• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowóz T8 ( TKh?)

Reakcje
1.731 13 0
#1
Czy kiedykolwiek na PKP pracował jakikolwiek parowóz serii T8 jako TKh:rolleyes: ? Bo wikipedii nie ma tego tendrzaka w wykazie parowozów pracujących na PKP, a np. parowóz TKp100 też nie widnieje w wykazie , a pracował polskich kolejach ( cukrownia Kętrzyn )...:)
T8 BR 89.jpg
 

Butter

Użytkownik
Reakcje
103 0 0
#3
TKh to ogólne oznaczenie tendrzaków towarowych o trzech osiach napędnych (układzie osi 0-3-0) - zatem samo w sobie, bez dodatkowego oznaczenia liczbą (np. TKh3) nie definiuje konkretnej serii parowozu. Przy czym w skład serii TKh100 wchodziło wiele różnych maszyn pochodzących najczęściej z kleinbahnów (kolei lokalnych).
 
Reakcje
0 0 0
#6
Daniel poszukaj sobie informacji w książce 'Parowozy kolei polskich' Piwowońskiego. Tam są wszystkie parowozy opisane, jakie pracowały na PKP od czasów DŻWW do ostatnich dostaw.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#7
Daniel poszukaj sobie informacji w książce 'Parowozy kolei polskich' Piwowońskiego. Tam są wszystkie parowozy opisane, jakie pracowały na PKP od czasów DŻWW do ostatnich dostaw.
To byłoby za piękne, żeby było prawdziwe. Niestety, ta pozycja jest delikatnie mówiąc mało precyzyjna, żeby podać choćby przykład Ty1, o którym Piwowońsli pisze, że po 1945 roku było na PKP 13 sztuk. Ale o T8 podaje, iż były w Polsce jako TKh3. Niestety, nie ma żadnego zdjęcia, a rysunek jest bardzo schematyczny.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#10
Z dość enigmatycznej notki u Piwowońskiego wynika, że po wojnie mogło być ich w Polsce do 8 sztuk, choć nie wiadomo, jak długo ( i czy w ogóle) były one na stanie PKP. Myślę, że najmniej zaryzykujesz robiąc z niego postpekapowską lokomotywę przemysłową, tzn. TKh3 z numerem od 1 do powiedzmy sobie 5, ale bez orła. Wtedy nawet dyżurni puryści powinni dać Ci spokój.
A kto robi taki model?
 

Podobne wątki