• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Reakcje
81 3 4
Pisanie z błędami, zwłaszcza jeśli są łatwo dostępne programy podpowiadające świadczy o braku poszanowania piszącego w stosunku do czytających. I jakoś mnie nie przekonuje tłumaczenie, że to tylko forum kolejowe, zwłaszcza jeśli autor tekstu / nawet już źle sprostowanego/ jednak potrafi pisać poprawnie tworząc ten wierszyk. To nie SMS w którym słownik T9 potrafi czasem nawet fajnie zmieniać całe wyrazy. Każdy popełnia błędy zwłaszcza literówki w pisaniu maszynowym , ale ja się wstydzę za każdym razem jak taki zauważę, a jak mi go wytknie ktoś inny to już w szczególności . Ciekawe jak byłaby reakcja czytającego gdyby ten sposób pisania rozpowszechnił się w pismach urzędowych.
 
Ostatnio edytowane:

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
Zaglądam co jakiś czas licząc na ciekawe wpisy, a tu zonk... Mnie też wkurza bełkot na forum, ale czy możemy już przestać się skupiać na kolesiu który ma rozdwojenie jaźni (jedna jaźń ma ciężką dysleksję a druga jest grafomanem) i wrócić do parowozów?
 
Reakcje
91 0 0
Czy nie szkoda troszkę czasu na roztrząsanie zagadnienia olewania poprawności językowej naszego kolegi.
Myślę iż dobrze by było również olać jego post i już nigdy na takie posty nie odpowiadać w żadnej formie, traktować jak niewidoczne.
Roztrząsanie tych literówek powoduje iż autor uzyskał swój cel jakim było chwilowe zainteresowanie jego osobą.
Osobiście uważam iż brak szacunku do czytającego, jest po prostu wynikiem braku poprawnego wychowania, którego zapewne ów człowiek nie otrzymał w domu, ale to nie jego przecież wina.
Sam również popełniam błędy i nie jestem święty, lecz było by mi wstyd wysłać tak sformułowany post.
 
Reakcje
45 1 5
Nie wiem czy owe filmy już tu były, jeśli tak to przepraszam za powtórkę. Osobiście ich jeszcze nigdy nie widziałem.


Wiem że pierwszy ma również kawałki z DDR. PKP zaczyna się później. Jest tych filmów troszkę.

Autor: Pierre Herbiet

P.S. PKP zaczyna się w części 3.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Kolej Nadwiślańska - ciekawe zdjęcie w ciekawej rozdzielczości: http://inno-blog.blog.pl/files/2017/08/PM_2007_1102_094520_1.jpg

Źródło: http://inno-blog.blog.pl/files/2017/08/PM_2007_1102_094520_1.jpg

PM_2007_1102_094520_1.jpg


Cytat z artykułu (link wyżej):

Zdjęcie pochodzi ze zbiorów Muzeum Lubelskiego – Muzeum Historii Miasta Lublina, ale nie byłoby go przy moim wpisie, gdyby nie pasja i zaangażowanie Pana Jacka Rutkowskiego, maszynisty-instruktora PKP Intercity i jednocześnie miłośnika kolei, który zainspirował mnie do poszukiwania fotografii Kolei Nadwiślańskiej.

powiększenie na czajnik:

czaj.jpg


Tor chyba jest szerszy niż 1435mm. Zabory. Pamiętajmy, że (idąc za Wikipedią): Kolej szerokotorowa o standardzie rosyjskim przebiegała wzdłuż przypuszczalnej linii frontu i łączyła ze sobą najważniejsze twierdze rosyjskie na terenie Królestwa Polskiego: Warszawę, Nowogieorgiewsk (Modlin) i Iwanogród (Dęblin) z rosyjskimi twierdzami na Wołyniu: Łuckiem, Równem i Dubnem[3]. Pozwalało to na szybki transport wojska, amunicji i sprzętu. Kolej Nadwiślańska była więc być obiektem o wyjątkowo ważnym znaczeniu strategicznym.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Pierwsze podejrzenie to rzeka Wieprz koło Dęblina... (pamiętajmy, że wcześniej to była linia szerokotorowa, jednotorowa)

wieprz.jpg

źródło drugiego zdjęcia http://mapio.net/pic/p-25732094/

ale po chwili pomyślałem, że to może być to (też na Wieprzu, ale inne miejsce): http://www.trawniki.hg.pl/traw/mostkol.html

...co ciekawe, w drugim linku jest ta fotka:

ppp.jpg


Można by pomyśleć, że przedstawiała tą samą sytuację, co na zdjęciu wyżej, tyle, że z drugiej strony mostu? :) Ale chyba to nie ten sam parowóz.

Miejsce:

miejsce.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
Most-zagadka jest dwuprzęsłowy tak jak ten w Trawnikach. Most na ilustracji z artykułu o Trawnikach ma inną konstrukcję kratownicy, ale jest to widokówka opisana jako Lublin - wiadomo, że w Lublinie takiego mostu nie było, ale nie jest to dowód że zdjęcie ukazuje most trawnicki. Z kolei most dębliński ma trzy przęsła, a układ filarów nie zmieniał się na ogół mimo kilkukrotnych zniszczeń wojennych. Czyli nadal nic nie wiemy. Warto poszukać na https://www.facebook.com/pg/Afmks/photos/ ale jest tam tyle zdjęć, że się nie podejmuję.

A w ogóle warto tę zagadkę przenieść w całości do wątku mostowego.
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Jarząbku, nawet bez podpowiedzi od razu obstawiałbym, że to są zakłady sodowe w Mątwach, obecnie przyłączone do sąsiedniego miasta i zwane jako jego dzielnica: Inowrocław Mątwy.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Brawo Koledzy, prawie równocześnie udzieliliście prawidłowej odpowiedzi. :)Na zdjęciu widać b. ciekawy parowozik. Jest to TKh - Ferrum z pierwszej, powojennej serii produkcyjnej. Chrzanów - 1695 z 1948 roku.
 

Podobne wątki