• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Park taborowy Simplon-Orient-Express

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Warto pamiętać, że lokomotywy zmieniały się na trasie. Ten Trix to model lokomotywy kolei francuskich, więc jeżeli pasuje, to do odcinka trasy Orient Express na terenie Francji. W innych krajach pociąg był prowadzony lokomotywą kolei danego kraju. Tak więc przy budowaniu składu (który też zmieniał się na całej trasie między Paryżem a Stambułem) dobrze byłoby zgrać skład pociągu na konkretnym odcinku z lokomotywą, która na tym odcinku mogła go prowadzić.
 

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Warto pamiętać, że lokomotywy zmieniały się na trasie. Ten Trix to model lokomotywy kolei francuskich, więc jeżeli pasuje, to do odcinka trasy Orient Express na terenie Francji. W innych krajach pociąg był prowadzony lokomotywą kolei danego kraju. Tak więc przy budowaniu składu (który też zmieniał się na całej trasie między Paryżem a Stambułem) dobrze byłoby zgrać skład pociągu na konkretnym odcinku z lokomotywą, która na tym odcinku mogła go prowadzić.
To już jest chyba kompletnie awykonalne... HR4010 i 20 wiemy na jakim odcinku jeździły?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
O HR4010 i 20 jest napisane na stronach 1-3. Oba zestawy potrzebujesz do odtworzenia całego składu na całej trasie.
Dodatowo jeszcze 3 sypialne i Pullman. Strony 1-2 i wiesz jak sie zmieniał skład.

Lokomotywy są na stronie 2:

Zarząd, lokomotywa:

Francja
Nord: 231 serie 3 odcinek od Paryża do Calais lub Boulogne.
PLM: 231C i 141
Est: 241A

Kolej narodowa SNCF powstaje w 1938r. tak dla przypomnienia ;)

Szwajcaria:
CFF
Parowóz A 3/5 przydzielono nr.230 do SOE Do Luzernny
Elektrowozy 2 sztuki Ae 3/5 do około 1929-30
Elektrowóz Ae 4/7 od marca 1930r mógł już pokonać cały tunnel (2 marca 1930r zmieniono zasilanie w tunelu Simplon z 3-faz na prąd zmienny 15kV 16 2/3Hz)
Do 1930r w samym Tunelu Simplon pracowały lokomotywy włoskie RA czyli w kodzie SBB Fb 3/5 .

Jeszcze mam wątpliwości, jakie lokomotyw są na tym zdjęciu:
http://www.trains-worldexpresses.com/200/205-04m.JPG podobno jest z lat 1920-29, wygląda mi to na duet Be 4/6, z opisu lokomotywy też by pasowało.


Wymiana lokomotyw szwajcarskiej czy tunnelowej odbywała się w Domodossola.

Włochy
Fs 130 typ 640 do Mediolanu
131 typ 685 lub 681 do Venecji
230 typ 653 do Triestu
131 typ 688 ex kkStb seria 429 z Triestu do Postojnej

i chyba kolejno
SHS 230 typ 03 ex Sudbahn seria 109
BDZ 230 typ 08 lub 231p 3/5 typ 09
I turecki czajnik od granicy bułgarsko-tureckiej do sameg Stambułu.
 
Ostatnio edytowane:

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
O HR4010 i 20 jest napisane na stronach 1-3. Oba zestawy potrzebujesz do odtworzenia całego składu na całej trasie.
Dodatowo jeszcze 3 sypialne i Pullman. Strony 1-2 i wiesz jak sie zmieniał skład.

Lokomotywy są na stronie 2:

Zarząd, lokomotywa:

Francja
Nord: 231 serie 3 odcinek od Paryża do Calais lub Boulogne.
PLM: 231C i 141
Est: 241A

Kolej narodowa SNCF powstaje w 1938r. tak dla przypomnienia ;)

Szwajcaria:
CFF
Parowóz A 3/5 przydzielono nr.230 do SOE Do Luzernny
Elektrowozy 2 sztuki Ae 3/5 do około 1929-30
Elektrowóz Ae 4/7 od marca 1930r mógł już pokonać cały tunnel (2 marca 1930r zmieniono zasilanie w tunelu Simplon z 3-faz na prąd zmienny 15kV 16 2/3Hz)
Do 1930r w samym Tunelu Simplon pracowały lokomotywy włoskie RA czyli w kodzie SBB Fb 3/5 .

Jeszcze mam wątpliwości, jakie lokomotyw są na tym zdjęciu:
http://www.trains-worldexpresses.com/200/205-04m.JPG podobno jest z lat 1920-29, wygląda mi to na duet Be 4/6, z opisu lokomotywy też by pasowało.


Wymiana lokomotyw szwajcarskiej czy tunnelowej odbywała się w Domodossola.

