Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Nie wiem, czy gdziekolwiek indziej w Polsce przewidziano dla serii Ty2 tak wielkie obciążenie jak na linii z Maszewa do Lęborka. Owe 2500 ton było podane w służbowym rozkładzie pociągów osobowych i towarowych, zeszyt V-46 z 1987 r. Oczywiście było to podyktowane faktem, że przejazd odbywał się praktycznie cały czas z góry. Nie wiem też, ile razy takie brutto faktycznie przewieziono, oprócz jednego przypadku, o którym kiedyś wspominał mi ówczesny maszynista z Lęborka, pan Szmytka. Trudno mi powiedzieć, ile dokładnie ważył docierający właśnie do Lęborka w dniu 27 maja 1988 r. skład z Ty2-634, ale był jednym z najdłuższych, jaki kiedykolwiek na tej linii widziałem.
Nie, nie było, bo praktycznie od samego Maszewa – a właściwie już od Cewic - jedzie się z góry, a w Lęborku idzie po płaskim. Tak więc problemem była nie tyle siła pociągowa, ile raczej wydajność sprężarki, żeby taki skład podczas jazdy wyhamować.
A jazda pod górę wyglądała tak: Ty2-9 z „puderniczkami” między Maszewem a Cewicami, 08.03.1989
Podczas pobytu w Kłodzku w lutym 1983 roku widziałem tam odstawiony parowóz Pt47-83. Miał on silnie wybrzuszone i popękane podniebienie skrzyni ogniowej. Czy ktoś zna okoliczności tego uszkodzenia?
Bartoszyce 2.10.98 Ty2-1279 Znawców wagonów proszę o korektę. Pierwszy wagon to chyba eilzug, chociaż jakieś dziwne ma okno koło numeru klasy 2!! drugi natomiast przypomina mi Bauarta29.
Podczas pobytu w Kłodzku w lutym 1983 roku widziałem tam odstawiony parowóz Pt47-83. Miał on silnie wybrzuszone i popękane podniebienie skrzyni ogniowej. Czy ktoś zna okoliczności tego uszkodzenia? Czy ktoś zna okoliczności tego uszkodzenia?
Czekajcie, coś mi tu nie pasuje. Kreigslok - jesteś pewny, że ta w Kłodzku Pt47-83, którą widziałeś to na pewno 83? Z tego co wiem to Pt47-83 została przekazana w sierpniu bodajże 1983 roku z Rozwadowa do Olsztyna, gdzie służyła do końca swych dni. Możecie zerknąć na forum WMTMK temat: Forum dyskusyjne WMTMK Olsztyn Strona Główna » Kolejnictwo » Kolej wczoraj » Olsztyńskie petuchy (parowozy serii Pt47).[DOUBLEPOST=1393787208][/DOUBLEPOST]Bardziej pasowałoby mi to na Pt47-86.