• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozownia PKP w skali 0 - realizacja

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#42
Modele cudowne , a tak nawiasem ,kto jest teraz Mistrzem Polski w tych rarytaskach ?
Adrian Wandtke

a teraz trochę podgrzejemy atmosferę ;) na początek szczegóły urbanistyki przy obrotnicy oraz zapowiedź, jak będzie robiona parowozownia ... :D
SKALA WŁAŚCIWA ZACZYNA ZDRADZAĆ POWOLI SWOJE PRAWDZIWE OBLICZE :eek:i nawet cegła trzyma prawdziwe wymiary...
a już w przyszłym tygodniu pierwsze zdjęcia z budowy naszej parowozowni !
Dyspozytornia.png
DSC04760 m.jpg
DSC04778 o.jpg
DSC04752 m.jpg
DSC04717 m.jpg
DSC04764 m.jpg
DSC04763 m.jpg
DSC04724 m.jpg
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#47
Konrad, ja wiem jaki masz cel: przeinaczyć wszystkich niewiernych na spur 0! :D zabiłeś tymi zdjęciami, ehh ten klimat
TO ZALEDWIE POCZĄTEK...!!! JAK WEJDĄ "NASZE" KLIMATY, SPECJALNY EFEKT UZYSKANIA WRĘCZ NATURALNYCH KAŁUŻ i DANIELOWA ZIELEŃ, TO BĘDZIE DOPIERO FESTYN :ROFL::ROFL::ROFL:
na dokładkę jeszcze pare fotek ze skali SPUR 0 wraz z Ganz'em na krzywych/pofalowanych torach i BIPA :)

Dsc00100 m.jpg


DSC04745 m.jpg



DSC00649 mm.jpg


DSC00467 omm.jpg
 

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#48
Jak będę miał oglądać fotki wykończonej makiety, a daj Boże makiety na żywo, to tabletki uspokajające będą bardzo potrzebne. Uwielbiam klimaty parowozowni, serce miodem oblane kiedy zatracam się w tych klimatach. Jeszcze raz wielkie uznanie.
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#51
Konrad, ja wiem jaki masz cel: przeinaczyć wszystkich niewiernych na spur 0! :D zabiłeś tymi zdjęciami, ehh ten klimat
Coś w tym jest, ale nie po to by przeinaczyć a zdecydowanie by pokazać, bo u nas w Polszy nie ma gdzie nawet tego jak zobaczyć nie mówiąc o doświadczeniu odbioru taboru jak i makiety w naturze...
A teraz jak wygląda konstrukcja nośna i więźba parowozowni, czyli dobijania ciąg dalszy :ROFL: :

DSC08060 m.jpg
DSC09021 mm.jpg
DSC09029 mm.jpg
MVC-703F mm.jpg
MVC-705F m.jpg
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#55
Parowozownia i zdienica bardzo fajna. Ta z dwoma obrotincami przypomina mi troche Klubowa Parawozownie w Skali 0 Hamburg Altona. Ten twoj Bunkier do naweglania - To nie jest z Epoki DRG, raczej DR, czy sie myle ? Na ta wielkosc Parowozowni on moim zdaniem jest przesadzony. Ale w modelarstwie jest pozwolone co sie podoba ;) Co do zapasów wegla to jest go zamalo na 10-12 Parowozów. Przepisy (Krzyzakowskie) mówia ze musi byc wegla na MINIMUM 6 Tygodnie bez "Nachschubu". Architektura, dzwig, Infarustukura i wyglad sugeruja ze to jest ex krzyzakowska Parowozownia pod nowym polskim Manadzmentem. Wiec jako Makietka na Oko - super. Makietka z punktu realizmu - jest miejsca na poprawy.

Polecam Ci Literature na temat Parowozowni na Makiecie: Modellbahn-Betriebswerke Autorstwa Markus Tiedke, Dirk Rohde, i Michael Kratzsch-Leichsenring. ISBN 978-3-86245-521-8
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#56
Szkoda, że Pan Tomasz zastosował na swoim Słoneczniku takie zabawkowe rozjazdy, co nie zmienia faktu, że na Trako wlepiałem się w nią ze 2 godziny.(y)
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#58
Zdjęcie nad zdjęciem z zarośniętym chłopakiem, szpara w murze po prawej stronie drzwi, tak dla równowagi.
Kapitanie.....cóż za oko :)

Ten twoj Bunkier do naweglania - To nie jest z Epoki DRG, raczej DR, czy sie myle ? Na ta wielkosc Parowozowni on moim zdaniem jest przesadzony. Ale w modelarstwie jest pozwolone co sie podoba ;) Co do zapasów wegla to jest go zamalo na 10-12 Parowozów. Przepisy (Krzyzakowskie) mówia ze musi byc wegla na MINIMUM 6 Tygodnie bez "Nachschubu". Architektura, dzwig, Infarustukura i wyglad sugeruja ze to jest ex krzyzakowska Parowozownia pod nowym polskim Manadzmentem. Wiec jako Makietka na Oko - super. Makietka z punktu realizmu - jest miejsca na poprawy.

Polecam Ci Literature na temat Parowozowni na Makiecie: Modellbahn-Betriebswerke Autorstwa Markus Tiedke, Dirk Rohde, i Michael Kratzsch-Leichsenring. ISBN 978-3-86245-521-8
Nie doceniasz mnie :) mam wiele literatury na ten temat, szczególnie w języku niemieckim, co widać na załączonych zdjeciach...
Co do bunkra nawęglającego, można go nie robić, ale wtedy makieta straci wiele uroku. Nie jestem purystą i nie zamierzam nim być. To samo dotyczy zasieku węglowego...
Nie mniej na stronie SNM (niemieckie Forum 0) w ostatnim wpisie wielkość zasieku spodobała się, bo zazwyczaj jeszcze mniejsze budują...
http://forum.spurnull-magazin.de/an...au/warschauer-bw-anlage-ringlokschuppen-1845/
A jakie poprawki byś wniósł...? (to najciekawsza część Twojego wpisu...?)
P.S. najlepszą pozycją jest książka Ottbergen (cena 156 EUR za dwa tomy)

P1090313.JPG
P1090314.JPG
P1090316.JPG
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#59
Wiec jak pisałęm ja bym troche wiecej węgla dał, i zmienił bunkier do nawęglania. Jak chodzi o 100 procentowy realizm - co myślałem jest twoim celem. Jak to ma byc głównie na oko, to masz racie znalazłes bardzo dobry kompromis. A dobre kompromisy są to, co robi dobrą makiete :)

PS: Jak będziesz w okolicach Bad Driburg to skocz w Niedziele (tylko wtedy otwarte) do www.modellbundesbahn.de - Tam jest caly BW Ottbergen zrobiony z piekną makietą.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki