• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Parowozjada 2019

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#21
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobil...-wolsztyna-wykolejenie-w-zbaszyniu-92871.html

Ze zdjęć i z treści raczej wynika, że Pt47 - 65 długo postoi w krzakach...
Szczególnie, że jakiś pop... y miłośnik acetylenu rozciął łącznik parowóz - tender...
A co do obręczy... znając życie, to obręcz by spadła z koła bosego wiele nie trzeba.
Albo hamulec (upraszczam celowo) się zacisnął i przygrzało obręcz doprowadzając finalnie do zsunięcia jej z koła bosego ( tu pytanie w jakim stanie był pierścień zaprasowywany w obręczy przy wymiane) lub mogła obręcz pęknąć z jakiegoś dziwnego powodu...

Ale to wszystko teorie...

Pozdrawiam,...
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#22
Są zdjęcia zestawu kołowego, który rzekomo spowodował wykolejenie (źródło - Rynek Kolejowy).
Piszę "rzekomo", bo na razie jest to tylko opinia rzecznika PLK, a ten z wiadomych powodów będzie zrzucał winę na tabor a nie na rozjazd, na którym doszło do wykolejenia... :D Oczywiście najbardziej w tym wszystkim szkoda parowozu. :(


 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#23
... kurcze, ale to zdjęcia jednej strony taboru.
Tu jakoś brak oznak przesunięcia obręczy... przynajmniej na foto... szkoda, że brak zdjęć od strony wewnętrznej zestawów... to by więcej coś mogło nam wyjaśnić.

Pozdrawiam,...
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#25
Jeżeli chodzi o nieodpuszczenie hamulca w tendrze Pt47-65 to taki przypadek zdarzył się już co najmniej raz - podczas przejazdu pociągu PIRAT 2017. Zostało to zauważone podczas postoju na stacji w Pile (poniżej zdjęcia). Po około godzinie walki drużynie parowozowej udało się odblokować hamulec, rewident z PKP IC zatwierdził to i pociąg pojechał w dalszą drogę.
DSCN6976.JPG DSCN6977.JPG DSCN6981.JPG

Jeżeli natomiast jesteśmy już przy temacie Pt47 i problemach technicznych, to chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię. Otóż gdy Pt47 wróciła z naprawy głównej (odbudowy) w Chabówce, to obręcze kół napędowych parowozu były grube:
DSCN5517.JPG
Po 2 latach eksploatacji (z czego przez pierwszy rok parowóz poprowadził tylko kilka pociągów specjalnych, dopiero w drugim roku uruchomiono ruch planowy) obręcze zestawów kołowych wyglądały tak (w kolejności od przedniej osi tocznej, przez napędowe do tylnej osi tocznej):
1_toczna_przod.jpg 2_napedowa_1.jpg 3_napedowa_2.jpg 4_napedowa_3.jpg 5_napedowa_4.jpg 6_toczna_tyl.jpg

Jak widać obręcze osi napędowych są zjechane do maksimum.
Tu pojawia się pytanie - dlaczego po tak krótkim czasie nastąpiło tak duże zużycie obręczy? Osobiście uważam, że spory udział mają w tym panowie z pewnego kraju zza pewnego kanału, którzy w Wolsztynie czują się już jak we własnym folwarku. Trochę się łudziłem, że po ostatnich awariach parowozów na pociągach TurKolu proceder ten został trochę ukrócony (właśnie z powodu tych awarii, a także bałaganu jaki ostatnio panuje w TurKolu w temacie zestawiania składów (absolutnie nie chodzi mi tu o dołączanie wagonów w malowaniu IC bo to akurat w pełni popieram) przestałem aktualnie korzystać z pociągów specjalnych), jednak będąc 14 lipca na Moście Gdańskim w Warszawie celem złapania pociągu Kormoran z Warszawy Gdańskiej do Olsztyna Głównego widziałem wyraźnie, że maszynista stał z tyłu budki, a za przepustnicą siedział pewien pan z w/w kraju. Wniosek więc, że nic się nie zmieniło.....
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#26
Krzychu 12231, dzięki za foty i info .
Na podstawie tych zdjęć nie wygląda to za kolorowo Raport komisji wypadkowej może być gruby a wnioski bolesne dla wielu osób.
Szczególnie, gdy komisja zacznie grzebać w protokołach przeglądów...
Ktoś będzie musiał pokryć koszty usuwania szkód w infrastrukturze i straty PKP PLK spowodowane obniżeniem przepustowości szlaku.

Pozdrawiam,...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki