• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Prezes TS

Expert
Ekspert
To w takim razie nie Czesi, a jacyś opisujący z czerwoną gwiazdką na czapce popełnili tą gafę. Być może o jeden stakanczik było za dużo i potem tak wyszło.
 

xxx

Znany użytkownik
Dla mnie ciekawe są kolegów opinie i fakty ale........czasami czytałem o tym, że w czasie wojennej eksploatacji z racji wojennych oszczędności materiałowych stosowano wiatrownicę tylko od strony maszynisty/mechanika, czy to zdjęcie może być tego przykładem?
 

xxx

Znany użytkownik
Doczytałem o tym w książce o Ty2 gdzie jest wzmianka o wiatrownicy tylko po stronie maszynisty, podobnie jak o wiatrownicach z drewna i tutaj było zamieszczone zdjęcie takiego rozwiązania. Byłem ciekawy czy to może być właśnie taki przykład na zdjęciu, tym bardziej, że po drugiej strony dymnicy nie ma śladu wyraźnego stelażu/mocowania. Oczywiście te rozwiązania były dla czasu wojennego.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Widziałem zdjęcia par. serii 52 bez odchylaczy a także z różnymi odchylaczami (typowymi z blachy, drewnianymi dwojga rodzaju, blaszanymi tylko przy samym kominie) ale zawsze w parze, oczywiście mam na myśli tylko wojenny okres eksploatacji serii 52.
 

xxx

Znany użytkownik
Widziałem zdjęcia par. serii 52 bez odchylaczy a także z różnymi odchylaczami (typowymi z blachy, drewnianymi dwojga rodzaju, blaszanymi tylko przy samym kominie) ale zawsze w parze, oczywiście mam na myśli tylko wojenny okres eksploatacji serii 52.
Dokładnie ja też widziałem w/w odchylacze ale to zdjęcie przypomniało mi tekst czytany kilka lat temu w Monografii o Ty2. Pomyślałem, że to zdjęcie być może jest pierwszym przykładem gdzie opis jaki zamieszczam na zdjęciu (str. 32) jest w formie widocznej. Także okres wczesny po zakończeniu działań wojennych w wypadku tego zdjęcia skusił mnie do takiej tezy, pewnie zupełnie błędnej. Co dla mnie ciekawe autorzy napisali "często" a jakoś BR52 z takim układem pojedynczej wiatrownicy na zdjęcia z okresu wojny nie jest mi znany. Oczywiście to nie jest BR52 ale jako, że także typ wojenny to pomyślałem, że jest to sposób montażu wspólny dla tych serii.
Też zupełnie niepotrzebnie ruszyłem temat.

HPIM0004.JPG
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
Stacja kolejowa Świeradów Zdrój, widoczny parowóz Ok1 - 359, prawdopodobnie z okazji przejazdu specjalnego dla niemieckich miłośników kolei.
grudzień 1983

FB_IMG_1557293764656.jpg


źrodło facebook, Tadeusz Ozga.
 
Dziękuję,
Na fotografii, do której link wkleiłem wydaje mi się, że widnieje napis:
Dyr. Kraków
Czy w drugiej "linijce" jest MD Chabówka, czy raczej Par. Chabówka czy może Lok. Chabówka?
 

Podobne wątki