownicami. Na chwilę obecną to widziałem takie zdjęcia z 1979 roku. Ale zastanawia mnie czy byly takie lokomotywy już wcześniej.
 

Podobne wątki