Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Gdy obejrzałem film, niemal od razu przyszło mi do głowy właśnie to, o czym piszesz. Z tym że fachowo, element ten nazywa się zespołem żniwnym kombajnu, ale chyba wszyscy rolnicy (i nie tylko) znają go pod nazwą heder. Pasują nawet te dwa, małe, szeroko rozstawione kółeczka po jednej stronie, które są nieodzownym elementem wózka do transportu hedera. Z góry też napiszę, że zespoły żniwne ówcześnie produkowanych w Polsce kombajnów BIZON, ułożone na wózku transportowym wyglądały nieco inaczej, niż na filmiku... ale może to tylko złudzenie, bo tu mogą być dodatkowe zabezpieczenia, obudowa, przednie kółka itp. stosowane np. podczas transportu koleją. Mogą to być też hedery od całkiem innego modelu kombajnu (np. importowanego), w dodatku nie koniecznie do zboża.
Wg. Mnie zdecydowanie nie jest to zespół zniwny. To co jeden z kolegow nazwał wirnikiem to motowidła/motowidły i po co miały by być aż tak podniesione i pochylone? Element ten jest podnoszony względem całego zespołu żniwnego Ale nie ma poziomej regulacji "na boki".
Wg. Mnie zdecydowanie nie jest to zespół zniwny. To co jeden z kolegow nazwał wirnikiem to motowidła/motowidły i po co miały by być aż tak podniesione i pochylone? Element ten jest podnoszony względem całego zespołu żniwnego Ale nie ma poziomej regulacji "na boki".
Według Wikipedi.....o ile mozna ufać .... była to hybryda składająca sie z podwozia Ok22 i kotła Tr203 , wyprodukowana ? w ilości 2 egzemplarzy . Z kąd wiec zdjęcie z rzekomym numerem 3 ?? Jak to wyjaśnić ?
Według Wikipedi.....o ile mozna ufać .... była to hybryda składająca sie z podwozia Ok22 i kotła Tr203 , wyprodukowana ? w ilości 2 egzemplarzy . Z kąd wiec zdjęcie z rzekomym numerem 3 ?? Jak to wyjaśnić ?
Moim zdaniem na parowozie widać 3, który był zbudowany 1959 r
Krótki cytat z http://www.kolej.krb.com.pl/lok/ok55-3/ok55-3.htm
Seria Ok55 obejmuje dwa parowozy, nr 1 i 2, oznaczone początkowo jako seria Ok203 oraz parowóz nr 3, mający nowe podwozie, łożyska toczne, podgrzewacz powietrza i zwiększony przegrzew pary.
Szczególy te omawia artykuł p.Pawła Terczyńskiego pochodzący z Młodego Technika 10/1988:
No i właśnie ten trzeci jest ukazany na powyższym zdjęciu. Jak się dobrze przyjrzeć, to widać przedni wózek z łożyskami tocznymi zewnętrznymi (jak w parowozach amerykańskich). Widać też łożyska toczne wiązarów.
Temat stary ,a wy wciąż na nowo odkrywacie dawno odkryte ,co do konstrukcji podwozie było z Ok22 ,a kocioł był nowy o ile pamiętam to wykonany ZNTK Wrocław ,była to trzecia najbardziej zaawansowana wersja ,łożyska toczne ,podgrzewacz . Niestety nie podjęto decyzji o produkcji seryjnej , gdyby się tak stało byłby to najnowocześniejszy parowóz na PKP ,a tak po paru latach został skasowany(e).
Mnie zawsze interesowała Parada z Okazji 150 lecia kolei na ziemiach Polskich Mianowicie ma ktoś listę wszystkich parowozów i maszyn uczęstniczących w:
PARADZIE WARSZAWA GŁÓWNA 1995 ??? Tutaj przedstawiam wam: Tki3 87 Warszawa 16.06.95
https://flic.kr/p/dcWg4LTutaj parowozy w ruchu planowym:
Pt47-2 Poznan 22.05.76
Żródło: https://www.flickr.com
Po pierwsze, proszę nie nadużywać pogrubionej czcionki, bo bardzo źle czyta się takie teksty. Ta sama uwaga dotyczy też wpisów innego, znanego kolegi, ale na niego chyba nie ma siły . Po drugie, proszę nie wklejać obcych zdjęć tak sobie, bez specjalnej przyczyny, wystarczy podać link do strony, na której takie fotki można obejrzeć. Po trzecie, spróbuję znaleźć listę parowozów, uczestniczących w paradzie na 150-lecie kolei w 1995 roku, ale nie obiecuję, że znajdę. Byłem na tej paradzie i fotografowałem kolejno wszystkie przejeżdżające parowozy, więc może uda mi się odtworzyć taką listę nawet, jeśli nie znajdę drukowanego wykazu. Ale to musi potrwać...
Po drugie, proszę nie wklejać obcych zdjęć tak sobie, bez specjalnej przyczyny, wystarczy podać link do strony, na której takie fotki można obejrzeć. .
Jeśli mógłbym prosić, to prosiłbym jednak o odrobinę litości
Te zdjęcia są przepięknę i moim zdaniem warto je "rozmnażać" po forach (ku pamięci), no chyba, ze tu wchodzą jakieś nieprzyjemności z nieprzestrzegania praw autorskich (?)
No, akurat z tym byłoby trudno, bo na Głównym była sieć trakcyjna 3000 V, a nie 600 V, jak wtedy na WKD i do jakiego był dostosowany wagon EN80. Ja nie pamiętam wagonu WKD na paradzie.
Jeśli mógłbym prosić, to prosiłbym jednak o odrobinę litości
Te zdjęcia są przepięknę i moim zdaniem warto je "rozmnażać" po forach (ku pamięci), no chyba, ze tu wchodzą jakieś nieprzyjemności z nieprzestrzegania praw autorskich (?)
Właśnie o prawa autorskie chodzi. Staramy się unikać wstawiania obcych zdjęć bez wyraźnej potrzeby, ot tak, tylko dlatego, że są ładne. Takich zdjęć jest tysiące, jeśli chcemy o nich przekazać informację innym, wystarczy podać link do strony.
Jeżeli w ogóle był, to mógł być tylko wystawiony nieczynny, ale ja tego nie pamiętam. Jeszcze nie przeglądałem swoich zdjęć z tej parady, ale spróbuję to zrobić wkrótce.