• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Zacznę może od końca,

W końcu kolega Jarząbek wie lepiej, że.... jak by to ująć..... tu już jest wszystko.
Otóż Kolega Jarząbek, wie bardzo dużo i do tego niejednokrotnie dużo, dużo lepiej niż to, co jest tu na tym forum w wielu wątkach napisane.
Nic tylko czytać, przyswajać i uczyć się tego, co wpisuje a nie puszyć się, że ktoś wie lepiej.
W ostateczności chodzi przecież o zdobywanie wiedzy, prostownie nieścisłości i dowiadywanie się czegoś nowego.
Po to jest wpisywanie na forum nowości i wymiana wiedzy, chyba, że ja się tu mylę . . .
Od kilku lat jestem na tym forum i pomimo swego doświadczenia w temacie kolei sam chłonę z tego forum wiedzę i dowiaduję się o tym o czym do tej pory nie wiedziałem. Czytając wpisy w różnych wątkach mniemam, że wielu z tu piszących jest jeszcze w młodym wieku i niestety bardzo wiele do tej pory nie poznali, nie widzieli i niestety już tego nigdy nie zobaczą. Po prostu tego już nie ma.
Skąd więc mają czerpać wiedzę ?
Oczywiście z książek, internetu i temu podobnych, np.forum.
Ale nie tylko !
Ja poszukując wiedzy w temacie kolei od dawna starałem się takową zdobywać z relacji od osób starszych, które posiadają wiedzę o kolei. które osobiście widziały dawną kolej i mogą opowiedzieć o tym, o czym nigdzie się nie przeczyta. Taką formę zdobywania wiedzy polecam zawsze młodszym miłośnikom kolei. Niestety, niejednokrotnie spotykam się z ignorowaniem tej rady i "olewaniem" tego co takie osoby posiadają.
Są nawet tacy, którzy twierdzą, że w danym temacie wiedzą już wszystko !
Na pytanie o konkretne podane im przykłady robią wielkie oczy i ze zdziwieniem stwierdzają: "a o tym to nie słyszałem" . . .
Na jednym z forum, gdzie widzę kompletny brak wiedzy w wybranym temacie, chciałem zaistnieć i podzielić się tam swą wiedzą i zebranymi materiałami, lecz zostałem potraktowany przez wszystkowiedzących i chyba samego administratora stwierdzeniem:
- "średnio mnie interesuje co pan widział" . . .
Co byś na to Kolego J1874HO powiedział ?

Więc niechaj się stanie po jego myśli
To nie są "jego myśli", lecz jest to fakt i swój błąd należałoby dostrzec, chyba że chcesz tworzyć nową historię według własnego punktu widzenia.

A czemuż to ?
Nie chcesz już dzielić się z innymi i czy chcesz przyłączyć do tak krytykowanej zasady chomikowania ?

To tak jak powyżej napisałem o tych, którym wydaje się, że wiedzą wszystko - tu też nie ma wszystkiego,
a nawet więcej - nigdy tu nie będzie wszystkiego.

A to co jest, jast już i z tego należy korzystać, ale . . . tu znowu moja osobista uwaga, ale to wymaga odrobinę wysiłku, którego niestety nie wszystkim się chce wykonać . . . lepiej niech inni podadzą "na tacy".
Pisałem też o tym, że nie jest łatwo przebrnąć przez tysiące wątków i wiele więcej wpisów, ale się opłaca.
Zaraz pojawiły się odpowiedzi o trudnościach ze znalezieniem tego i owego . . .
Ja jakoś takowych nie mam, otwieram dany wątek i przeglądam cały, co zajmuje mi niestety nieraz kilka dni, ale warto.

Chociażby Kolego po to, by nie wstawiać tych samych zdjęć, co nazywane jest nieraz "odkrywaniem Ameryki",
- bądź forumowo: "odgrzewaniem kotleta" !

Nie piszę tego wszystkiego dla dopieczenia Tobie, ale dla wyjaśnienia.
Czytając wpisy na tym forum sam napotkasz takie przykłady i . . . może przypomnisz wtedy sobie moje słowa.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Ooooo, coś na uspokojenie by się przydało . . .
Zawsze i wszędzie tak reagujesz ? - to będziesz miał nielekko w życiu, a takie podejście niczego nie ułatwi.
Wszystko można ubrać w różne słowa, i Ty tutaj dobrałeś też akurat nie najlepsze.
Spójrz jednak na to chłodnym okiem . . . prawda jest taka, że na fejsbukach i np. Wikipedii, również i w Bazie kolejowej, wiele informacji jest po prostu błędnych . . . co gorsze, pisząc do nich - wcale tych błędów nie prostują.
 

Domremy

Użytkownik
Reakcje
81 3 4
Dziwne, ze nikt nie używa emotikonów w ocenie, a są takie jak: staroć i pisownia i to by może wystarczyło, choć zapewne pojawiłoby się pytanie dlaczego i znów dyskusja o niczym.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
No więc właśnie dlatego, żeby nie było pytań "dlaczego" uważam, że lepiej jest od razu napisać na czym polega błąd (ortografia i nieprawidłowa pisownia oznaczenia parowozu). A oceny negatywne zostają na koncie użytkownika.
 

