• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

[DOUBLEPOST=1513501166,1513500551][/DOUBLEPOST]
A czy masz wiedzę jak dużo takich tendrów zostało przebudowanych?
niestety, takiej wiedzy nie posiadam ... :(
Podobnej modernizacji, m.in. przez zmianę wózków na identyczne, dokonywano z tendrami 32D29 od parowozów Pt31.
Tendry te otrzymywały nową serię 32D74.
Ale chyba najbardziej niezwykła przebudowa miała miejsce przy kilku tendrach sztywnoramowych 30D42 od parowozów Ty2, nazywanych typem Floridsdorf.
Przy nich czteroosiową ramę zastąpiono dwoma wózkami, takimi jak przy wyżej wymienionych modernizacjach.
Przy tej przebudowie, co może dziwić, serii tych tendrów nie zmieniono !
 
Istotnie przypomina oprawę lampy ulicznej. Jednak jak potężna musiałby być taki typ oprawy? Mega-sodówka XXL???:)))) Oprawy wydają mi się nieznacznie mniejsze, chyba, że mam złą miarę w oczach...
 
Bez przesady, wcale taka duża ta oprawa nie jest. Jakieś 0,8 m. Porównaj ze średnicą kotła.

Dygresja. Mózg nas oszukuje jeśli chodzi o wymiary pewnych przedmiotów, które zwykle oglądamy z daleka. Pamiętam, że kiedy pierwszy raz z bliska zobaczyłem gondolę generatora turbiny wiatrowej, to też nie posiadałem się ze zdumienia. Kiedy z dużej odległości ogląda się takie urządzenie posadowione na 120-metrowym słupie, to nie wygląda na to że jest to obiekt rozmiarów niewielkiego budynku o masie 500 ton.
 
Istotnie przypomina oprawę lampy ulicznej. Jednak jak potężna musiałby być taki typ oprawy? Mega-sodówka XXL???:)))) Oprawy wydają mi się nieznacznie mniejsze, chyba, że mam złą miarę w oczach...
Taką oprawę miałem w ręku jest taka duża:) W tamtych czasach lampy sodowe nie były zbyt popularne i te żarówki z czasów PRL(rtęciowe) były większe od sodowych lamp. Obecnie oprawy do lamp sodowych mają ok 50 - 60 cm długości.
Możliwe że to górna osłona lampy ORZ6 lub 7 produkcji Mesko
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
- kolejnym 12 maszynom nadano nowo powstałe serię i oznaczenie kolei DR 17 011 do 022, dopiero kolejne produkcja wyszła z sześciu fabryk jako seria 39 023 do 260, te inaczej oznaczone przenumerowano na 39 001 do 022,
Przyznam, że jestem bardzo zdziwiony, że zamierzano dodać typ P10 [czyli układ 1-4-1], do grupy 17 [którą tworzyły parowozy pospieszne o układach 2-3-0]. Jeśli już to bardziej pasowałaby grupa 19 - czyli saksoński XX HV o układzie 1-4-1.
 
Z całą pewnością tak.
No ... niezłe ... rąbnięcie. :(
Zanim rozpoczęto produkcję eternitu falistego, produkowano kwadratowe płytki eternitowe, zazwyczaj układane na dachach właśnie w ten sposób jak na zdjęciu.
Płytki eternitowe przybijano specjalnymi gwoździami, tu na zdjęciu właśnie taki gwóźdź z reklamą wytwórni eternitu w Górce koło Trzebini.

Górka.jpg
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Zdjęcie ze zbiorów NAC, trafiłem na nie na wąskotorowym forum (błędnie opisane jako lata zima na przełomie 50/60).

Tp1-54 bez orzełka, za to z napisem Ostbahn sfotografowany wraz z pługiem odśnieżnym, prawdopodobnie na linii 111.
PIC_2-7513.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki