• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Parowóz Las z Cisnej

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Z

Zv

Gość
#62
Panowie, przymierzałem się do tego konkretnie. Macie rację tylko odlewana budka da masę i zostało by miejsca na napęd ale czy dekoder wejdzie? wątpię. Drugie słabe ogniwo to zestawy kołowe. Toczę je od podstaw sam uzupełniając o trawione tarcze kół. Taki model kosztował by 1,8 2,0K... Po za tym szczerze mówiąc nie znam innej makiety jak Swojczyce @Mafia na której można by taki model zaprezentować w ruchu. Tak więc rynek raczej mega jednostkowy a pracochłonność i czasochłonność ogromna. Więc póki nie zamarzy mi się gdzieś cegielnia na 600mm to raczej taki model nie powstanie. :D A natura nie lubi próżni więc albo zrobi to ktoś inny albo biędzie inny model :p
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#69
Zwolack, nie bym grymasił, jak ci zarzucający w modelach nie tą datę rewizji ...
ale Lasy miały płaski suwak rozrządu i sam cylinder wyglądał zupełnie inaczej.
Poza tym podziwiam Twoje wykonania modeli !
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#70
Dawcą napędu jest model Roco Br99. Ja wiem, że napęd to spory kompromis i nie wiele da się z tym zrobić..
Dzieki Tadeuszu, Cylindry nieco tuninguję lecz do kształtu suwaka nigdy się nie dobierałem, chyba nie jest to nie możliwe... Podumam.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#71
Chodziło mi o łączenie cylindra z tym pomostem pod dymnicą, jest w Lasach takie "kanciate". W budowanym modelu jak na razie te cylindry nie łączą się z pomostem. To od razu rzuca się w oczy. Dodatkowo z przodu i tyłu cylindra są prostokątne pokrywy w części suwaka rozrządu, nie okrągłe i minimalnie wystające.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#72
Kilka poprawek min cylindry na kanciate i wstępnie przypasowany kocioł. Kocioł odlewany Witka Fity. Muszę go przerobić czyli pozbawić imitacji osłon rur. To już jutro :)
W Lasku 1884 cylindry nie dotykają pomostu. Ta przerwa jest w modelu wieksza lecz tego nie mogę zmienić.
Komin toczyłem wg wymiarów z rysunku lecz wydaje mi się że jest za wysoki.

20180219_161122.jpg rozgrzany-parowoz-las-na-stacji-w-cisnej.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#75
Dziś tylko troszkę zrobiłem bo się styrałem na desce na stoku, tak tak u mnie full zima -8st i pełno śniegu....
W Lasku zostały do zrobienia poręcze i uchwyty tylny sprzęg oraz reflektory. To już jutro i ruszam z tendrem. Otworzyłem jedno okienko a tylny pomost jest ruchomy aby można było spiąć sprzęg.

20180221_204519.jpg 20180221_204534.jpg 20180221_204600.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#77
@Aleksander-409Da Stosuję w moich modelach "znormalizowany" sprzęg H0e wg projektu Marcina Wojdy. Zdecydowana większość Lasków posiada właśnie taki sprzęg. Co ciekawe z tyłu parowóz Las 1884 ma właśnie taki sprzęg. Lecz przyznam zainspirowałeś mnie, jutro będzie z przodu okrągła tarcza :)
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki