• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozownia w skali 0

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
K

Konrad 0

Gość
#1
Po roku od przesiadki z H0 na 0 i zbieraniu wielu informacji o możliwości zbudowania makiety w skali 0, powstał wstępny projekt makiety parowozowni, jako część przyszłej większej makiety w skali 0.
Na początek główna zasada : makieta musi być mobilna i dać się wynieść przez drzwi 80x200 cm, stąd podział na kilka stołów, gdzie największy element ma 195 cm wysokości. Wymiary dopasowane są do obecnego pomieszczenia, w którym będzie pełnić rolę głównej ozdoby.
Klimatem parowozowni jak i późniejszej większej makiety ma być początek lat '70 PRL. Do budowy użyte będą niektóre gotowe elementy wykonywane przez niemieckie firmy modelarskie, np. dźwig na suwnicy, bunkier do nawęglania lokomotyw, obrotnica, krany wodne, wieża do piaskowania, typowe lampy PRL'owskie rtęciówki firmy Busch oraz aby oddać "nasz" klimat wyroby polskich modelarzy takie jak: słupy żelbetowe, trafostacja, a na przyszłej większej makiecie takie specjały jak : budka telefoniczna, przystanek PKS, kiosk Ruchu. Całość uzupełniać będą samochody z epoki oczywiście w skali 0 z "Ogórkiem" na czele.
Tory na podkładach z prawdziwego drewna z firmy Wenz. Geometria rozjazdów 1:6 o kącie 9,46 stopnia.
Ważnym założeniem było stworzenie długiego odcinka do "pojeżdżenia" lokomotywami, co uzyskałem przez tor przejeżdżający przez obrotnicę. Długość tego odcinka wynosi 10 m.
Na początek wstępny projekt torowiska i kilka zajawek...
PAROWOZOWNIA.PNG
 

Załączniki

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
#2
Kibicuje i trzymam kciuki pełną piersią bo jest za co.
Wiemy jak wyglądała makieta w H0, To aż strach się bać jak będzie wyglądać w zerówce.
Szkoda tylko, że nie ma połączenia między częścią poziomą a pionową nie przez obrotnice
Już się nie mogę doczekać relacji
P O W O D Z E N I A :)
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#3
Dzisiaj pierwsza modyfikacja układu torowego. Dodałem promenadę ( Paradestrecke ) przed obrotnicą pozostawiając połączenie przez obrotnicę, które chowa się za składem węgla i wieżą wodną
oraz odchyliłem bocznicę dla cystern równolegle do lokomotywowni 2-stanowiskowej dla Diesli.
Zrzut ekranu 2012-06-11 o 22.43.00.png
 

AdamG

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Rewelacja, życzę powodzenia, Pańskie projekty są super i nie utykają, tory w tej skali to prawdziwe arcydzieło, podkłady wyglądają jak oryginały, nie wspomnę o dioramkach - jak bym cofnął się w czasie.
 
OP
OP
C

czarny2m

Gość
#6
Przepiękny projekt, fantastyczny układ torowy. W takiej skali to można poszaleć. Z niecierpliwością czekam na zdjęcia loczków:D
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#11
To przecież święta wojna od zarania dziejów skali 0 i do dzisiaj nie rozstrzygnięta...:) więc mam modele w 1:43,5 oraz w 1:45. Na szczęście szerokość toru ta sama 32 mm.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#12
1435:45=31,8mm
1435:43,5=32,9mm

Można więc stwierdzić, że tor w skali ZERO jest bliższy skali 1:45, a nie 1:43,5 skoro ma 32mm rozstaw szyn.
No wiem, że 87 : 2 = 43,5... w końcu 87 wynika z tego, że Halb Null...
Czemu więc tor w Zerówce ma skalę 1:45 a nie 1:43,5, czyli rozstaw 32mm, a nie 33mm? Możecie naświetlić?
Tak z ciekawości pytam, bo zawsze mnie to zastanawiało... :)
Modele 1:43,5 i 1:45, a tor zawsze 1:45...
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#13
Jak by dorzucić zerówkę zza wielkiej wody tj. 1:48 to ci dopiero melanż wychodzi .;)
Jeśli o ludzi zwierzęta i ogólnie pojętą przyrodę chodzi to zapewne nie ma to większego znaczenia , ale co z wielkością budynków , taboru, odległościami na makiecie .(n)
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#14
Zwykłe uproszczenie, sto lat temu nie przykładano takiej wagi do średnicy nitów...
Mam model z grubsza stuletni (może lata 20, może 30, bladego pojęcia nie mam, znaleziona w śmietniku), sylwetka przypomina mniej więcej E16 ale ma dwuosiowe wózki, pantografów nie ma, tor trzyszynowy 64mm ale nijak sie to ma do skali 1:16, za to ma działający sprzęg śrubowy, sprężynujące zderzaki, drzwi otwierane klamkami (!).
Co innego wtedy ludzi rajcowało.
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#17
Projekt dojrzewa, zmiany w tu i tam, doszedł m.in. przystanek PKS, w listopadzie zaczynamy relację z budowy 1 etapu (3-ch modułów po 230 m) wzdłuż ściany z półkami....... :)
Trwają prace projektowe nad ręcznym (mechanicznym) systemem zmiany kierunków rozjazdów za pomocą dźwigni popychającej linkę w pancerzyku i krzywek transferowych.
Taka mała parafraza prawdziwej nastawni, bez jakichkolwiek hałasów z napędów Tilliga czy Conrada.
Parowozownia wersja 2.png
Dźwignia zmainy.png
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#19
Archico, drugi układ lepszy, bo jest miejsce z lewej strony za rozjazdem na wjazd lokomotywy dla manewrowania, ale dlaczego zrezygnowałeś z toru poniżej obrotnicy? W prawdziwej lokomotywowni nie przejeżdża się przez obrotnice by wjechać na prawą stronę tej dioramy!
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#20
...dlaczego zrezygnowałeś z toru poniżej obrotnicy? W prawdziwej lokomotywowni nie przejeżdża się przez obrotnice by wjechać na prawą stronę tej dioramy!
Dzięki Zbyszku za uwagę, chyba wrócę do tego toru przed obrotnicą, chociaż zaburza mi koncepcję tej makiety jak spokojnego mebla w gabinecie.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł 0 37

Podobne wątki