Włochy
Fs 130 typ 640 do Mediolanu
131 typ 685 lub 681 do Venecji
230 typ 653 do Triestu
131 typ 688 ex kkStb seria 429 z Triestu do Postojnej

i chyba kolejno
SHS 230 typ 03 ex Sudbahn seria 109
BDZ 230 typ 08 lub 231p 3/5 typ 09
I turecki czajnik od granicy bułgarsko-tureckiej do sameg Stambułu.
Fantastycznie, dziękuje ci bardzo za wyczerpująca odpowiedz.

Mam jeszcze pytanie o te jasne dachy z hr4010/20 i trixa. Od kiedy dachy przemalowano z ciemnych szarych? Jeśli te wagony trixa nie pasują to do którego okresu można je przypisać? Rozumiem,ze lata 30 się nie zgadzają ale w simplonie chyba jeździły?
Czy pamiętasz może na który rok tak pięknie rozpisałes ten przejazd w pierwszych stronach wątku? Nawiązywałes do Poirot co mnie bardzo zaciekawiło ponieważ książka wyszła w 34 i właśnie dlatego chce dopasować skład pod ten rok.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Wszytko z dachami jest ok. W drugiej epoce mamy, aż 3 kolory dachów na wagonach CIWL. Jasny-kość słoniowa, srebrny i stalowo-szary. Np Pullmany do Fleche d'or mają stalowo-szary.
SOE od HR ma prawidłowy kolor.

Co do wagonów Trixa...mhm.. niekoniecznie musiały jeździć w OE czy SOE. Maerklin formy jakie ma, takie ma i już długo raczy nas takim zestawem w różnych malowaniach CIWL.

Opisywałem właśnie skład z 1934r.
 

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Jeszcze jedna sprawa.
Mając zestaw HR4010, HR4020 i HR4011 - to nie jest skład, który wyjeżdżał z Istanbułu tylko był dołączony po drodze, prawda? Czy coś źle rozumiem?
Znalazłam coś takiego:
Typy wagonów w w/w modelach
HR4010 F 1263M + Lx 3499A + Lx 3496A “Simplon Orient Express”, furgone + 2 letti blu
HR4020 F 1270M + Lx 3514A + WR 2867D “Simplon Orient Express”, furgone + letti + ristorante blu
HR4011 WSP 4089 “Simplon Orient Express”, pullman avorio/blu
(http://gamos81.altervista.org/Estero/pdf/Carrozze/CIWL.pdf)

I dalej:
https://www.seat61.com/OrientExpress.htm
Cytat:
"Furthermore, both the Venice Simplon Orient Express and Nostalgic Orient Express use LX-type sleeping-cars dating from 1929, the most spacious and luxurious cars built for the Wagon-Lits company. However, the real Orient Express and its sister trains didn't in fact use LX sleepers, at least not for the through cars from Calais to Istanbul & Athens. Before the war, the Orient Express used S-type sleeping-cars on the Calais-Istanbul and Calais-Athens run (dating from 1922, a few years older than the LX's with slightly smaller compartments and without all the wood marquetry of the LX sleepers), and after the war the Z-type. LX sleepers were used on the trains such as the Train Bleu between Calais/Paris and the South of France, the Rome Express from Calais/Paris to Rome and on the Paris-Berlin-Warsaw-Riga Nord Express. The Calais-Trieste sleeping car attached to the Simplon Orient Express and the Paris-Istanbul and Paris-Athens sleepers would have been LX-types in the 1930s."
Czyli - wagony typu LX były dołączane na trasie Calais - Trieste. Od Istanbuły jechały z tego co na tej samej stronie (cytat poniżej) czytałam 3x S i 2 x furgon - dobrze mówię?

Z tej samej strony :
"Simplon Orient Express: Daily through sleeping cars from Calais & Paris (Gare de Lyon) to Istanbul, via Dijon - Lausanne - Milan - Venice - Trieste - Zagreb - Belgrade - Sofia. The Simplon Orient Express also provided daily though sleeping-cars from Calais and Paris to Athens. The Calais-Trieste, Paris-Athens & Paris-Istanbul sleepers were normally luxurious LX-type sleeping-cars, but the Calais-Istanbul & Calais-Athens sleeping-cars would normally be S-types."
Dodatkowo:
https://www.seat61.com/OrientExpress.htm#Chronology
"Imagine it is the mid-1930s, and you are in Istanbul. (...)
At Sirkeci station, under the station lights, you catch you first glimpse of the blue and gold sleeping-cars of the Orient Express. It's a very short train - Just four sleeping-cars, with a baggage van (fourgon in French) at either end. The train isn't so much a train as a collection of through sleeping cars, made up as follows:
  • Two sleeping-cars make up the Simplon Orient Express from Istanbul to Paris Gare de Lyon via Sofia, Belgrade, Zagreb, Trieste, Venice, Milan, Lausanne, and Dijon. Just one of these two sleepers goes through to Calais for the London connection.
    • Depending on the day of the week, the third sleeping-car is either the 3-times-a-week Orient Express sleeping-car for Paris Gare de l'Est via Sofia, Belgrade, Budapest, Vienna, Munich and Strasbourg, or the 3-times-a-week Oostende-Vienna Orient Express sleeper for Brussels and Oostende (with a boat connection for Dover for the train to London) via Sofia, Belgrade, Budapest, Vienna, Frankfurt and Cologne.
  • Depending on the day of the week, the fourth sleeping-car is either Istanbul-Berlin (4 times a week) or Istanbul-Prague (3 times a week).

Czyli z Istanbulu wyjeżdżamy w składzie max: bagażowy, 3-4 sypialnych S, bagażowy.
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli coś mylę :)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
bravo!!! to samo napisałem na 1 stronie tego wątku: 2 bagaże i 3-4sypialne. Tylko potrzebujesz turecką lokomotywę do granicy z Bułgarią, a w modelu
"nima" ani w mosiądzu a w plastyku. Plus tego nie musisz szukać bo ta lokomotywa jeździła tylko we Francji.

O wagonach S-sypialne, też było w tym wątku. One były mniejsze i węższe przystosowane do skrajni angielskiej. Nie zawsze do Calais jechały wagony S ale Lx. W rozkładzie na lata 30-34 jest to zaznaczone gwiazdką. Na stronie seat61 jest wiele błedów...też je tu obalaliśmy.

W 1934r było też kilka korekt rozkładu, zamknięcia, roboty torowe, i np. pociąg jechał z Paryża przez Nicę do Włoch, to skutkowało zmianą zestawienia itd itd.
 

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
bravo!!! to samo napisałem na 1 stronie tego wątku: 2 bagaże i 3-4sypialne. Tylko potrzebujesz turecką lokomotywę do granicy z Bułgarią, a w modelu
"nima" ani w mosiądzu a w plastyku. Plus tego nie musisz szukać bo ta lokomotywa jeździła tylko we Francji.

O wagonach S-sypialne, też było w tym wątku. One były mniejsze i węższe przystosowane do skrajni angielskiej. Nie zawsze do Calais jechały wagony S ale Lx. W rozkładzie na lata 30-34 jest to zaznaczone gwiazdką. Na stronie seat61 jest wiele błedów...też je tu obalaliśmy.

W 1934r było też kilka korekt rozkładu, zamknięcia, roboty torowe, i np. pociąg jechał z Paryża przez Nicę do Włoch, to skutkowało zmianą zestawienia itd itd.
To jeździły te s czy nie?;D hr4010 i 20 możemy wyjechać ze Stambułu?
Ten temat to by się nadawał na osobny kierunek studiów chyba :|
Czy jest jakaś alternatywa dla 4011 Ew z innej firmy?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Jeszcze mam wątpliwości, jakie lokomotyw są na tym zdjęciu:
http://www.trains-worldexpresses.com/200/205-04m.JPG podobno jest z lat 1920-29, wygląda mi to na duet Be 4/6, z opisu lokomotywy też by pasowało..
Co do tego zdjęcia to te lokomotywy nie bardzo wyglądają na Be4/6. Mają zbyt gładkie ściany a Be4/6 pod oknami miały całe boczne ściany pokryte rurami (chyba chłodzenie oleju transformatora). Niestety zdjęcie jest zbyt mało szczegółowe więc trudno rozpoznać czy to Ae3/5, Ae3/6 (z napędem wiązarowym) lub może nawet Be4/4( chociaż nie sprawdzałem w jakich latach te ostatnie powstały). Albo to mogą być nawet któreś z lokomotyw z BLS.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Jacku, nie upieram się, że to musi być Be4/6, ale dla mnie ta pierwsza lokomotywa ma tą chłodnicę pod oknami-delikatne paseczki...
Gdzieś czytałem, że właśnie jeśli ciągneły Be4/6 SOE to zawsze były dwie.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Za Be 4/6 przemawiają chyba widoczne osłony (???) na dachu lokomotywy na przodzie i z tyłu.
Z układu okienek powiedziałbym, że bardziej Ae 3/6 III.
 

Bromberek

Nowy użytkownik
Reakcje
40 3 0
Witam Kolegów
Właśnie otrzymałem parowóz Trix’a 22913. CUDO!
i mam do tego set jubileuszowy SOE z pięcioma wagonami. CUDO!
piękny skład
polecam każdemu miłośnikowi
 

sybic

Aktywny użytkownik
Reakcje
230 71 0
Jestem na początku drogi jeśli chodzi o kolekcjonowanie Orient-Express

Na zdjęciu powyżej widzę niebieskie wagony, a mnie się trafiły niebiesko-kremowe (zdjęcie poniżej)

pytanie : czy te wagony pasują do Trix 22913?
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Przypuszczam że tak. Parowóz jest wykonany mniej więcej według stanu z roku 1933 i raczej taki pozostał do roku 1938 kiedy powstała SNCF.
Jeśli te wagony są z epoki II to powinny pasować.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 14

Podobne wątki