• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Park taborowy Simplon-Orient-Express

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Pomocy :) Od tygodnia siedzę nad tematem i ilość informacji mnie przerosła, a ten post to najsensowniejsze co czytałam :)

Otóż - marzy mi się odtworzenie możliwego składu z książki Morderstwo w Orient Expressie. Interesuje mnie zatem skład SOE:
- rok 1934
- trasa od Istanbulu do Calais

Bardzo Was proszę o pomoc w odnalezieniu informacji na temat tego:

- jakie modele można włączyć do takiego pociągu tak aby było to zgodne ze stanem faktycznym
- jakie modele lokomotyw wchodzą w rachubę - tutaj mam warunek dym + dźwięki.
- jakiej firmy modele będą najbardziej dopracowane. Widzę,że często przewija się nazwa Rivarossi i dużo ciekawych widziałam na eBay ale rozróżnienie ich stanowi nie lada wyzwanie...

Błagam tylko nie każcie mi przekopywać encyklopedii bo w temacie jestem zielona, siedzę od tygodnia i połowy nie rozumiem, po prostu chcę sprawić sobie wymarzony prezent na Święta :)
Biorę pod uwagę zakup samej loko i stopniowe szukanie wagonów. Chcę żeby był to porządny zestaw na lata.
Bardzo dziękuję za pomoc .
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.139 442 105
Witaj nowa miłośniczko pociągów CIWL. Temat tychże pociągów jest ekscytujący niewątpliwie, choć....mocno niewdzięczny. Park taborowy CIWL był ogromny i ogromnie...różnorodny. Produkcja odbywała się w bardzo wielu fabrykach w całej Europie, w tym w Polsce. Niejednokrotnie wagony były budowane w małych seriach,niektóre typy występowały tylko w danych połączeniach. Niestety powoduje to, że aby odzwierciedlić w pełni realnie dany skład z danego okresu trzeba dysponować konkretnymi numerami wagonów jakie w danym pociągu się znajdowały i czekać, aż zostanie taki wagon wydany w modelu. Ostatnio LS Models (na pewno najwyższa półka) próbuje wydawać całe zestawy pociągów CIWL, co ma swoje plusy i minusy (np. cena). Od roku zapowiedziany jest np. zestaw Nord Express z 1936 roku który był trasowany przez Polskę, a zatem bardzo pożądany przez wielu skład. Ostatnio widziałem również zapowiedź Sud Express chyba także z tego okresu. Także życzę Ci powodzenia. Wszelkie informacje jakie uda Ci się znaleźć umieść proszę w tym wątku. Pozdrawiam.

O widzisz, przypomniałem sobie, że chyba rok temu firma PIRATA wydała (a w zasadzie zamówiła u LS Models) dwa zestawy do pociągu Simplon Orient Express dla lat 1930-1932. Ma oba zestawy, ale nie potrafię powiedzieć czy te wagony o tych numerach (3 sypialne i jeden restauracyjny) są to dokładnie te które w tym pociągu jeździły lub które mogły w nim jeździć.
 
Ostatnio edytowane:

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Witaj nowa miłośniczko pociągów CIWL. Temat tychże pociągów jest ekscytujący niewątpliwie, choć....mocno niewdzięczny. Park taborowy CIWL był ogromny i ogromnie...różnorodny. Produkcja odbywała się w bardzo wielu fabrykach w całej Europie, w tym w Polsce. Niejednokrotnie wagony były budowane w małych seriach,niektóre typy występowały tylko w danych połączeniach. Niestety powoduje to, że aby odzwierciedlić w pełni realnie dany skład z danego okresu trzeba dysponować konkretnymi numerami wagonów jakie w danym pociągu się znajdowały i czekać, aż zostanie taki wagon wydany w modelu. Ostatnio LS Models (na pewno najwyższa półka) próbuje wydawać całe zestawy pociągów CIWL, co ma swoje plusy i minusy (np. cena). Od roku zapowiedziany jest np. zestaw Nord Express z 1936 roku który był trasowany przez Polskę, a zatem bardzo pożądany przez wielu skład. Ostatnio widziałem również zapowiedź Sud Express chyba także z tego okresu. Także życzę Ci powodzenia. Wszelkie informacje jakie uda Ci się znaleźć umieść proszę w tym wątku. Pozdrawiam.

O widzisz, przypomniałem sobie, że chyba rok temu firma PIRATA wydała (a w zasadzie zamówiła u LS Models) dwa zestawy do pociągu Simplon Orient Express dla lat 1930-1932. Ma oba zestawy, ale nie potrafię powiedzieć czy te wagony o tych numerach (3 sypialne i jeden restauracyjny) są to dokładnie te które w tym pociągu jeździły lub które mogły w nim jeździć.
Dzięki za odpowiedz :) Czy może na początek mamy jakieś sprawdzone info na temat lokomotyw wg tych wytycznych? To bedzie chyba mniej obszerny zakres?:)
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.139 442 105
Zdaje się, że już w tym wątku było na ten temat...gdzieś na początku. Z tego co pamiętam to chyba tylko lokomotywy prowadzące ten skład na terenie Francji są w modelu, ale mogę się mylić.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
Na pewno prowadziły Simplon OEx i OEx 231 i 241 na terenie Francji.

