• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
Zdjęcie Szweda Christer'a Brimalm'a znalezione na fb, które wykonał 10 sierpnia 1974 roku w Toruniu.
Zdjęcie zapierające dech!
Dokładnie zdjęcie wykonane za bramą kolejową przystanku Toruń Miasto w kierunku stacji Toruń Wschodni.Na torach w obu kierunkach składy towarowe, na pierwszym planie Ty2 i Ty51 na popychu(!), na drugim planie, Zobacz załącznik 894569 pod semaforem wjazdowym truman. Po prostu coś niesamowitego(!)
Dodam z opisu autora poprzedniego zdjęcia, że skład sześćdziesięciu wagonów z popychem prowadził Ty246.
I jeszcze jedno zdjęcie autorstwa przybysza ze Szwecji Christer'a Brimalm'a wykonane w tym samym wąwozie, ujęcie jest z okolic parabolicznej kładki nad torami, semafor wjazdowy odnosi się do stacji Toruń Wschodni.
Christer Brimalm Toruń.jpg
 

Załączniki

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Dodam z opisu autora poprzedniego zdjęcia, że skład sześćdziesięciu wagonów z popychem prowadził Ty246.
I jeszcze jedno zdjęcie autorstwa przybysza ze Szwecji Christer'a Brimalm'a wykonane w tym samym wąwozie, ujęcie jest z okolic parabolicznej kładki nad torami, semafor wjazdowy odnosi się do stacji Toruń Wschodni.
Zobacz załącznik 894834
Czy ja dobrze widzę? Pierwszy wagon za parowozem to polski Szczupak 1 klasy :love:?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.392 463 29
Czy ja dobrze widzę? Pierwszy wagon za parowozem to polski Szczupak 1 klasy :love:?
Tak. W latach 70. bardzo często spotykało się składy, w których do stosunkowo nowoczesnych dwójek dołączano starszą jedynkę, często właśnie przedwojenną, budowy polskiej ("szczupak") lub niemieckiej (tu była większa gama typów). Takie wagony dołączano zarówno do składów, zestawionych z wagonów 120A (i starszych, np. "ryflaków"), jak i do zespołów Bipa. Wynikało to z faktu, iż w tym czasie brakowało wagonów 1 klasy do pociągów lokalnych czy, jakbyśmy dziś powiedzieli, regionalnych. Wagony typu 120A były wyłącznie 2 klasy, "ryflaków" 1 klasy było bardzo mało, a nowsze wagony przedziałowe typu Y były przeznaczane w pierwszej kolejności do pociągów dalekobieżnych.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
Jeszcze raz Christer Brimalm ze Szwecji i jego fantastyczne zdjęcie z 1978 roku, które wykonał w Pyskowicach. Na zdjęciu czynny Ty246-24 na rok przed skreśleniem ze służby. Ten numer(24) to najbardziej obfotografowany truman. Wg T.Roszaka pracował cały czas ze swoim oryginalnym kotłem.
Christer Brimalm Pyskowice 1978.jpg
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.351 18 9
A do tego niesamowite skrzyżowanie toru wąskiego z normalnym.
Właśnie zwróciłem uwagę na pewien szczegół - tor wąski był nieco wyżej niż normalny, dzięki czemu skrzyżowanie nie posiadało typowych krzyżownic. Szyny normalne były ciągłe na całej długości, a obrzeża kół wąskotorowych przetaczały się ponad nimi. :cool:
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.026 23 2
Koledzy wjechali na temat Olsztyna.. hmm, kolejowy Olsztyn z epoki prawdziwej pary jet znany jedynie z kilku fotografii i to wszystko, dzięki naszym i obcym, którzy w tamtych czasach focili, mamy ten obraz , ale w dalszym ciągu niewystarczający w zaspokojeniu co do tego, co tam się wtedy działo. A działo się.
Przez kilka lat śledzenia różnych aukcji eBay trafiłem na takie fotografie. :)

