Sprawa pierwsza. Tak jak obiecałem wklejam link z zestawieniem SOE na każdym etapie trasy. Bardzo fajnie rozrysowane
http://www.marklinfan.com/f/photo_album_view.asp?cname=Main+Album&mid=5&cid=5&page=269. Chodzi o schemat w lewym górnym rogu.
Sprawa druga. Od dawna podoba mi się lokomotywa Fleischmann (nr kat. 411903 lub 411973 – Bayerische S 3/6 lub DR-Baureihe 18.4-5). Lokomotywa wydana przez Fleischmann i Roco w kilku wariantach. Wariant o którym powyżej reprezentuje epokę II (zarząd DRG czyli od października 1924 roku). Mam tutaj kilka pytań apropos lokomotywy w kontekście naszych dywagacji w tym temacie (niektóre pytania mogą być dla Was zabawne, ale ja naprawdę z parowozami nie mam nic wspólnego do tej pory).
Po pierwsze. Czy parowozy mają daty rewizji ? Jeśli tak, to nie orientujecie się jaką posiada w/w parowóz ? Jeśli nie, to i tak chyba będzie pasował do składów „ogólno-orient-expresowych” z lat 30-tych (ewentualnie końca lat 20-tych) prawda ?
Po drugie. Na pierwszym (
http://trains-worldexpresses.com/200/205.htm ) zdjęciu widać S3/6 z Orient Expresem w 1928 roku. Na tym zdjęciu
http://www.trains-worldexpresses.com/200/201.htm Paris-Carlsbad-Express w 1927 roku. Zauważyłem pewną różnicę w wyglądzie tych lokomotyw. Chodzi o, jak by to nazwać (proszę się nie śmiać)….skrzydełka po obu bokach dymnicy (tutaj lepiej widoczne
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3881666,page=all ). Lokomotywa z pierwszego zdjęcia je ma, a ta z drugiego już nie (na tym 3 zdjęciu w opisie nawet chyba z tego powodu jest nawet nieco inna seria lokomotywy bo Bauserie (S3/6i)ale nie wiem czy to ma związek.
Tak czy inaczej, czy lokomotywy S 3/6 (do modeli których podałem linki) można z cała pewnością podłączyć pod OE (bo pod SOE to wiadomo że nie ) ? Czy jednak ta różnica w budowie ma znaczenie i brak „skrzydełek” wykluczał ten parowóz z prowadzenia OE w okresie 1925-1937?
Sprawa trzecia. Przez chwilę myślałem, że znalazłem zdjęcie Pullmana (kremowo-niebieskiego) w SOE, ale szybko radość zamieniła się w zawód. Translator przetłumaczył (z francuskiego forum), że w SOE niemożliwe aby pojawił się ten wagon (więc pewnie też w OE) ponieważ w nocnych pociągach nie było wagonów tego typu, czyli ze składanymi łóżkami (czyżby wagony WP to były kuszetki?). Czy to faktycznie prawda ?
Sprawa czwarta (ostatnia).
Wagony Rivarossi mają prawdziwe numery z lat 1930-1931 używane na SOE. Dlatego nieprzypadkowo całą konfigurację pociągu stworzyłem o wagony Rivarossi.
Bagażowy od LS ma mieć 4-drzwi. Powinien mieć 6-drzwi. Idąc dalej na wagonach Ls nie będzie tablic z relacją pociągu. Brak odpowiedniego Pullmana itd. itd.
Wagony LS są przydatne do stworzenia SOE ale już z lat 50tych i późniejszych już z oznaczeniami UIC. W ofercie są wagony modernizowane w latach 1937 i 1956 i po 1968r.
Jak czas pozwoli to w starym wątku podam całą konfigurację pociągu SOE po II Wojnie i wtedy potrzebne będą wagony LS.
Tak
@RS11, wiem że celowo użyłeś wagonów produkcji Rivarossi. One po prostu idealnie pasują do SOE. Jednak z uporem maniaka bardzo i serdecznie Cię proszę o sprawdzenie tych typów wagonów LSM (tych które już się ukazały i tych zapowiedzianych) i ewentualne odniesienie się do zagadnienia ich
przydatności do SOE i OE. Chodzi mi tylko o zgodność typów z pominięciem numerów wagonów i tabliczek z relacjami. Jeśli nic nie pasuje do tych pociągów, to podaj proszę „super expresy” do których te wagony spasują idealnie. Acha. Jakie dokładnie typy wagonów przedstawiają modele Rivarossi HR4010, HR4020, HR4011(Pullman) ?
49121(set) – WL F
49126 – WL F
49131(set) – WL S2
49133(set) – WL S1
49139(set) – WL S1
49144 – WL S2
49156 – WL Yb Ganz
49157 – WL YTb Ganz
49170(set) – WP,WPc
49171(set) – WP,WPc
49172 – WP
49190 – WR 56 places
49191 – WR 56 places
49211 – WL Z
49212 – WL Z
49213 – WL ZT
49230 – Fourgon 4 portes