Park taborowy OE 1930
Sezon letni
Boulogne-Bukareszt WL S: 2816, 2817, 2818, 3422, 3423
Boulogne-Karlovy Vary WL S: 3425, 3426, 3427 (kurs 15.05-27.09)
Paryż-Bukareszt WL S: 3301, 3302, 3303, 3304, 3305
Paryż-Budapeszt WL S: 3306, 3307
Paryż-Karlovy Vary WL S: 3308, 3309, 3310 (kurs 15.05-27.09)
Paryż-Praga WL S:3428, 3429, 3430, 3431 (kurs 15.05-27.09)
Paryż-Monachium WL S: 3432, 3433, 3434, 3435 (kurs 15.05-27.09)
Boulogne-Chalons-sur-Marne F: 1302, 1305, 1074
Paryż-Bukareszt F: 1293, 1294, 1295, 1296, 1234, 1235
Paryż-Budapeszt(Wiedeń) WR: 3391, 3392, 3393, 3394
Bukareszt-Arad: WR: 2474, 2475

Poszukam zestawień SOE
 
Ostatnio edytowane:

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Na pewno prowadziły Simplon OEx i OEx 231 i 241 na terenie Francji.

Park taborowy OE 1930
Sezon letni
Boulogne-Bukareszt WL S: 2816, 2817, 2818, 3422, 3423
Boulogne-Karlovy Vary WL S: 3425, 3426, 3427 (kurs 15.05-27.09)
Paryż-Bukareszt WL S: 3301, 3302, 3303, 3304, 3305
Paryż-Budapeszt WL S: 3306, 3307
Paryż-Karlovy Vary WL S: 3308, 3309, 3310 (kurs 15.05-27.09)
Paryż-Praga WL S:3428, 3429, 3430, 3431 (kurs 15.05-27.09)
Paryż-Monachium WL S: 3432, 3433, 3434, 3435 (kurs 15.05-27.09)
Boulogne-Chalons-sur-Marne F: 1302, 1305, 1074
Paryż-Bukareszt F: 1293, 1294, 1295, 1296, 1234, 1235
Paryż-Budapeszt(Wiedeń) WR: 3391, 3392, 3393, 3394
Bukareszt-Arad: WR: 2474, 2475

Poszukam zestawień SOE
Super, byłabym bardzo wdzięczna ! Patrzę właśnie na tego Trixa cały czas...polecacie jakiś sklep z dobrymi cenami ? Najtaniej znalazłam 620 euro. Czy on jest wart tej ceny? Najbardziej podobał mi się Trix 22941 ale wyprzedany w normalnej cenie :-(
Wiecie może na jakim odcinku jeździła ta lokomotywa? EST Class 13 trix 22913?
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
Tu jeszcze takie zestawienie lokomotyw ciągnących Simplon Orient Express w 1950 roku z modelami H0
znalezione na francuskim forum

1. Calais – Paris Nord ....................... Chapelon 231E .................................. Roco
2. Paris Nord – Paris Lyon .................. 140G lub 050 TQ ................................. Fulgurex
3. Paris Lyon – Morvan ..................... Pacific ex PLM ................................... REE
4. Morvan – Dijon .......................... 2D2 9100 ......................................... Roco
5. Dijon – Vallorbe ........ podwójna trakcja 141R lub 141C ex PLM + 141R ................. Jouef + REE
6. Vallorbe – Domodossola ................. AE 4/7 SBB CFF .................................. Lilliput (Piko?)
7. Domodossola – Milano Central ......... E428 FS ........................................... Rivarossi
8. Milano Central – Venezia ............... Gr 691 FS .......................................... Rivarossi lub OsKar
9. Venezia – Monfalcon .................... Gr 685 lub zamiennie Gr 683 ................... OsKar
10. Monfalcon – Trieste ..................... E626 FS ........................................... LE Model
11. Trieste – Sezanna ....................... E626 FS ........................................... LE Model
12. Sezanna - Postojna ..................... E361 JDZ .......................................... LE Model ? (lub Roco)
13. Postojna – Ljubljana ................... JZ 03 JDZ .......................................... Roco
14. Ljubljana – Zagreb ..................... JZ 33 (dawniej niemiecka BR 52) lub zastępczo JZ 05 lub 06 ...... Roco ou Lilliput
15. Zagreb – Belgrade ...................... JZ 33 (dawniej niemiecka BR 52) lub zastępczo JZ 05 lub 06 ...... Roco ou Lilliput
16. Belgrade – Dimitrovgrad ...............JZ 33 (dawniej niemiecka BR 52) lub zastępczo JZ 05 lub 06 ...... Roco ou Lilliput
17. Dimitrovgrad – Sofia - Svilengrad ....Type 14 (dawniej niemiecka BR 50) lub 15 BDZ (dawniej BR 52) .......... Roco ?
18. Svilengrad – Erdine – Pithion ..........type ɣ OSE (dawniej Gr 736 włoska) ................... Roc?
19. Pithion - Istanbul ...................... (dawniej BR 52) ............................................. Roco i Lilliput
 

