• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
moglibyście mi pomóc znaleść fotografie pociągu ciągniętego przez
BR 01 bądż BR 01.5 w składzie polskie Y-greki :cool: nie muszą być to koniecznie
zdjęcia wykonane na terenie polski ....
Polecam książkę Eisenbahn-Kurier "Internationale Schnellzüge in der DDR" tam są fotki np. z linii Szczecin-Berlin oraz Y-greki PKP w pociągu Warszawa-Hoek na terenie Berlina Zachodniego.
W Szczecinie sam widziałem Einheitslok BR01.0 (01.2) oraz węglowe Reko BR01.5 (01.15) z Bw. Ostbahnhof z pociągami Gedania oraz Szczecin-Berlin, które były zestawiane przez PKP.
Jeszcze w czasach BR118-DR (1979/1980) zdarzała się wyjątkowo berlińska BR01.5
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
moglibyście mi pomóc znaleść fotografie pociągu ciągniętego przez
BR 01 bądż BR 01.5 w składzie polskie Y-greki :cool: nie muszą być to koniecznie
zdjęcia wykonane na terenie polski ....
Może jednak na terenie Polski, lub nie na terenie Polski...
Było na forum takie zdjęcie "Ost-Westa" w Berlinie z parowozem DR (ale nie pamiętam, czy 01 czy 03) polskimi Y w składzie, ale nie pamiętam gdzie. Musi sobie Kolega Pawelec sam poszukać.
 

kriswier

Nowy użytkownik
Reakcje
18 0 0
Witam.
Mam nadzieję, że to właściwy wątek :)
Będąc ostatnio w skansenie w Chabówce i oglądając Pt31-64 zauważyłem, że nr fabryczny na tabliczkach tego parowozu to 699/1938.
We wszelkich publikacjach parowóz ten występuje pod numerem 721/1938. Czyżby podczas odbudowy do celów muzealnych odtworzono tabliczki fabryczne z błędnym numerem? A może jest inne wytłumaczenie?...…. Pozdrawiam
 

Załączniki

Reakcje
3.345 16 0
Będąc ostatnio w skansenie w Chabówce i oglądając Pt31-64 zauważyłem, że nr fabryczny na tabliczkach tego parowozu to 699/1938.
We wszelkich publikacjach parowóz ten występuje pod numerem 721/1938. Czyżby podczas odbudowy do celów muzealnych odtworzono tabliczki fabryczne z błędnym numerem? A może jest inne wytłumaczenie?...…. Pozdrawiam
Trochę to zagmatwane, ale parowóz wystawiony w Chabówce ma "przedstawiać" przedwojenny Pt31-64 czyli właśnie 699/1938 (stąd oprócz takich tabliczek, orzeł na budce ma koronę). Tylko, że oryginalna Pt31-64 służąca w Dyrekcji Radomskiej, trafiła w 1939 na wschód i zakończyła swój żywot w 1966 r. na kolejach ZSRR (jako Пт31-64).

Pt31-64 w Chabówce to fizycznie przedwojenna Pt31-76, stąd nr 721/1938 (przybyła na PKP-B w dniu 11 września 1955 r. z Dresden Fr. i przenumerowana na Pt31-64). Nie wiem tylko czemu taki "dualizm" pojawia się na samym eksponacie i w jego opisie. Bo słusznie Kolega zauważył tabliczki (fikcyjne w stosunku do powojennego Pt31-64) "mówią" jedno, a opis (stan faktyczny) drugie. Poniżej zdjęcie tabliczek na budce oraz opisu eksponatu:

Pt31-64 w Chabówce. Lato 2019 (1). Tabliczki na budce..jpg


Pt31-64 w Chabówce. Lato 2019 (2). Opis eksponatu..jpg


Może warto też dodać, aby bardziej zagmatwać sprawę ;), że stojący w Chabówce przy Pt31-64 tender, nosi oznaczenie 32D29-37, a według dostępnych źródeł jeździła z nim (do 1974 r.) Pt31-24 (przedwojenna Pt31-34), a do eksponowanej Pt31-64 były przypisane tendry 32D29-79 oraz 32D29-12 (od 1976 r.). Zapewne 32D29-37 doczepiono do Pt31-64 po odbudowie w ZNTK Bydgoszcz (ukończonej we wrześniu 1984 r.) kiedy parowóz przekazano z Bydgoszczy do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
 
Ostatnio edytowane:

kriswier

Nowy użytkownik
Reakcje
18 0 0
Trochę to zagmatwane, ale parowóz wystawiony w Chabówce ma "przedstawiać" przedwojenny Pt31-64 czyli właśnie 699/1938 (stąd oprócz takich tabliczek, orzeł na budce ma koronę). Tylko, że oryginalna Pt31-64 służąca w Dyrekcji Radomskiej, trafiła w 1939 na wschód i zakończyła swój żywot w 1966 r. na kolejach ZSRR (jako Пт31-64).