Olsztyn 07.10.1975
Ty246-16, Tr203-321, Ol49-56

Ty246 16 at Olsztyn 7 10 75.jpg


Tr203 321 Olsztyn 7 10 75.jpg


OL49 56 at Olsztyn 7 10 75.jpg


Ty51-207, 1976

Ty51-207 Olsztyn 1976.jpg


Ty2-317, 1975

Ty2-317- Olsztyn 1975.jpg
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
266 1 1
MI to Maszynista Instruktor. Każdy maszynista ma swojego instruktora, który się nim "opiekuje". Niegdyś, gdy lokomotywy były "na ręku", malowano na budkach również nazwisko instruktora, który zajmował się załogą tej maszyny.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
https://cyfrowa.tvp.pl/video/miasta,olesnica,60271065
Oleśnica, (Motyw kolejowy, od min. 12,59-16) a jak Oleśnica to nie mogłoby nie być o ZNTK - z jeszcze najbardziej złotego okresu naszych kolei.Pierwszy ruchomy obraz tego ZNTK tamtego czasu jaki się ukazał . Wreszcie.Tę kolejową opowieść rozpoczyna przejazd Ty45 idącego od strony Wrocławia na Ostrów Wlkp. przez przystanek Oleśnica Rataje, już zmodernizowany, jeżeli Ty45 to już połowa lat siedemdziesiątych, ta seria przejęła prowadzenie składów towarowych z Gądowa do Łodzi za wycofywane ze służby mocno wyeksploatowane angielskie Tr202, a w zetenteku jeszcze same perły, szkoda, że taka krótka relacja, ale dobre i to.
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
266 1 1
Odnośnie Oleśnicy, to chyba w 2000 lub 2001 roku w jakimś biurze w lokomotywowni znalazłem resztki takiego skoroszytu. To, co się dało odzyskać i zachować przepisałem. Może komuś się przyda :)
Plan napraw MD Oleśnica.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
Elbląg. Prace rozbiórkowe bocznicy przebiegającej przez centrum miasta.
1654344833826.png

Foto z fb, brak podanego autora i czasu wykonanego zdjęcia.
Wg mnie to lata 70-te u.w. Ty45 wg mnie jest z MD Iłowo.Bardzo cenne zdjęcie tamtego czasu i miejsca.

Fragment owej bocznicy Zamech-owskiej.
1654345847457.png

Foto z fb, autor zdjęcia Czesław Misiuk, lata 70-te u.w.

1654346878496.png

Foto z fb, autor i czas wykonania zdjęcia nieznany
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.392 463 29
Ty45 wg mnie jest z MD Iłowo.
A skąd przypuszczenie, że parowóz jest z MD Iłowo? MD Malbork też miał Ty45, z pewnością w pierwszych latach 80. XX wieku, a chyba także i wcześniej.
Foto z fb, autor i czas wykonania zdjęcia nieznany
Sądząc po starych oznaczeniach węglarek, to najpóźniej druga połowa lat 60. XX wieku.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.138 120 0
Tak. W latach 70. bardzo często spotykało się składy, w których do stosunkowo nowoczesnych dwójek dołączano starszą jedynkę, często właśnie przedwojenną, budowy polskiej ("szczupak") lub niemieckiej (tu była większa gama typów). Takie wagony dołączano zarówno do składów, zestawionych z wagonów 120A (i starszych, np. "ryflaków"), ...
Tak było. Pociągi "regionalne" na Hel to było SM/SP42 + 120A + 1 klasa starego typu + ryflak. Jeździło się takimi z wczasów wagonowych w Jastarni do Helu, bo drogą nie można było (była na półwyspie jednostka wojskowa i przejazd drogą był możliwy tylko dla wojska, mieszkańcow i zaopatrzenia). Raz jedyny udało się mi przejechać ryflakiem 1 klasy na tej linii... :)
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
171 11 1
Można było również autobusami PKS, przy czym na początku terenu wojskowego do autobusu wsiadali żołnierze WOP i wszystkim sprawdzali dokumenty (obcokrajowców nie wpuszczali dalej). Kilka razy tak jeździłem końcem lat 60-tych. Kierowcy nie wolno było się zatrzymywać aż do samego Helu.
 

Podobne wątki