K
Po roku od przesiadki z H0 na 0 i zbieraniu wielu informacji o możliwości zbudowania makiety w skali 0, powstał wstępny projekt makiety parowozowni, jako część przyszłej większej makiety w skali 0.
Na początek główna zasada : makieta musi być mobilna i dać się wynieść przez drzwi 80x200 cm, stąd podział na kilka stołów, gdzie największy element ma 195 cm wysokości. Wymiary dopasowane są do obecnego pomieszczenia, w którym będzie pełnić rolę głównej ozdoby.
Klimatem parowozowni jak i późniejszej większej makiety ma być początek lat '70 PRL. Do budowy użyte będą niektóre gotowe elementy wykonywane przez niemieckie firmy modelarskie, np. dźwig na suwnicy, bunkier do nawęglania lokomotyw, obrotnica, krany wodne, wieża do piaskowania, typowe lampy PRL'owskie rtęciówki firmy Busch oraz aby oddać "nasz" klimat wyroby polskich modelarzy takie jak: słupy żelbetowe, trafostacja, a na przyszłej większej makiecie takie specjały jak : budka telefoniczna, przystanek PKS, kiosk Ruchu. Całość uzupełniać będą samochody z epoki oczywiście w skali 0 z "Ogórkiem" na czele.
Tory na podkładach z prawdziwego drewna z firmy Wenz. Geometria rozjazdów 1:6 o kącie 9,46 stopnia.
Ważnym założeniem było stworzenie długiego odcinka do "pojeżdżenia" lokomotywami, co uzyskałem przez tor przejeżdżający przez obrotnicę. Długość tego odcinka wynosi 10 m.
Na początek wstępny projekt torowiska i kilka zajawek...
Na początek główna zasada : makieta musi być mobilna i dać się wynieść przez drzwi 80x200 cm, stąd podział na kilka stołów, gdzie największy element ma 195 cm wysokości. Wymiary dopasowane są do obecnego pomieszczenia, w którym będzie pełnić rolę głównej ozdoby.
Klimatem parowozowni jak i późniejszej większej makiety ma być początek lat '70 PRL. Do budowy użyte będą niektóre gotowe elementy wykonywane przez niemieckie firmy modelarskie, np. dźwig na suwnicy, bunkier do nawęglania lokomotyw, obrotnica, krany wodne, wieża do piaskowania, typowe lampy PRL'owskie rtęciówki firmy Busch oraz aby oddać "nasz" klimat wyroby polskich modelarzy takie jak: słupy żelbetowe, trafostacja, a na przyszłej większej makiecie takie specjały jak : budka telefoniczna, przystanek PKS, kiosk Ruchu. Całość uzupełniać będą samochody z epoki oczywiście w skali 0 z "Ogórkiem" na czele.
Tory na podkładach z prawdziwego drewna z firmy Wenz. Geometria rozjazdów 1:6 o kącie 9,46 stopnia.
Ważnym założeniem było stworzenie długiego odcinka do "pojeżdżenia" lokomotywami, co uzyskałem przez tor przejeżdżający przez obrotnicę. Długość tego odcinka wynosi 10 m.
Na początek wstępny projekt torowiska i kilka zajawek...
Załączniki
-
152 KB Wyświetleń: 656
-
205,6 KB Wyświetleń: 672
-
211,4 KB Wyświetleń: 666
-
207,2 KB Wyświetleń: 671
-
422,9 KB Wyświetleń: 667
-
458 KB Wyświetleń: 686
-
432,2 KB Wyświetleń: 671
-
526,3 KB Wyświetleń: 673
-
553,3 KB Wyświetleń: 673
-
191,6 KB Wyświetleń: 671
-
76,2 KB Wyświetleń: 665
-
149 KB Wyświetleń: 681
-
159,9 KB Wyświetleń: 683
-
568,3 KB Wyświetleń: 685