• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

1. Czy ktoś z was pamięta jakie parowozy obsługiwały pociągi pasażerskie z Kutna do Płocka i Brodnicy i jakie mogły mieć składy na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych?
2. Jakie parowozy w tym samym czasie obsługiwały pociągi towarowe do Rafinerii Płockiej?
 
1. Czy ktoś z was pamięta jakie parowozy obsługiwały pociągi pasażerskie z Kutna do Płocka i Brodnicy i jakie mogły mieć składy na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych?
2. Jakie parowozy w tym samym czasie obsługiwały pociągi towarowe do Rafinerii Płockiej?
Jeżeli chodzi o przełom lat 1960/1970 to pociągi osobowe prowadziły Ok1 i Ol49 z MD Sierpc. Składy początkowo zestawiane z pruskich boczniaków, później ryflaków, w latach 80. Bipy. Trakcja parowa utrzymała się do pierwszej połowy lat 90. Później już tylko SP/SU45, sporadycznie i w sezonie letnim ST44, wszystkie z ZT Toruń i ZT Bydgoszcz (zależnie od aktualnego podporządkowania sierpeckiej lokomotywowni). Czasem SP42 + 3x Bh z MD Grudziądz.
W latach 70. istniało poranne połączenie Brodnica-Rypin-Brodnica obsługiwane pojedynczym SN61 z MD Grudziądz.
Może któryś z Kolegów dysponujących służbowymi rozkładami jazdy poda dokładniejsze informacje, ja znalazłem tylko to plus to co pamiętam z końcówki lat 90.
Jako dodatek podam jeszcze zestawienie pociągu osobowego (nr nie pomnę) relacji Brodnica-Płock z początku lat 50.:
OKl2 + Fy + Cy + Cy + By + Cy + Cy + Gmy
OKl2 z MD Sierpc, skład wagonów ze st. Brodnica.
Co do pociągów towarowych to w relacjach (bardzo skąpych i nie od pracowników kolei) nie spotkałem się z inną serią niż Ty2 z MD Sierpc. Zarówno do obsługi składów z Petrochemii, jak i do pociągów zdawczych. Później oczywiście odpowiednio ST44 (z reguły w trakcji podwójnej) i SM42. Aktualnie ruch pociągów towarowych na tej linii jest zachowany, zarówno tranzytem na północ/południe jak i zdawek do przepompowni Lotosu w Rypinie. Tabor najczęściej Lotos Kolej, kiedyś widywałem w Rypinie również lokomotywy w malowaniu Orlen Koltrans.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Też się nad tym zastanawiałem dlaczego parowóz opuścił ZNTK nie pomalowany. Patrzę na zdjęcie i widzę tylko odnowioną częściowo budkę i świeży napis - DOKP Poznań.
Może był potrzebny do ruchu? A może to jakieś nadzwyczajne skrócenie czasu naprawy spowodowane zobowiązaniem produkcyjnym bądź ... partyjnym. ;)
 
Nie jest aż taki brudny, widać nawet świerzo pomalowane części układu rozrządu. Zauważyłem też na innych zdjęciach z tego okresu parowozy wyglądające podobnie. Tak jak by odnawiane części były malowane, a te na których nie były dokonywane naprawy, były zostawione jak przed naprawą. W tamtym okresie nadal brakowało lokomotyw, jako że ruch towarowy był bardzo intensywny. Nie wiem ile w tym prawdy, ponieważ informacje po części zaczerpnąłem z angielsko języcznych książek, ale 70% towarów było transportowane koleją w latach 70-tych.
 

Hoart

Znany użytkownik

- znów żle podpisane zdjęcie z monografii Magistrali Węglowej, nie wiem dlaczego w pierwszym wydaniu tej publikacji podpis był prawidłowy , natomiast w wydaniu drugim jest błąd, otóż miejscem wykonania tego zdjęcia to Karsznice a dokładnie teren parowozowni , Ty23 jest tuż przed wjazdem na trójkąt, w tle po prawej stronie widać drugi maszt oświetleniowy przy zasieku , natomiast po lewej stronie widać fragment czwartej hali schodkowej ,
 

Podobne wątki