• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.404 28 2
Kilka zdjęć z mojego archiwum. Dostałem je kiedyś od emerytowanego pracownika MD Karsznice (czy jak się toto zwało). Autor niestety nieznany. I tak:
Pt47-13, na tabliczce stoi: "W czynie produkcyjnym dla uczczenia 27 rocznicy powstania P.R.L. i Dnia Kolejarza załoga MD Karsznice wykonała naprawę...Pt47-13".
PRL swoje 27 urodziny obchodziła w 1972 roku, druga niedziela września to 10. Stąd można przyjąć, że zdjęcie powstało 10.09.1972r.:
Zobacz załącznik 439788

"Odbiór Pt47-145", data nieznana, ale można odczytać Dyr. Szczecin, Par. Szczecin:
Zobacz załącznik 439789

Zobacz załącznik 439790
Ciekawe, bo myślałem, że naprawy okresowe realizowała głównie ZNTK Bydgoszcz, a tu proszę! Pt47 w Karsznicach.
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
Dziś taki wypadek ze stacji Kędzierzyn Koźle z dnia 27.09.1972 roku. Co do maszyn opisanych w zdarzeniu mogę dodać dzięki informacjom od Jarosława Szczuryk, że Ol49-90 należała wtedy do MD Kłodzko, a skreślona ze stanu 11.04.1992 i obecnie w Pyskowicach. Ty2-806 wtedy MD Opole Główne, skreślony ze stanu w dniu 08.07.1991 roku. Ty37-4 MD Kędzierzyn Koźle, skreślony 31.07.1973 a Ty37-5 również MD Kędzierzyn Koźle a skreślony 18.12.1975 roku. Miłego czytania:
20200512_00001_001.jpg
20200512_00001_002.jpg
20200512_00001_003.jpg
20200512_00001_004.jpg
20200512_00001_005.jpg
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
Tam jest o wiele więcej maszyn związanych z PKP, choć zdjęcie bodajże tej TKi3 było w którymś numerze Kolei małych i dużych w artykule dedykowanym tej serii.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0
Oczywiście, sporo jest zdjęć naszych parowozów z czasów okupacji (np. Tr12 pod Kurskiem)

bajdelej - w linku się machnąłem dąłem ebay.com a stosowniejsze byłoby ebay.de lub ebay.at.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Mam pytanko.....

Z reguły w latach 80-tych XX w. tabor elektryczny czy spalinowy wyposażony był już w łączność radiotelefoniczną (anteny na dachach lokomotyw). Jak ta sprawa wyglądała w przypadku trakcji parowej? Czy parowozy w latach 80-tych były wyposażane w łączność radiotelefoniczną? Parowozy pod zarządem PKP jeździły jeszcze na początku lat 90-tych. Do końca eksploatacji trakcji parowej nie stosowano tam radiotelefonów czy jednak były na tej trakcji używane?

Nigdzie na ten temat niczego nie znalazłem, stąd zapytanie tutaj.
 
