• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Zbyszek

Zajebistość roku
Super, bardzo dziękuję!
Ciekawi mnie jeszcze czy były takie płaskie drzwi stosowane również nieco wcześniej.
Szymon. Płaskie drzwi dymnicy wprowadziło ZNTK Bydgoszcz w ramach wniosku racjonalizatorskiego bodaj w 1974r., ale musisz poszukać albo w KMiD lub książkach Wiśniewski/Brodowski. Oni o tym gdzieś wspominali.
Chodziło o oszczędność stali, pewnie oszczędność była mierna, bardziej pewnie chodziło o uproszczenie produkcji drzwi przy ew. wymianie. Jeszcze napoczątku lat 80-tych stały tam sznury parowozów oczekujące naprawy.
 
Dzięki za info, udało mi się znaleźć zdjęcia Ty2 z płaskimi drzwiami z roku 1975.
Ciekawi mnie jeszcze od którego roku były Ty2 z całkowicie płaskimi wiatrownicami. Na chwilę obecną to widziałem takie zdjęcia z 1979 roku. Ale zastanawia mnie czy byly takie lokomotywy już wcześniej.
 
Czy pod koniec lat sześćdziesiątych i początku siedemdziesiątych pociągi osobowe z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby były prowadzone parowozami TKt48? Jakie mogły jeździć wagony i jak mogły wyglądać składy? Ktoś z was pamięta?
 
Czy pod koniec lat sześćdziesiątych i początku siedemdziesiątych pociągi osobowe z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby były prowadzone parowozami TKt48? Jakie mogły jeździć wagony i jak mogły wyglądać składy? Ktoś z was pamięta?
Mnie jeszcze na świecie wtedy nie było, ale do lat 80-tych mało się zmieniło. https://goo.gl/images/kuTL8s ten link na pewno pomoże. Widać jeszcze w latach 60-tych pracowały w Jeleniej TKt2 zaraz obok TKt48. Na jednym zdjęciu jest SM30 z wagonem ogrzewczym, pocztowym z rodziny zwężaków i wyglądającym na ryflaka trzecim wagonie. Za tem były już w okolicy ryflaki oprucz zwężaków. Za parowozem do Lwówka Śl. stoi wagon dwuosiowy, to można powiedzieć że nadal na szlakach wychodzących z Jeleniej używane były także wagony dwuosiowe. Będąc z Mirska pamiętam zwężaki i ryflaki w latach 80-tych. Zastępowane coraz częściej pullmanami 111A i bonanzami. Nie pamiętam wagonów dwuosiowych, można powiedzieć że przestano ich używać w latach 70-tych.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Artykuł co prawda o Politechnice Poznańskiej ale ilustracja może kogoś zainteresować - tym bardziej, że pochodzi a archiwum uczelni więc może nie była jeszcze pokazywana.
 

Załączniki

  • 2,1 MB Wyświetleń: 159

przemcol

Aktywny użytkownik
Zdjęcie z rodzinnego album. Co prawda nie do końca kolejowe ale w tle Tr203-261, zdjęcie wykonane w latach 50-tych, miejsce nieznane.
Chociaż podejrzewam że może być zrobione między Warszawą a Kutnem lub Warszawą a Łodzią. Może ktoś rozpozna. ;)

001a.jpg
 
Wpadł mi w łapy Dziennik wypadków i ważniejszych wydarzeń z 1945 r. z DOKP we Wrocławiu.
Pierwszy odnotowany z numeru parowóz to 383980, któremu wykoleił się tender. Działo się to 29 maja 1945 r.
Następny to podobny wypadek parowozu 140147 w dniu 3 czerwca.
Następny to 52-7778 i tak dalej.
Lektura na długie jesienne wieczory.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji otwarto w 1972 roku. Ruch turystycznych pociągów osobowych relacji Żniń-Gąsawa otwarto dopiero cztery lata później, w 1976 roku. Najprawdopodobniej zdjęcia przedstawiają inaugurację ruchu turystycznego na kolejce żnińskiej w roku 1976.
 
Chciałbym zapytać:
1. Czy pod koniec lat sześćdziesiątych i początku siedemdziesiątych pociągi relacji Warszawa - Białystok - Suwałki i z powrotem obsługiwały parowozy Pt47?
2. Czy pociągi relacji Bydgoszcz - Kcynia - Wągrowiec - Poznań były obsługiwane przez parowozy Ol49 w tym samym czasie? Bo na tej samej trasie jeździły wagony SN61.
3. Jakie parowozy jeździły z Bydgoszczy do Wierzchucina i dalej oraz z Bydgoszczy do Brodnicy? Z Bydgoszczy do Brodnicy jeździły też wagony SN61 a z Bydgoszczy do Fordonu SN52.
Liczę na waszą pomoc...
 
Pociągi na linii białostockiej były prowadzone głównie par. Pt31 z MD Białystok. Jedną parę poc. osobowych rel. Wwa Wil. - Bstok prowadziła odolańska Ol49. Oprócz tego na lokalnych pociągach osobowych można było spotkać Ok1 z MD Ostrołęka i Siedlce oraz OKl27 z Białegostoku.
Ruch towarowy na tej linii obsługiwały białostockie Ty45, natomiast zbiorowe do Ostrołęki i Małkinii praskie Ty2.
W latach osiemdziesiątych międzynarodowy poc. pośpieszny Leningrad Express był prowadzony przez praską ST44, najczęściej była to jedyna ST44-1500.
 

Podobne wątki