• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

MD Lu

Aktywny użytkownik
#1
Myślę, że czas stworzyć nowy temat, bo faktycznie mamy sporo ciekawych informacji, a niepotrzebnie zamieszczamy je wątkach, które o czym innym traktują. Jeśli jest tu jakiś moderator, to niech przerzuci tu wpisy z innych wątków.
 

Piaskowy

Znany użytkownik
#2
Hyde park, to hyde park... A więc Piaskowy w swoim (piaskowym) żywiole: Hoart się kiedyś pytał o parowóz TKy. Oto i on w roli, do jakiej został stworzony. Miejsce: most zsypowy "Wojciech" w Zabrzu. Istnieje do dziś jako punkt handlowy piasku budowlanego Kopalni Piasku "Kotlarnia", chociaż już nie taki jak na tym zdjęciu...

bufe_1.jpg
 
OP
OP
M

MD Lu

Aktywny użytkownik
#3
Piaskowy jak zwykle coś ładnego zarzucił na forum(y) Parowozy przemysłowe, to piękny temat. Troszkę go zatem pociągnę. Ciekawa jest ta górna lampa- rzecz jak by nie patrzeć dość rzadka na kolejach przemysłowych. A co drogi Piaskowy, powiedziałbyś o tej maszynie? Z katalogu Hartmanna:
00000083.tif.medium.jpg
 

Docteur

Znany użytkownik
#4
Taka wolna propozycja dla Kolegów MD Lu i Piaskowy - zaznaczcie, proszę w innych tematach wpisy do przeniesienia za pomocą funkcji "zgłoś", a jako powód zgłoszenia podajcie "Hyde Park". Ułatwi mi to pracę, a i ten temat trochę się wzbogaci :)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#5
Ten przedstawiony na zdjęciu to jak widać nr 3. W roku 1905 Hartmann wyprodukował 3 takie parowozy o nr fabr. 2949-2951 Nr 1-3. W roku 1913 wyprodukowany został jeszcze czwarty nr fabr 3716 o nr zakładowym 7. Conajmniej dwa parowozy w latach 1928-29 otrzymały nowe kotły. Zakończyły swoją służbę w kopalniach: Andaluzja, Kleofas i Pokój.
Szanownego Piaskowego /o do rymu wyszło/ przepraszam, za wtargnięcie na Jego podwórko. :)
 
OP
OP
M

MD Lu

Aktywny użytkownik
#8
Dziękuję Jarząbkowi i Piaskowemu za wyczerpujące odpowiedzi. Tak se właśnie kiedyś przeglądałem listę fabryczną tej wytwórni i coś mi zawsze nie pasowało. Zamieściłem tą fotkę, bo brak zderzaków sugerował jakieś powiązanie z sandbahnem. Teraz już wszystko jasne.
 

Piaskowy

Znany użytkownik
#12
No właśnie- Grafenstadeny rocznik 1942... Skąd one się wzięły? Otóż zostały wyprodukowane dla Oberschlesische Hydrierwerke w Blechhammer (Blachownia) koło Kędzierzyna. Była to fabryka benzyny syntetycznej. Dziś ta historia znajduje się w cieniu bardziej znanych Polic, a parowozy TKw3 są dobrym pretekstem do jej przypomnienia.
 

Piaskowy

Znany użytkownik
#13
Słyszał ktoś o incydencie zderzenia Ty4 i Ty45? Musiało to być bardzo daaaawno, gdyż "czwórka" ma jeszcze podgrzewacz Knorra. Zdjęcie jest wklejone do maszynopisu rozprawy doktorskiej o prawnych aspektach katastrof kolejowych. Z tekstu rozprawy niestety nie można wydedukować szczegółów tego wypadku.

001.jpg
 

Piaskowy

Znany użytkownik
#17
Wycinki prasowe to do tej pory była specjalność Kolegi Hoarta- spróbujemy troszkę ten monopol złamać... ;) Było takie hasło "cała Polska czyta dzieciom.." Ale czy zawsze to, co trzeba? Bo ja czasem tak:D Spójrzcie:

1964_szopa.jpg
 
OP
OP
M

MD Lu

Aktywny użytkownik
#20
Wyszedłem na trochę z domu, a tu się dzieją takie rzeczy... No Piaskowy... ukłony(y) Nie wiem, skąd to zdjęcie (ja czytałem tylko "Młody technik" i "Sygnały"), ale widzę tu MD Lu ;) I te parowozy na wachlarzu... Pt31, Tr21, Ty2 i TKi100! Muszę się napatrzeć...
 

Podobne wątki