Reakcje
3.349 16 0
Z reguły w latach 80-tych XX w. tabor elektryczny czy spalinowy wyposażony był już w łączność radiotelefoniczną (anteny na dachach lokomotyw).
Wydaje mi się, że regułą w latach 80-tych było dopiero doposażanie lokomotyw w radiotelefony. Owszem np. 303E miały już je montowane fabrycznie, ale np. w SU46, fabrycznie zamontowano je dopiero w dwóch ostatnich egzemplarzach 053 i 054. Jak było z parowozami nie wiem. Ale wydaje mi się, że priorytetem w latach 80-tych było doposażenie w nie spalinowozów i elektrowozów. Trakcja parowa "spisana na straty" pod koniec lat 80-tych (jak wiemy, planowano zrezygnować z niej już wcześniej) na masową skalę zapewne nie doczekała się radiotelefonów. Ale tak jak napisałem wyżej, nie wiem tego na pewno.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
W 1983 roku widziałem parowóz serii Ty2(numeru nie pamiętam)wyposażony w radiotelefon. Pracował on na manewrach na stacji Poznań Główny.
Parowozy pracujące na manewrach, zwłaszcza na stacjach rozrządowych, wyposażano w radiotelefony już na początku lat 1970., ale wszystkich lokomotyw nigdy nie wyposażono w radiołączność. Nie mam bliższych informacji na ten temat.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
Parowozy pracujące na manewrach, zwłaszcza na stacjach rozrządowych, wyposażano w radiotelefony już na początku lat 1970., ale wszystkich lokomotyw nigdy nie wyposażono w radiołączność. Nie mam bliższych informacji na ten temat.
Ciekawostką było zamontowanie w tym parowozie dodatkowgo głośnika nad skrzynka rozdzielcza instalacji elektrycznej. Blok manipulatora był przy stanowisku maszynisty a reszta radiotelefonu znajdowała się na tylnej ścianie budki.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
ale np. w SU46, fabrycznie zamontowano je dopiero w dwóch ostatnich egzemplarzach 053 i 054.
Jesteś pewien? Jak więc wytłumaczyć obecność anteny na dachu SU46-039 od PIKO? (model przedstawiający wersję fabryczną).... PIKO zrobiło błąd odwzorowując antenę na dachu tego modelu? (nie twierdzę, że nie).
A co do łączności radiotelefonicznej na parowozach - dzięki wszystkim za odzew. Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.349 16 0
Kiedyś o radiotelefonie na SU46 było kilka wpisów w temacie dotyczącym tej konkretnej serii lokomotyw. Odsyłam do wpisu tam zamieszczonego #286 opartego na informacjach z książki Marka Ćwikły i Pawła Terczyńskiego "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP serii: SP45, SU46 , SP47".

Co ciekawe, wówczas, w dalszej dyskusji mowa była o planowanym wznowieniu książki (wraz z uaktualnieniami), dziś chyba wszyscy wiedzą, że nowa wersja (licząca 330 stron, pierwsze wydanie miało 214 stron) jest już dostępna na rynku od ubiegłego roku. W obu wydaniach jest fotografia SU46-039 wykonana latem 1977 gdzie na dachu kabiny B nie widać anteny radiotelefonu, który jest w modelu PIKO. Dodam może, że wspomniane zdjęcie SU46-039 w pierwszym wydaniu jest w większym formacie, a jest ono dostępne także w sieci w reklamie SU46-039 PIKO (autor H. Kniat, OBRPS).
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=1&vw_name=download&vw_id=23310
Można sobie je powiększyć (tylko tak na co najmniej 200% :)) i sprawdzić, czy jest tam antena czy nie.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
W obu wydaniach jest fotografia SU46-039 wykonana latem 1977 gdzie na dachu kabiny B nie widać anteny radiotelefonu, który jest w modelu PIKO. Dodam może, że wspomniane zdjęcie SU46-039 w pierwszym wydaniu jest w większym formacie, a jest ono dostępne także w sieci w reklamie SU46-039 PIKO (autor H. Kniat, OBRPS).
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=1&vw_name=download&vw_id=23310
Można sobie je powiększyć (tylko tak na co najmniej 200% :)) i sprawdzić, czy jest tam antena czy nie.
No proszę. Wygląda na to, że w tym malowaniu (fabrycznym) w modelu PIKO obecność anteny to błąd. W takim razie model stanowi dobrą bazę do nakładania na niego kolejnych rewizji.... (lokomotywa ta w MD Poznań była aż do listopada 1990 r.). :) Dzięki za info.

PS. Może moderator przeniósłby kilka wpisów dot. SU46 do odpowiedniego działu o modelu PIKO? Bo się jakoś dyskusja tu rozwinęła "nie w tą stronę".
 

michal-c74

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
Ok1-230 na stacji Zatom Stary ( 15.07.1978r. ) na linii nr. 368 ( Szamotuły - Międzychód ).
Zdjęcia otrzymałem od Pana Tadeusza Suchorolskiego i mam jego zgodę na publikację.
Miłego oglądania.
Ok1-230, Zatom 15.07.1978, fot.T.Suchorolski, str.prawa.jpg
Ok1-230, Zatom 15.07.1978, fot.T.Suchorolski.jpg
 

Podobne wątki