• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa parowóz Pt47-13

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 0 0
#21
Widzę, że robisz osobno koła bose i obręcze - to jak sam na to nie wpadłeś to dam Ci taki pomysł: Daj izolacje pomiędzy właśnie te dwa elementy a nie między koło bose a oś. Poprawi ci to wygląd (os może być modelowej średnicy, a izolacja pod obręczą jest znacznie mniej widoczna), oraz uprości Ci to izolację silnika parowego - koła bose mogą wtedy mieć zwarcie z ramą poprzez korbowody i cylindry, nie trzeba tego będzie izolować.
 
OP
OP
Alek1

Alek1

Użytkownik
Reakcje
125 0 0
#22
Koła bose robię osobno lepiej się lutuje. Odizolowanie zrobiłem w ten sposób bo przy wielu modelach właśnie tak to widziałem. Teraz na pewno i te mniejsze kółka odizolował bym inaczej ale już trudno musi tak zostać. Mam nadzieję że się to dobrze zamaluje. Natomiast koła wiązane mam zamiar odizolować między kołem bosym a obręczą. Na pewno będzie to lepiej wyglądało i mechanicznie będzie mocniejsze.
 
OP
OP
Alek1

Alek1

Użytkownik
Reakcje
125 0 0
#23
Ostojnica prawie gotowa i na chwilę tak zostanie. Teraz zacząłem budowę tendra. Tak to wygląda, a przy okazji znalazłem w komputerze zdjęcia ostojnicy Pt budowanej, gdzieś około 1985 r. Rysunki miałem z jakiejś książki dla modelarzy, nie pamiętam tytułu ale i tak budowa nie została skończona.
 

Załączniki

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#24
Śliczne aż mnie kręci że tego nie zauważyłem, z jednym małym wyjątkiem, to nie ostojnica to ostoja, ostojnica to ta długa belka, uzbrojona w poprzecznice i inne dyrdymały zamienia się cudownie w ostoję.
Mógłbyś wrzucić tu, albo podesłać mi na maila większe zdjęcie kół szprychowych, chciałby sobie obejrzeć i zobaczyć co straciłem rezygnując z modelarstwa.

Mój mail pt47@poczta.onet.pl
 
OP
OP
Alek1

Alek1

Użytkownik
Reakcje
125 0 0
#27
Adamie to są koła do tej co zacząłem robić bardzo dawno, widocznie w tej książce tak było. Wiem, tamte koła wiele wspólnego z rzeczywistością nie mają, ale wtedy byłem z nich zadowolony. Teraz będą jak w oryginale tylko 45 razy mniejsze.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#28
Odrobinę zaśmiecę ci wątek, pokazując przyrządy z czasów budowy Pt47, co prawda w jedynce, ale to prawie to samo.
Ponieważ jestem leniwy, zrobiłem sobie wykrojnik do wycinania szprych do kół napędowych.

P1230465.JPG


Potem mozolne zaokrąglanie powierzchni żeber i można lutować też w przyrządzie, po lewej, po prawej i w środku pomoc w lutowaniu kół tocznych.

P1230467.JPG


I na zakończenie dwa urządzia do frezowania wykorbionych piast kół.
P1230468.JPG


I już mnie tu nie ma.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Alek1

Alek1

Użytkownik
Reakcje
125 0 0
#30
Lutowanie szprych robię w bardzo podobnym przyrządzie, a szprychy w ten sposób. Najpierw wycinam blaszki trochę większe niż szprycha, następnie pobielam i lutuję po kilka sztuk, później frezowanie na wymiar, rozlutowanie i zaokrąglanie krawędzi. Przyrząd nieźle wygląda i na pewno dużo szybciej nim się zrobi.
 
Ostatnio edytowane:

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#31
Tyle roboty i kosztów i zaniechałeś budowy?
Oddałem model Jackowi, może kiedyś się rzuci na niego znudzony, dieslami i elektrykami.
To jest fragment tego co zrobiłem, aczkolwiek nie było tego dużo, najbardziej dumny byłem z uchwytów tabliczki koniec pociągu, w której wykonałem jak w oryginale kwadratowy otwór.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 3
Parowozy 5
Parowozy 6
Parowozy 0
Parowozy 0

Podobne wątki