Hejo
Prezentuję, bo jeszcze tu nie prezentowałem. A co!
Od jakiegoś czasu dobrze mi tu, na forum, nawet pomimo sprzeczek w niektórych wątkach. Więc dlaczego się z kolegami nie podzielić?
Model zacząłem w sierpniu 2016 roku, a ukończyłem jakoś pod koniec stycznia 2017.
Jest statyczny i do dzisiaj nie wiem dlaczego szarpnąłem się na wykonanie kół z kartonu, zamiast dobrać jakieś fabryczne.
Wątpię żebym teraz tak postąpił.
Parowóz typu C1n2t na tor 750 został wyprodukowany w Warszawskiej Spółce Akcyjnej Budowy Parowozów (WSABP). Typ parowozu oznacza tendrzaka o układzie osi 0-3-1, dwucylindrowego, na parę nasyconą. Dokumentacja maszyny była gotowa w roku 1926, natomiast w 1927 parowozik wyjechał z hali o własnych siłach.
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8147
Chęć zakupu parowozu wyraził zarząd Cukrowni Kruszwica i takim oto sposobem trafił na kolej buraczaną, gdzie szczęśliwie przejeździł aż do roku 1968.
Parowóz różni się trochę od egzemplarza na zdjęciu i filmie, gdyż cukrownia zażyczyła sobie dwukrotne powiększenie zbiorników na wodę.
Jako ciekawostkę należy dodać, iż był to pierwszy parowozik wąskotorowy wyprodukowany przez WSABP.
Model powstał z kartonu nad podstawie dokumentacji zawartej w książce „Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej” autorstwa Bogdana Pokropińskiego.
Tak, wiem jakie są schematy pana Bogdana, ale wtedy chęć "mania" modelu była większa.
Prezentuję, bo jeszcze tu nie prezentowałem. A co!
Od jakiegoś czasu dobrze mi tu, na forum, nawet pomimo sprzeczek w niektórych wątkach. Więc dlaczego się z kolegami nie podzielić?
Model zacząłem w sierpniu 2016 roku, a ukończyłem jakoś pod koniec stycznia 2017.
Jest statyczny i do dzisiaj nie wiem dlaczego szarpnąłem się na wykonanie kół z kartonu, zamiast dobrać jakieś fabryczne.
Wątpię żebym teraz tak postąpił.
Parowóz typu C1n2t na tor 750 został wyprodukowany w Warszawskiej Spółce Akcyjnej Budowy Parowozów (WSABP). Typ parowozu oznacza tendrzaka o układzie osi 0-3-1, dwucylindrowego, na parę nasyconą. Dokumentacja maszyny była gotowa w roku 1926, natomiast w 1927 parowozik wyjechał z hali o własnych siłach.
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8147
Chęć zakupu parowozu wyraził zarząd Cukrowni Kruszwica i takim oto sposobem trafił na kolej buraczaną, gdzie szczęśliwie przejeździł aż do roku 1968.
Parowóz różni się trochę od egzemplarza na zdjęciu i filmie, gdyż cukrownia zażyczyła sobie dwukrotne powiększenie zbiorników na wodę.
Jako ciekawostkę należy dodać, iż był to pierwszy parowozik wąskotorowy wyprodukowany przez WSABP.
Model powstał z kartonu nad podstawie dokumentacji zawartej w książce „Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej” autorstwa Bogdana Pokropińskiego.
Tak, wiem jakie są schematy pana Bogdana, ale wtedy chęć "mania" modelu była większa.