Pt31-64 w Chabówce to fizycznie przedwojenna Pt31-76, stąd nr 721/1938 (przybyła na PKP-B w dniu 11 września 1955 r. z Dresden Fr. i przenumerowana na Pt31-64). Nie wiem tylko czemu taki "dualizm" pojawia się na samym eksponacie i w jego opisie. Bo słusznie Kolega zauważył tabliczki (fikcyjne w stosunku do powojennego Pt31-64) "mówią" jedno, a opis (stan faktyczny) drugie. Poniżej zdjęcie tabliczek na budce oraz opisu eksponatu:

Zobacz załącznik 709309

Zobacz załącznik 709311

Może warto też dodać, aby bardziej zagmatwać sprawę ;), że stojący w Chabówce przy Pt31-64 tender, nosi oznaczenie 32D29-37, a według dostępnych źródeł jeździła z nim (do 1974 r.) Pt31-24 (przedwojenna Pt31-34), a do eksponowanej Pt31-64 były przypisane tendry 32D29-79 oraz 32D29-12 (od 1976 r.). Zapewne 32D29-37 doczepiono do Pt31-64 po odbudowie w ZNTK Bydgoszcz (ukończonej we wrześniu 1984 r.) kiedy parowóz przekazano z Bydgoszczy do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Witam.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, ogólnie taka nieścisłość to szczegół. Całe szczęście, że zachowano ten parowóz, jest przepiękny i jedyny taki :)
Pozdrawiam
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Trochę to zagmatwane, ale parowóz wystawiony w Chabówce ma "przedstawiać" przedwojenny Pt31-64 czyli właśnie 699/1938 (stąd oprócz takich tabliczek, orzeł na budce ma koronę). Tylko, że oryginalna Pt31-64 służąca w Dyrekcji Radomskiej, trafiła w 1939 na wschód i zakończyła swój żywot w 1966 r. na kolejach ZSRR (jako Пт31-64).

Pt31-64 w Chabówce to fizycznie przedwojenna Pt31-76, stąd nr 721/1938 (przybyła na PKP-B w dniu 11 września 1955 r. z Dresden Fr. i przenumerowana na Pt31-64). Nie wiem tylko czemu taki "dualizm" pojawia się na samym eksponacie i w jego opisie. Bo słusznie Kolega zauważył tabliczki (fikcyjne w stosunku do powojennego Pt31-64) "mówią" jedno, a opis (stan faktyczny) drugie. Poniżej zdjęcie tabliczek na budce oraz opisu eksponatu:

Może warto też dodać, aby bardziej zagmatwać sprawę ;), że stojący w Chabówce przy Pt31-64 tender, nosi oznaczenie 32D29-37, a według dostępnych źródeł jeździła z nim (do 1974 r.) Pt31-24 (przedwojenna Pt31-34), a do eksponowanej Pt31-64 były przypisane tendry 32D29-79 oraz 32D29-12 (od 1976 r.). Zapewne 32D29-37 doczepiono do Pt31-64 po odbudowie w ZNTK Bydgoszcz (ukończonej we wrześniu 1984 r.) kiedy parowóz przekazano z Bydgoszczy do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Czyli niestety z Chabówce są tacy znawcy albo wciskacze kitu. Po najmniejszej linii oporu - do powojennego numeru dodać przedwojenną tabliczkę. Albo wagon towarowy z przedwojennym oznakowaniem pomalować na szaro. Ale najsmutniejsze jest to, że przedwojenne szczupaki, które powinny być oczkiem w głowie skansenu, dalej czekają na Płaszowie aż je jacyś bezdomni lub inna "okoliczna ludność" podpali, tak jak belga K1. I skansen pozbędzie się problemu, jaki na nim ciąży od około 25 lat.
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
Kolego Przemysławie !
Na PKP(A) był jeden Od102 skasowany na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych (ex WüStB 1538).
DRG skasowało serie z początkiem lat 30-tych (BR 13.16 i 13.17).
Żaden egzemplarz pierwotnej serii AD i ADh nie przetrwał II WŚ. Oznacza to że PKP(B) nie mogło posiadać ponownie tego typu parowozu jako seria Od102.
Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
534 1 0
Pt31-32, jeden z 12 parowozów tej serii zbudowanych w Chrzanowie już po przejęciu przez Niemców, na zdjęciu z jesieni 1940 oznaczony jako 39 1008p z przydziałem do dyrekcji Oppeln. Foto - ModellEisenBahner 4/2020

Pt31 an die Reichsbahn 39 1008p.jpg
 

Podobne wątki