• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Wojtek S

Nowy użytkownik
Chciałbym zwrócić uwagę na parę cennych szczegółów tego zdjęcia:
1. Zdjęcie wykonano na nieistniejącej stacji Toruń Zachodni (dawniej Toruń Szkolna) na linii kolejowej do Czarnowa (też już nieistniejącej)
2. Na drugim planie nowo wybudowany hotel asystencki UMK (budynek istnieje do dziś)
3. Za hotelem widoczne rogatki przejazdu przez ul. Św. Józefa
4. "Dwója" jest opalana mazutem
 

Zbyszek

Zajebistość roku
Chciałbym zwrócić uwagę na parę cennych szczegółów tego zdjęcia:
1. Zdjęcie wykonano na nieistniejącej stacji Toruń Zachodni (dawniej Toruń Szkolna) na linii kolejowej do Czarnowa (też już nieistniejącej)
2. Na drugim planie nowo wybudowany hotel asystencki UMK (budynek istnieje do dziś)
3. Za hotelem widoczne rogatki przejazdu przez ul. Św. Józefa
4. "Dwója" jest opalana mazutem
Zdjęcie bardzo klimatyczne, np. klimat ''kleinbahnu''- króciutki peron, słupy telegraficzne-różne poprzeczki, podręczny skład szyn.
Brankard posiadał kiedyś budkę- szeroko rozstawione słupki na ścianie czołowej. Nie orientujesz się Wojtku z jakiej był stacji?
 
TAK
To jedna z nielicznych "Uszatek" która cały swój "żywot" spędziła w jednej jednostce.
Rok produkcji 1955
Od 01.10. 1955 MD Nowy Sącz
1986 MDp Stróze
1990 MD Nowy Sącz
07.06.1991 -skreślony z inwentarza
1992 - skasowana MD Nowy Sącz

Pozdrawiam
 
Jaki parowóz TKh1 mógł pracować na bocznice w Czatkowicach w dyrekcji DOKP Kraków w latach 70.XX wieku?
Trochę trudne pytanie zadałeś kolego :niepewny: Gdybym był złośliwy napisałbym każdy ale nie w tym rzecz . ;)
Nie każdy wie i chce mu się szukać gdzie się znajduje ta bocznica Czatkowice.
Napisz chociaż gdzie to jest w pobliżu jakiego miasta gdzie była parowozownia/lokomotywownia wówczas łatwiej będzie można zlokalizować interesujący Ciebie parowóz:)
 
Jeżeli byłby to parowóz to może z MD Trzebinia. ( o ile takie tam były na stanie )
Dla serii TKh1 niestety jest mało - właściwie w ogóle nie ma zapisów odnośnie ich stacjonowania :( choć było ich tylko 23 szt.
Wyszczególnione są tylko parowozy z przydziałem do MD Toruń które notabene skreślono z inwentarza w latach 1966-67.
Więc te nie pasują do poszukiwanych.
Przykro ale nie będę mógł tutaj pomóc :(
Oj przydała by się tutaj wypowiedź (znajomość tematu) kolegów Jarząbka , lub Prezesa TS. :niepewny:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ja też nie mam danych na temat parowozów tej serii, ale osobiście wątpię, żeby w latach 1970. jakiś TKh1 był jeszcze eksploatowany przez PKP. O ile na tej bocznicy był jeszcze parowóz tej serii, to stawiałbym na prywatny, tej firmy, nie PKP. Oczywiście mógł to być parowóz przekazany kiedyś przez PKP, ale mogła to również być lokomotywa, która nigdy nie była własnością PKP. To wszystko przy założeniu, że to rzeczywiście był TKh1, a nie np. jakiś podobny z wyglądu parowóz budowy austriackiej.
 
Trochę trudne pytanie zadałeś kolego :niepewny: Gdybym był złośliwy napisałbym każdy ale nie w tym rzecz . ;)
Nie każdy wie i chce mu się szukać gdzie się znajduje ta bocznica Czatkowice.
Napisz chociaż gdzie to jest w pobliżu jakiego miasta gdzie była parowozownia/lokomotywownia wówczas łatwiej będzie można zlokalizować interesujący Ciebie parowóz:)
Takie info dostałem od znajomego bo pytałem o parowozy pracujące w okolicach stacji PKP Krzeszowice. Nie uzyskałem numerów parowozów stacjonujących w latach 60-70.XX wieku W MD Trzebinia.
Ja też nie mam danych na temat parowozów tej serii, ale osobiście wątpię, żeby w latach 1970. jakiś TKh1 był jeszcze eksploatowany przez PKP. O ile na tej bocznicy był jeszcze parowóz tej serii, to stawiałbym na prywatny, tej firmy, nie PKP. Oczywiście mógł to być parowóz przekazany kiedyś przez PKP, ale mogła to również być lokomotywa, która nigdy nie była własnością PKP. To wszystko przy założeniu, że to rzeczywiście był TKh1, a nie np. jakiś podobny z wyglądu parowóz budowy austriackiej.
Też tak myślałem i dalej drąże temat parowozów które mogły obsługiwać okoliczne bocznice kolejowe wychodzące że stacji Krzeszowice. Wiem na 100 % że do Czatkowic dojeżdżały parowozy Ty2/Ty42, mam tylko pytanie które to mogły być numery?
 

Podobne wątki