• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Prawda i to dość powszechna. Parowozy używane jako stacjonarne grzejki zwykle mialy wydłużone kominy, nieraz bardziej niż na tym zdjęciu.
Tak myślałem (po kącie nachylenia komina w stosunku do parowozu). Nawiasem mówiąc... dziwnie to wygląda.
Zresztą - ten rurociąg "ciepła" wychodzący z góry i idący w lewo.... nie jest to "coś w tle" ale właśnie rurociąg posadowoiony w celu transportu ciepła do jakiegoś obiektu z tegoż właśnie parowozu.

Ciekawe czy tak zamontowane instalacje wymuszały demontaż z parowozu elementów które mogły by wprawić go w ruch (by ewentualnie instalacja nie odjechała :) )....
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
Tak myślałem (po kącie nachylenia komina w stosunku do parowozu). Nawiasem mówiąc... dziwnie to wygląda.
Zresztą - ten rurociąg "ciepła" wychodzący z góry i idący w lewo.... nie jest to "coś w tle" ale właśnie rurociąg posadowoiony w celu transportu ciepła do jakiegoś obiektu z tegoż właśnie parowozu.

Ciekawe czy tak zamontowane instalacje wymuszały demontaż z parowozu elementów które mogły by wprawić go w ruch (by ewentualnie instalacja nie odjechała :) )....
Wygląda na to, że jeszcze na początku lat 90-tych ubiegłego wieku funkcjonowały grzejki, które do nawęglania jeździły same:
https://tomi.holdys.pl/index2.php?gal=psmk04
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Parowozy z Głównej nie były wycofane z eksploatacji tylko w tym czasie dostarczały parę do budynków Dw. Głównego. Była to tzw praca poza pociągowa. Para dostarczana była do instalacji ogrzewczej przez zawór ogrzewania parowego. Innym rodzajem takiej pracy było np mycie wagonów. Swego czasu ta "dobra, sprawdzona" okaelka ze Wschodniej pracowała na myjce na Rozrządowej.
Natomiast parowozy wycofane z eksploatacji i przekazane do pracy jako kotły stałe zarówno w jednostkach PKP jak i w innych zakładach miały przebudowane instalacje.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Taka ciekawostka... Polski parowóz Okl27 w oznaczeniach niemieckich. Dlaczego?
Pokrótce :
HCP 181/1930
PKP OKl27-34
Zagrabiony przez najeźdźców nazistowskich i oznaczony w DRG jako 75 1230 (Małaszewicze 8.1944)
Zmarł na terenach DB + 13.12.1951

FB_IMG_1551259345223.jpg

Info: facebook
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
-otóż ,( jak dla mnie ) jest to pierwsze zdjęcie tej serii z nowym kominem , pierwszej wersji rekonstrukcji (wys. 330 mm), na którym nie jest zamontowana przedłużka -i tyle , dla ciekawych a nie wiedzących o co chodzi ,informuję ,że parowozy serii Tr201/203 posiadały w swojej historii trzy rodzaje kominów, a więc pierwszy komin to bardzo niski , oryginalny fabryczny , drugi to właśnie taki jak na foto wyżej - rekonstrukcja o charakterze dyfuzora o wys. 330 mm i trzecia wersja komina to ta najbardziej popularna czyli dyfuzor o wys. 590mm
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Tak na to patrząc to faktycznie ... nietypowy.
Ale zamiast się rozkoszować jakimś FB, przejrzyj sobie nasze Forum to znajdziesz informację i zdjęcia tego tendrzaka.
Uprzejmie informuję, że przeglądanie facebooka nie sprawia mi rozkoszy. Więcej nic nie wrzucam. W końcu kolega Jarząbek wie lepiej, że.... jak by to ująć..... tu już jest wszystko. Więc niechaj się stanie po jego myśli (bo jakoś nie mam przyjemności czytać potem uwag o rozkoszy).
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0

Podobne wątki