• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Park taborowy Simplon-Orient-Express

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#41
Wagony Rivarossi mają prawdziwe numery z lat 1930-1931 używane na SOE. Dlatego nieprzypadkowo całą konfigurację pociągu stworzyłem o wagony Rivarossi.

Bagażowy od LS ma mieć 4-drzwi. Powinien mieć 6-drzwi. Idąc dalej na wagonach Ls nie będzie tablic z relacją pociągu. Brak odpowiedniego Pullmana itd. itd.
Wagony LS są przydatne do stworzenia SOE ale już z lat 50tych i późniejszych już z oznaczeniami UIC. W ofercie są wagony modernizowane w latach 1937 i 1956 i po 1968r.
Jak czas pozwoli to w starym wątku podam całą konfigurację pociągu SOE po II Wojnie i wtedy potrzebne będą wagony LS.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#42
Sprawa pierwsza. Tak jak obiecałem wklejam link z zestawieniem SOE na każdym etapie trasy. Bardzo fajnie rozrysowane http://www.marklinfan.com/f/photo_album_view.asp?cname=Main+Album&mid=5&cid=5&page=269. Chodzi o schemat w lewym górnym rogu.

Sprawa druga. Od dawna podoba mi się lokomotywa Fleischmann (nr kat. 411903 lub 411973 – Bayerische S 3/6 lub DR-Baureihe 18.4-5). Lokomotywa wydana przez Fleischmann i Roco w kilku wariantach. Wariant o którym powyżej reprezentuje epokę II (zarząd DRG czyli od października 1924 roku). Mam tutaj kilka pytań apropos lokomotywy w kontekście naszych dywagacji w tym temacie (niektóre pytania mogą być dla Was zabawne, ale ja naprawdę z parowozami nie mam nic wspólnego do tej pory).

Po pierwsze. Czy parowozy mają daty rewizji ? Jeśli tak, to nie orientujecie się jaką posiada w/w parowóz ? Jeśli nie, to i tak chyba będzie pasował do składów „ogólno-orient-expresowych” z lat 30-tych (ewentualnie końca lat 20-tych) prawda ?

Po drugie. Na pierwszym ( http://trains-worldexpresses.com/200/205.htm ) zdjęciu widać S3/6 z Orient Expresem w 1928 roku. Na tym zdjęciu http://www.trains-worldexpresses.com/200/201.htm Paris-Carlsbad-Express w 1927 roku. Zauważyłem pewną różnicę w wyglądzie tych lokomotyw. Chodzi o, jak by to nazwać (proszę się nie śmiać)….skrzydełka po obu bokach dymnicy (tutaj lepiej widoczne http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3881666,page=all ). Lokomotywa z pierwszego zdjęcia je ma, a ta z drugiego już nie (na tym 3 zdjęciu w opisie nawet chyba z tego powodu jest nawet nieco inna seria lokomotywy bo Bauserie (S3/6i)ale nie wiem czy to ma związek.
Tak czy inaczej, czy lokomotywy S 3/6 (do modeli których podałem linki) można z cała pewnością podłączyć pod OE (bo pod SOE to wiadomo że nie ) ? Czy jednak ta różnica w budowie ma znaczenie i brak „skrzydełek” wykluczał ten parowóz z prowadzenia OE w okresie 1925-1937?

Sprawa trzecia. Przez chwilę myślałem, że znalazłem zdjęcie Pullmana (kremowo-niebieskiego) w SOE, ale szybko radość zamieniła się w zawód. Translator przetłumaczył (z francuskiego forum), że w SOE niemożliwe aby pojawił się ten wagon (więc pewnie też w OE) ponieważ w nocnych pociągach nie było wagonów tego typu, czyli ze składanymi łóżkami (czyżby wagony WP to były kuszetki?). Czy to faktycznie prawda ?

Sprawa czwarta (ostatnia).
Wagony Rivarossi mają prawdziwe numery z lat 1930-1931 używane na SOE. Dlatego nieprzypadkowo całą konfigurację pociągu stworzyłem o wagony Rivarossi.

Bagażowy od LS ma mieć 4-drzwi. Powinien mieć 6-drzwi. Idąc dalej na wagonach Ls nie będzie tablic z relacją pociągu. Brak odpowiedniego Pullmana itd. itd.
Wagony LS są przydatne do stworzenia SOE ale już z lat 50tych i późniejszych już z oznaczeniami UIC. W ofercie są wagony modernizowane w latach 1937 i 1956 i po 1968r.
Jak czas pozwoli to w starym wątku podam całą konfigurację pociągu SOE po II Wojnie i wtedy potrzebne będą wagony LS.
Tak @RS11, wiem że celowo użyłeś wagonów produkcji Rivarossi. One po prostu idealnie pasują do SOE. Jednak z uporem maniaka bardzo i serdecznie Cię proszę o sprawdzenie tych typów wagonów LSM (tych które już się ukazały i tych zapowiedzianych) i ewentualne odniesienie się do zagadnienia ich przydatności do SOE i OE. Chodzi mi tylko o zgodność typów z pominięciem numerów wagonów i tabliczek z relacjami. Jeśli nic nie pasuje do tych pociągów, to podaj proszę „super expresy” do których te wagony spasują idealnie. Acha. Jakie dokładnie typy wagonów przedstawiają modele Rivarossi HR4010, HR4020, HR4011(Pullman) ?

49121(set) – WL F
49126 – WL F
49131(set) – WL S2
49133(set) – WL S1
49139(set) – WL S1
49144 – WL S2
49156 – WL Yb Ganz
49157 – WL YTb Ganz
49170(set) – WP,WPc
49171(set) – WP,WPc
49172 – WP
49190 – WR 56 places
49191 – WR 56 places
49211 – WL Z
49212 – WL Z
49213 – WL ZT
49230 – Fourgon 4 portes
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#43
Rozkład powyższy jest mi znany i to jest bez zatrzymania w Lucernie, jest to objazdowy stąd na nim data od kiedy do kiedy. Nie jest to żaden stały rozkład.

Rozkład ten mnie zmylił, bo istnieje we Francji miejscowość Brigue i w pierwszej chwili myślałem że ten objazd jedzie przez Ventimiglie i Marsylię a potem do Paryża. Olśniło mnie jak spojrzałem na mapę tuneli w Szwajcarii że to Brig. W składzie brak Pullmana a to dlatego że nie ma Lucerny.
Kody wagonowe do powyższego rozkładu.
Fg to furgon czyli po naszemu bagażowy
WL wagon lit czyli sypialny
WR wagon restaurant
Co jest dobre w tym zestawieniu to numery wagonów sypialnych np WL 5 bo kupując zestaw Rivarossi mamy tabliczki z numerami wagonów sypialnych. W zestawie bez numerów są na kalce.

HR 4011 Pullman Rivarossi to nie jest wagon ze składanymi łóżkami, to wagon z miejscami siedzącym, dokładna jego nazwa Voiture-sallon albo Luxury long-distance carrige.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#45
Co do lokomotywy to nie czuję się mocny.

Co do powojennych rozkładów z wagonami LS to jeszcze potrwa.

Jedyne co można by od LS pozyskać to sleepery z II epoki (niebieskie) i użyć ich w Twoim SOE.

Te linki do francuskich for czy stron to możesz na PW podsyłać.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#46
Ok. Jutro podeślę jak wszystkie zgromadzę. A mógłbyś dokładnie nr kat. wagonów LSM podać, które by pasowały do SOE bo po nazwach ja nie rozpoznaje bo II epoka to jest dla mnie jeszcze czarna magia :mamdola:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.376 463 29
#47
Te linki do francuskich for czy stron to możesz na PW podsyłać.
Ja też poproszę. Wprawdzie moja znajomość tego języka jest prawie zerowa, ale może coś uda mi się wyciągnąć.
Od dawna podoba mi się lokomotywa Fleischmann (nr kat. 411903 lub 411973 – Bayerische S 3/6 lub DR-Baureihe 18.4-5). Lokomotywa wydana przez Fleischmann i Roco w kilku wariantach. Wariant o którym powyżej reprezentuje epokę II
O który wariant chodzi, bo się pogubiłem? Parowozy S 3/6, czyli DRG 18.4-5 występowały w bardzo wielu odmianach, nieraz znacznie różniących się wyglądem (łącznie ze średnicą kół napędnych). Model Roco (np. 18 402) odpowiada innej wersji, niż niedawno wypuszczone modele Fleischmanna. Fleischmann 411903 to I epoka, więc średnio pasuje do lat 1920-30. Ten drugi, 411973, jest o tyle ciekawy, że ma nietypowe dla DRG, zielone malowanie. Sądzę (ale nie jestem tu ekspertem), że to jeszcze stare kolory z I epoki, a po powstaniu DRG zmieniono jedynie oznaczenia. Tym też tłumaczyłbym brak "skrzydełek" (o tym niżej).

Te "skrzydełka" to odchylacze dymu, zwane krócej wiatrownicami. Mają za zadanie skierowanie opływającego parowóz powietrza tak, by porwał dym do góry, nie wprost na budkę maszynisty. Parowozy bawarskie (zresztą nie tylko one) z przełomu XIX i XX wieku wiatrownic na ogół nie miały, zakładano je dopiero za czasów DRG, ale bywało z tym różnie, często parowozy już w oznaczeniach DRG (II epoka) jeździły długo bez wiatrownic. Ich brak nie dyskwalifikuje maszyny do prowadzenia omawianych pociągów.

Parowozy DRG w latach 20-30-tych miały na tendrze datę ostatniej rewizji hamulców (tak rozumiem termin Bremseuntersuchung), ale na modelach te opisy są praktycznie nieczytelne, ja nie przywiązuję do tego żadnej wagi.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#48
Kolega sam podesłał link z epokami wagonów LS
http://www.lsmodels.com/Pages/General_F/Cadres_General_F/production.php?lang=F&compagnie=CIWL

jeśli z LS do II epoki SOE to może te zestawy, z zastrzeżeniem że numery i przynależność możemy zmienić, dodatkowo w zestawach są wagony dłuższe i krótsze,
należalo by dobrze przyjrzeć się tym wagonom co autor ma na myśli.
49131 -błąd opisu przy wagonach bo wagon w 1930r nie mógł przynależeć do SNCF bo ono jeszcze nie istniało.
49133

Zobaczymy jak będą wychodzić te nowości LS, francuskie gazety modelarskie zawsze poświęcają parę stron na przegląd modelu
i jeszcze piszą o oryginale, szczególnie podoba mi się to w "Loco-Revue",mając dostęp do prasy francuskiej dam znać.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#49
Rozkład powyższy jest mi znany i to jest bez zatrzymania w Lucernie, jest to objazdowy stąd na nim data od kiedy do kiedy. Nie jest to żaden stały rozkład.

Rozkład ten mnie zmylił, bo istnieje we Francji miejscowość Brigue i w pierwszej chwili myślałem że ten objazd jedzie przez Ventimiglie i Marsylię a potem do Paryża. Olśniło mnie jak spojrzałem na mapę tuneli w Szwajcarii że to Brig. W składzie brak Pullmana a to dlatego że nie ma Lucerny.
Kody wagonowe do powyższego rozkładu.
Fg to furgon czyli po naszemu bagażowy
WL wagon lit czyli sypialny
WR wagon restaurant
Co jest dobre w tym zestawieniu to numery wagonów sypialnych np WL 5 bo kupując zestaw Rivarossi mamy tabliczki z numerami wagonów sypialnych. W zestawie bez numerów są na kalce.

HR 4011 Pullman Rivarossi to nie jest wagon ze składanymi łóżkami, to wagon z miejscami siedzącym, dokładna jego nazwa Voiture-sallon albo Luxury long-distance carrige.
Chodzi o Lozannę a nie Lucernę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.376 463 29
#51
Ciekawe te linki, zwłaszcza drugi. W trzecim (e-train.fr) użytkownik pyta o tabor zagraniczny, spotykany w latach 1945-65 na wschodzie Francji, inny, niż CIWL i TEE, bo o tych dwóch grupach jest dużo informacji w sieci, a o pozostałych bardzo mało.

A co Kolega elektryk ma na myśli pisząc o ambitnych projektach? CIWL to głównie Europa, jak sama nazwa wskazuje.

Edit: Pełna, oryginalna nazwa brzmiała: Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grands Express Européens.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#52
Tak, znam pełną nazwę. Więcej. Po przetłumaczeniu jej jeszcze bardziej działa na moją wyobraźnię gdyż brzmi następująco : Międzynarodowe Towarzystwo Wagonów Sypialnych i Wielkich Ekspresów Europejskich. Czyż nie bosko ? :love:

Co do tych projektów to chodziło mi o przedsięwzięcia tego typu jak CIWL. Moim zdaniem było to coś co wykraczało poza dotychczasowe ramy i tworzyło nową jakość i to na olbrzymią skalę (głównie Europa, ale i Azja no i Afryka).
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#53
dodatkowo w zestawach są wagony dłuższe i krótsze, należalo by dobrze przyjrzeć się tym wagonom co autor ma na myśli
Faktycznie, nie zwróciłem na to uwagi ale te zestawy LSM są złożone z wagonów jednego typu jednak fizycznie się różniących. Chyba odnośnie wagonów CIWL nie ma sensu kompletowanie składów ze względu na typy w nich występujące ponieważ w zakresie jednego typu tak naprawdę każdy wagon może być wykonany w sposób inny niż reszta wagonów danego typu.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#54
Moje przypuszczenie jest takie że ten krótki to tzw ferry wagon. One były oznaczone tym samym kodem.

W innym wątku na forum Le Press pisze że tabor budowało ponad 12 różnych firm. Dlatego takie a nie inne zróżnicowanie. Wagonów sypialnych jest chyba 3 typy od 1909r
do 1937r i tutaj łatwo się połapać nawet po modernizacji, ale już ogarnąć wagony restauracyjne jest o wiele trudniej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.376 463 29
#56
Sam jestem ciekaw, czy ktoś w ogóle produkuje modele taboru kolei egipskich z tamtych czasów. Poza L.S. Models, bo wychodzi na to, że wypuszczą (kiedyś) te wagony. Pytanie, kiedy? Ja już ponad rok czekam na zupełnie inne modele tej firmy, które miały dawno się ukazać...
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#57
Przydały by się również wagony kolei tureckich z tamtego okresu, bo zdaje się, że również i one tworzyły skład (łącznie z wagonami CIWL) Taurus Express. Może LSM też je wykona w jakiejś tam przyszłości. Ciekawe kiedy będą te egipskie. Znając tą firmę to mogą być za pół roku jak i za dwa i pół.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#58
Niestety nie ma modelu egipskiego parowozu, dokładnie class 545 budowanego przez kilku brytyjskich wytwórców, a nawet Borsig Werke GmbH oczywiście według planów Brytyjczyków. Jest to lokomotywa o układzie osi 2-6-0 czyli Mogul. Szukałem modelu w skali 00 (skala 1:76) bo tylko wśród modeli z UK była szansa znaleźć coś gotowego zbliżonego do oryginału. Model można wykonać ale to będzie kitbash podwozia z Airfix i kotła z Hornby lub Bachmann 00. Tender też trzeba zbudować od podstaw lub przerobić gotowy model.

Co do Ls Model... patrząc na tabel wagonów Ciwl którą podesłał elektryk to nie sposób stwierdzić że jakby nie zestawiać tych wagonów to zawsze czegoś brakuje.
Egipski wagon bagażowy jest tu dobrym przykładem. Jest to bardzo specyficzna konstrukcja nie występująca w żadnym innym pociągu Lx czy Ciwl, nie ma modelu żeby tylko
przemalować na kolor kremowy.

Co do taboru kolonialnego czy typowo brytyjskiego - to są manufaktury, tylko oni to robią w skali 00. Wąskotorowe indyjskie zabawki są w skali 009 czyli naszego H0e itd.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#60
No i Br 18.4 DRG (ex. S3/6) zamówione. Ale nie powiem, trochę ręka mi drżała jak robiłem przelew. Trudno, nie będzie Husarza i 163-ki w tym roku :(.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 14

Podobne wątki