Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Myślę, że czas stworzyć nowy temat, bo faktycznie mamy sporo ciekawych informacji, a niepotrzebnie zamieszczamy je wątkach, które o czym innym traktują. Jeśli jest tu jakiś moderator, to niech przerzuci tu wpisy z innych wątków.
Hyde park, to hyde park... A więc Piaskowy w swoim (piaskowym) żywiole: Hoart się kiedyś pytał o parowóz TKy. Oto i on w roli, do jakiej został stworzony. Miejsce: most zsypowy "Wojciech" w Zabrzu. Istnieje do dziś jako punkt handlowy piasku budowlanego Kopalni Piasku "Kotlarnia", chociaż już nie taki jak na tym zdjęciu...
Piaskowy jak zwykle coś ładnego zarzucił na forum Parowozy przemysłowe, to piękny temat. Troszkę go zatem pociągnę. Ciekawa jest ta górna lampa- rzecz jak by nie patrzeć dość rzadka na kolejach przemysłowych. A co drogi Piaskowy, powiedziałbyś o tej maszynie? Z katalogu Hartmanna:
Taka wolna propozycja dla Kolegów MD Lu i Piaskowy - zaznaczcie, proszę w innych tematach wpisy do przeniesienia za pomocą funkcji "zgłoś", a jako powód zgłoszenia podajcie "Hyde Park". Ułatwi mi to pracę, a i ten temat trochę się wzbogaci
Ten przedstawiony na zdjęciu to jak widać nr 3. W roku 1905 Hartmann wyprodukował 3 takie parowozy o nr fabr. 2949-2951 Nr 1-3. W roku 1913 wyprodukowany został jeszcze czwarty nr fabr 3716 o nr zakładowym 7. Conajmniej dwa parowozy w latach 1928-29 otrzymały nowe kotły. Zakończyły swoją służbę w kopalniach: Andaluzja, Kleofas i Pokój.
Szanownego Piaskowego /o do rymu wyszło/ przepraszam, za wtargnięcie na Jego podwórko.
Dziękuję Jarząbkowi i Piaskowemu za wyczerpujące odpowiedzi. Tak se właśnie kiedyś przeglądałem listę fabryczną tej wytwórni i coś mi zawsze nie pasowało. Zamieściłem tą fotkę, bo brak zderzaków sugerował jakieś powiązanie z sandbahnem. Teraz już wszystko jasne.
No właśnie- Grafenstadeny rocznik 1942... Skąd one się wzięły? Otóż zostały wyprodukowane dla Oberschlesische Hydrierwerke w Blechhammer (Blachownia) koło Kędzierzyna. Była to fabryka benzyny syntetycznej. Dziś ta historia znajduje się w cieniu bardziej znanych Polic, a parowozy TKw3 są dobrym pretekstem do jej przypomnienia.
Słyszał ktoś o incydencie zderzenia Ty4 i Ty45? Musiało to być bardzo daaaawno, gdyż "czwórka" ma jeszcze podgrzewacz Knorra. Zdjęcie jest wklejone do maszynopisu rozprawy doktorskiej o prawnych aspektach katastrof kolejowych. Z tekstu rozprawy niestety nie można wydedukować szczegółów tego wypadku.
Dawna sprawa - parowóz ma jeszcze amerykański reflektor a na wagonach towarowych są orzełki. Parowóz wyprodukowany przez f-mę Baldwin czyli zakres nr 41-80.
Wycinki prasowe to do tej pory była specjalność Kolegi Hoarta- spróbujemy troszkę ten monopol złamać... Było takie hasło "cała Polska czyta dzieciom.." Ale czy zawsze to, co trzeba? Bo ja czasem tak Spójrzcie:
No to spróbujemy ..... troszkę ..... Od lewej: Pt31, Tr21, Ty2 i chyba rzecz niesamowita - a mianowicie TKl100. Charakterystyczne bramy .... ale to może już ktoś inny się wypowie.....
Wyszedłem na trochę z domu, a tu się dzieją takie rzeczy... No Piaskowy... ukłony Nie wiem, skąd to zdjęcie (ja czytałem tylko "Młody technik" i "Sygnały"), ale widzę tu MD Lu I te parowozy na wachlarzu... Pt31, Tr21, Ty2 i TKi100! Muszę się napatrzeć...