• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa parowóz Pt47-13

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#61
Ja to tylko tu zostawię:

Naprawa_rewizyjna_Pt47-13.jpg

Inskrypcję można odczytać, rzecz działa się zapewne 22 lipca 1971. Za to pewne jest, że naprawa odbyła się w Karsznicach, a bohaterką zdjęcia była Pt47-13. Z tej same serii mam jeszcze takie zdjęcie:
Co prawda w tym dniu odbierano też Pt47-145 (i tak też kiedyś podpisałem to foto), ale otwory na wiatrownicy wskazują, że to też może być "13":
Odbiór_Pt47-145.jpg

Edyta - otwory są jednak różne, ale tą "145" już zostawię.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Alek1

Alek1

Użytkownik
Reakcje
125 0 0
#63
Chyba nieprędko. Prace idą powoli, elementy coraz mniejsze a latem mam trochę innych zajęć.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#64
Kolego Alek, to pytanie zadane przez kolegę Tempest, tak przypuszczam, było skierowane bardziej do kolegi Konrada, a nie do Ciebie. Być może doczekamy się odpowiedzi.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#67
Wspaniale to wygląda.

Czy przeprowadziłeś testy jazdy (podłączając jakąś "baterię" do silnika) aby po zakończeniu budowy nie okazało się że wiązary się zakleszczają albo jakieś inne problemy występują ?
 
OP
OP
Alek1
Reakcje
125 0 0
#68
Wiązary spasowałem przed założeniem przekładni ślimakowej, wszystko ok. Po założeniu przekładni podłączyłam zasilacz z regulacją napięcia, pojechała niedaleko bo mam tylko metr toru i też nic się nie zacinało. Chociaż na koniec będę musiał na czopy wiązarów założyć cienkie podkładki żeby w jak największym stopniu zlikwidować luzy boczne.
 
OP
OP
Alek1
Reakcje
125 0 0
#70
Z łukami może być problem. Początkowo miał być to model stacjonarny do gabloty niekoniecznie z napędem, dlatego do łuków nie jest przystosowany (chyba że jakiś duży promień). Mam też pomysł żeby stał jakichś wspornikach minimalnie nad torem i napęd mógł pracować lub na rolkach, ale do końca jeszcze daleko może jeszcze coś ciekawego przyjdzie do głowy.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#71
Wiązary spasowałem przed założeniem przekładni ślimakowej, wszystko ok. Po założeniu przekładni podłączyłam zasilacz z regulacją napięcia, pojechała niedaleko bo mam tylko metr toru i też nic się nie zacinało. Chociaż na koniec będę musiał na czopy wiązarów założyć cienkie podkładki żeby w jak największym stopniu zlikwidować luzy boczne.
Trochę luzów bocznych powinno być.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#73
Na drugim zestawie mam luz 0,5 mm na czwartym 0,6 mm, nie wiem czy to nie za dużo a pierwszy i trzeci około 0,3 mm.
Zawsze są jakieś nierówności, nawet na prostym torze. Kto wie, może Koledze przyjdzie okazja pojeździć na makiecie. To tylko jeden z najpiękniejszych parowozów pośpiesznych na świecie i nie warto aby tylko stał na prostym torze.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 3
Parowozy 5
Parowozy 6
Parowozy 0
Parowozy 0

Podobne wątki