• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Może ustalmy że seria P10 to DR -BR39. W tzw. międzyczasie przymierzano się do nazwania tej serią 17, ale szybko z tego zrezygnowano.
Seria 17 - to grupa par. parowozów pośpiesznych o układzie osi 2-3-0. W skład tej serii wchodziły par.pruskich serii S10 z odmianami, a także par.saskie (XII H), bawarskie S3/5). W późniejszym okresie także par. z kolei LBE, a w czasie II wojny także par. austriackie (seria 409).

Na tabliczce z przeznaczeniem parowozu widzę MD Słupsk. ( Niestety nie mogę dodać zdjęcia). :(
 
A książki po niemiecku też od razu do niebieskiego, czy też najpierw warto przeczytać i coś zapamiętać?
Na pewno przed wyrzuceniem warto przeczytać, a przynajmniej przejrzeć. A potem do niebieskiego, tak jak Eurosojuz każe. Dobrze, że nie wymagają, by na tym worku dokleić kartkę z napisem "książki niemieckie":)
Pamiętam raz przeglądałem papiery przeznaczone na makulaturę. I ktoś wyrzucił jakąś niemiecką właśnie książeczkę. Coś mnie tknęło, by przejrzeć i... znalazłem tam fajną reprodukcję zdjęcia parowozu Oi2!
Zatem - nim wyrzucisz - przejrzyj!
 
Unia każe, więc papier do pojemnika niebieskiego.
Pamiętam raz przeglądałem papiery przeznaczone na makulaturę.
Koledzy, o co chodzi ? - bo nie załapuję ...
Znaczy się:
- książki i odbitki do niebieskiego,
- negatywy i slajdy do żółtego,
- negatywy na szkle do zielonego,
- modele do elektrośmieci,
- tabliczki na złom,
i ...
= i będzie posprzątane ??? :(
 

Terebesz

Znany użytkownik
Dokładnie, a siebie do tego długiego drewnianego choć podobno ma być dyrektywa żeby bez drewnianego tylko prosto do ziemi. Jak to prorokował Pietrzak 30 lat temu: pionowo (oszczędność miejsca), nago i do pasa (żeby od razu pomnik był). Miłego dnia wszystkim!
 
Koledzy, o co chodzi ? - bo nie załapuję ...
Coś mi się wydaje, że Kolegom się ... nudzi :(
- książki i odbitki do niebieskiego,
- negatywy i slajdy do żółtego,
- negatywy na szkle do zielonego,
- modele do elektrośmieci,
- tabliczki na złom,
i ...
= i będzie posprzątane ??? :(
Dla leniuszków i tych co im wiecznie brak czasu mam super ofertę - przyjadę, zabiorę, posprzątam i ... posegreguję. ;)Najtaniej!!! :)Proszę o podawanie telefonów. Dla Forumowiczów - Rabat! :)
Ale póki co ... spróbuję wrócić do tematu parowozowego. Może się uda dodać zdjęcie?
Niestety ... :(
 

BoGneR

Aktywny użytkownik
Jakiś czas temu na National Geographic oglądałem program "Wielkie konstrukcje III Rzeszy: Pociągi śmierci". Sporo aktualnych ujęć z terenów obecnej Polski, a w części poświęconej zimie i zmianie rozstawów torów kronika niecka z krótkim ujęciem i znajomą sylwetką... Ty23!
 

Załączniki

Czy to jest rynna odprowadzająca wodę z dachu ?
Zobacz załącznik 526637
Powinno być poprowadzone do poręczy, której jeszcze nie ma; z kolei te małe ,,haczyki" pod oknami to odprowadzenie wody z prowadnicy po której przesuwa się okno na kółkach; na dodatek ma nawet nie ukończone malowanie (czerwonych) pasów ozdobnych (na drzwiach są a powinny być jeszcze wokół płaszczyzny z tabliczkami).
 

koland

Aktywny użytkownik
Super zdjęcie. Parowóz mechanika Orzechowskiego:) z niemieckim tendrem, o który przy okazji zapytam. Ten tender zanim zaczął służyć z PT47 był lekko przebudowany? Mam na myśli górną nadbudówkę od strony parowozu, niemiecka wersja był lekko ścięta?
 
Ten tender zanim zaczął służyć z PT47 był lekko przebudowany?
nie tylko lekko ale nawet mocno przebudowany.
Można zauważyć, że nie tylko górna część jest przebudowana. Zapewne całe poszycie jest nowe, spawane.
Są też całkowicie nowej konstrukcji wózki, produkowane przez ZNTK Bydgoszcz, o ile dobrze kojarzę.
Całość przbudowy w tym też ZNTK-u w roku 1974, stąd ta seria.
 

koland

Aktywny użytkownik
Dziękuję. A czy masz wiedzę jak dużo takich tendrów zostało przebudowanych? Czy podczepiano je tylko do Pt47 czy również PT31 i Pm2? Rozumiem, że były to głównie tendry od parowozów Ty4, Pm3 i Ot1? To dość ciekawy dla mnie temat o którym mało jest informacji.
 
Dziękuję. A czy masz wiedzę jak dużo takich tendrów zostało przebudowanych? Czy podczepiano je tylko do Pt47 czy również PT31 i Pm2? Rozumiem, że były to głównie tendry od parowozów Ty4, Pm3 i Ot1? To dość ciekawy dla mnie temat o którym mało jest informacji.
Z braku oryginalnych tendrów do Pt47 wymieniano tendry parowozów Ty4 serii niemieckich 2'2'T32 neu(32D2) i 2'2'T34 (34D44) na 22D23 22D2 a nawet 20C1. Przebudowa polegała na dostosowaniu skrzyni sprzęgowej i zabudowie ściany czołowej na skrzyni węglowej aby umożliwić zastosowanie brezentowego rękawa oslonnego.
 

Podobne wątki