haloot

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Tu jeszcze takie zestawienie lokomotyw ciągnących Simplon Orient Express w 1950 roku z modelami H0
znalezione na francuskim forum

1. Calais – Paris Nord ....................... Chapelon 231E .................................. Roco
2. Paris Nord – Paris Lyon .................. 140G lub 050 TQ ................................. Fulgurex
3. Paris Lyon – Morvan ..................... Pacific ex PLM ................................... REE
4. Morvan – Dijon .......................... 2D2 9100 ......................................... Roco
5. Dijon – Vallorbe ........ podwójna trakcja 141R lub 141C ex PLM + 141R ................. Jouef + REE
6. Vallorbe – Domodossola ................. AE 4/7 SBB CFF .................................. Lilliput (Piko?)
7. Domodossola – Milano Central ......... E428 FS ........................................... Rivarossi
8. Milano Central – Venezia ............... Gr 691 FS .......................................... Rivarossi lub OsKar
9. Venezia – Monfalcon .................... Gr 685 lub zamiennie Gr 683 ................... OsKar
10. Monfalcon – Trieste ..................... E626 FS ........................................... LE Model
11. Trieste – Sezanna ....................... E626 FS ........................................... LE Model
12. Sezanna - Postojna ..................... E361 JDZ .......................................... LE Model ? (lub Roco)
13. Postojna – Ljubljana ................... JZ 03 JDZ .......................................... Roco
14. Ljubljana – Zagreb ..................... JZ 33 (dawniej niemiecka BR 52) lub zastępczo JZ 05 lub 06 ...... Roco ou Lilliput
15. Zagreb – Belgrade ...................... JZ 33 (dawniej niemiecka BR 52) lub zastępczo JZ 05 lub 06 ...... Roco ou Lilliput
16. Belgrade – Dimitrovgrad ...............JZ 33 (dawniej niemiecka BR 52) lub zastępczo JZ 05 lub 06 ...... Roco ou Lilliput
17. Dimitrovgrad – Sofia - Svilengrad ....Type 14 (dawniej niemiecka BR 50) lub 15 BDZ (dawniej BR 52) .......... Roco ?
18. Svilengrad – Erdine – Pithion ..........type ɣ OSE (dawniej Gr 736 włoska) ................... Roc?
19. Pithion - Istanbul ...................... (dawniej BR 52) ............................................. Roco i Lilliput
Dzięki tylko mnie interesuje rok 1934 lub krótko przed :(
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Witam nowa koleżankę, miłośniczkę starej kolei. Te pokazane wagony mają ten sam numer -4146, a w opisie jest 4146 oraz 4160 z 1934 roku, błąd sklepu?, najlepiej to wyjaśnić przed zakupem oraz zapytać się o datę rewizji obu wagonów.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
W przypadku kolei francuskich to trzeba szukać lokomotyw sprzed powstania SNCF które powstalo w roku 1938 skupiając wszystkie kompanie kolejowe z wyjątkiem niektórych małych kolei lokalnych
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Tu jeszcze takie zestawienie lokomotyw ciągnących Simplon Orient Express w 1950 roku z modelami H0
Dzięki tylko mnie interesuje rok 1934 lub krótko przed
Raczej nic lub niewiele się zmieniło w tym czasie - jeśli chodzi o środki trakcyjne.
To ciekawe, bo duża część lokomotyw wymienionych w tej liście to lokomotywy wojenne lub powojenne, np. 141R SNCF czy wszystkie wersje niemieckiej BR50 i 52, używane po wojnie przez wiele kolei.
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.164 68 6
Super, byłabym bardzo wdzięczna ! Patrzę właśnie na tego Trixa cały czas...polecacie jakiś sklep z dobrymi cenami ? Najtaniej znalazłam 620 euro. Czy on jest wart tej ceny? Najbardziej podobał mi się Trix 22941 ale wyprzedany w normalnej cenie :-(
Wiecie może na jakim odcinku jeździła ta lokomotywa? EST Class 13 trix 22913?

Słabe światło trochę mi zepsuło filmy, tak i tak Trix 22941 wygląda z bliska. Jak chcesz to mogę Ci kilka fotek zrobić. Każdy detal warty nawet tej nienormalnej ceny :D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 14

Podobne wątki