• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Parowóz Baldwin Pwaa3 If-16mm

Baldwin

Znany użytkownik
#1
Witam ,budowa zaczęta jakiś czas temu ,a że diorama na której ma tenże wystąpić jest na etapie przymiarki do układania torowiska ,no to czas na samowarka .
Tytułem wstępu , parowóz z fabryki z Filadelfii był to parowóz wojskowy w służbie wojsk francuskich ,angielskich , amerykańskich .
Pod koniec 1918 roku dwa takie parowozy jako demobil sprowadzono na Bydgoskie Koleje Powiatowe , oznaczono je na PKP jako Pwaa3-901oraz 902.
Parowozy te pełniły służbę aż do 1954 roku kiedy to skreślono je z inwentarza .
Tyle w skrócie jeśli chodzi o historię , model ten powstaje równolegle z budową takiego samego ale na tot 5" czyli ten będzie 1:35 a ten 1:5;)
W planach jest powielenie jego w żywicy i popracowanie nad jego uruchomieniem coby cieszył oko nie tylko stacjonarnie na dioramie .
Na razie wykańczam podstawową bryłę modelu a później przyjdzie czas na detale .
DSC_0879.JPG

DSC_0888.JPG

DSC_0890.JPG

DSC_0894.JPG

Wpis połączony automatycznie:

 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
#2
Jedna rzecz mi się nie zgadza w temacie jest wielkość If (1f) a to jest 1:32 potem informujesz że to bedzie 1:35, to którą wybierasz.
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#4
Takich lokomotywek Amerykanie naprodukowali z setkę na potrzeby polowych kolei we Francji, w czasie pierwszej wojny światowej. Produkowały je nie tylko zakłady Baldwina, ale i Hunslet, Kerr Stuart, ALCO, Davenport i Motor Rail. Wypuszczano j w układzie albo 4-6-0, albo 2-6-2. Różniły się nieco wyglądem, ale miały podobny "sznyt".
Wpis połączony automatycznie:

( za szybko si wysłało)... Mam pytanie. Całość (oprócz kotła) jest jak mniemam jest z "hipsa". Jak giąłeś tylną osłonę pomostu maszynisty i to na tak małym promieniu?
 

Załączniki

OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
#5
Gięcie można zrobić na parę sposobów ,pierwszy to kopyto i wiadomo gorący podmuch , a ja leniwy jestem i na blaszkę mosiężną 0.2mm nakleiłem po obu stronach polistyren 0.2 mm.
Jest to coś w rodzaju wkładki usztywniającej .
Tak samo będzie z dachem ,po prostu do plastiku np. łatwiej przykleić nity .
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 10

Podobne wątki