Domremy

Użytkownik
Reakcje
81 3 4
Czyli na koncie powinny być tylko dobre oceny ? Doprowadziło to do tego, że każdy negatyw od razu kończył się pytaniem "dlaczego" , a następnie następuje najczęściej agresywna kontra zakończona oczywiście też negatywną oceną. Zresztą w omawianym ostatnim temacie zachwytów nie brakuje, czyli ten TKr był potrzebny, bo głos krytyki/ ale nie ocena/ był w sumie jeden.
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Czy w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych pociągi z . . . do . . . i z powrotem obsługiwane były przez parowozy . . .
Kolega Krzysztof zadaje cały szereg podobnych pytań, licząc na pamięć tych co widzieli lub mają jakąś wiedzę na ten temat.
Pamięć nie raz szwankuje, więc czy nie byłoby lepiej sięgnąć do urzędowych materiałów, gdzie jest podana planowa obsługa ?
Jedyne i najlepsze do tego informacje znajdują się w "Służbowych rozkładach jazdy" i tam dla wybranych lat można odnaleźć informacje która seria lokomotyw powinna obsługiwać dane pociągi na wybranych trasach.
Skany tych rozkładów przygotowuje i publikuje niezmordowany Kolega ksieżyc_nad_gieesem.
Jest on niezwykle uczynny i zapewne podpowie i pomoże w odnalezieniu dodatkowych informacji.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
-żle napisałem wyżej odnośnie autora fotosów z filmu "Zamech", powinno być : reżyseria Jerzy Jaraczewski a zdjęcia Wacław Florkowski
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
Ty246-3 w 1978 ,
sfotografowany ( autor zdjęcia nieznany mi ) w Pyskowicach w przedostatnim roku służby trakcji , następnie trafił (wraz z Ty246-2) jako kocioł grzewczy do KZZRiŁ w Zielonce i po kilku latach pracy grzewczej oba znalazły się na złomowisku w Pruszkowie
- na zdjęciu fragment parowozu to Ty246- 2 a tender ( częściowo już okrojony) jest od numeru właśnie trzeciego ( zdjęcie Kolegi Jacka C. Jaco)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
bo właśnie miałem pytać czy były Ok22 z wiatrownicami.
Dość

Te wiatrownice, to raczej późniejsza doróbka, fabrycznie Ok22 nie wychodziły z Chrzanowa z takowymi.
Na ilu parowozach Ok22 te wiatrownice dorobiono, tego nie wiem.
Dość znane jest jeszcze jedno zdjęcie innej maszyny tej serii posiadającej identyczne wiatrownice:

Ok22-127, jako 38 4571, Wwa, Parowozownia Kaliska.jpeg.jpg

Ok22-127, jako 38 4571, Wwa, Parowozownia Kaliska

Ta ma wiatrownice "przycięte" na górnych przednich narożnikach.
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Koledzy, muszę poprawić mój podpis pod zamieszczonym dwa posty wyżej zdjęciem:

Ok22-127, jako 38 4571, Wwa, Parowozownia Kaliska
Ten parowóz został sfotografowany na terenie Parowozowni Warszawa Wschodnia, a nie jak napisałem Kaliska.

Widoczna na zdjęciu wieża ciśnień, to oryginalna wieża stojąca przy byłych Warsztatach Kolei Warszawsko-Terespolskiej.
Niestety, została ona zburzona pod koniec okupacji II W.Ś.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Koledzy, muszę poprawić mój podpis pod zamieszczonym dwa posty wyżej zdjęciem:



Ten parowóz został sfotografowany na terenie Parowozowni Warszawa Wschodnia, a nie jak napisałem Kaliska.

Widoczna na zdjęciu wieża ciśnień, to oryginalna wieża stojąca przy byłych Warsztatach Kolei Warszawsko-Terespolskiej.
Niestety, została ona zburzona pod koniec okupacji II W.Ś.
To się nazywa: Rzetelność !
Pozdrawiam.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Ten parowóz został sfotografowany na terenie Parowozowni Warszawa Wschodnia, a nie jak napisałem Kaliska.
Widoczna na zdjęciu wieża ciśnień, to oryginalna wieża stojąca przy byłych Warsztatach Kolei Warszawsko-Terespolskiej.
Niestety, została ona zburzona pod koniec okupacji II W.Ś.
A ja jestem zmuszony powiedzieć, że pierwotna lokalizacja, czyli Warszawa Kaliska, w tamtym okresie czasu Bw Warschau West - była prawidłowa.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Moje wątpliwości rozwiały się po zajrzeniu do książki Panów M.Reimera i V.Kubitzkiego, gdzie mimo mniejszego formatu widać trochę więcej na zdjęciu, a mianowicie słup trakcji elektrycznej oraz bramkę na nasypie vis a vis MD Warszawa Wschodnia.
Warto zajrzeć do klasyki ... :)
 

Podobne wątki